Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Astony musí do servisů. Bondovským sporťákům podstrčili padělek z Číny

  18:46aktualizováno  18:46
Aston Martin svolává ke kontrole většinu svých aut vyrobených od konce roku 2007. Britská firma totiž zjistila, že její čínský dodavatel použil neschválený umělohmotný materiál v součástkách, které do oblíbených sporťáků agenta Jamese Bonda montují. Agentura Reuters materiál označuje jako padělek.

Astony míří do servisů kvůli pedálům. | foto: Aston Martin

Kontrola se týká 17 590 vozů, všech s řízením na levé straně vyrobených od listopadu 2007, a dále vozů s řízením na pravé straně vyrobených od května 2012. To představuje zhruba 75 procent všech aut, která Aston Martin v tomto období vyrobil, uvedla mluvčí podniku. Unikl jen model vanquish.

Aston Martin DBS v Praze

Aston Martin DBS v Praze

Automobilka zjistila, že čínská společnost Shenzhen Kexiang Mould Tool použila při výrobě součástek neschválenou umělou hmotu, kterou jí dodala jiná čínská společnost Synthetic Plastic Raw Material. Shenzhen Kexiang Mould Tool vyrábí pro vozidla Aston Martin plynové pedály. Kvůli špatnému materiálu hrozí, že páka pedálu může prasknout a způsobit nehodu.

Mluvčí dodala, že automobilka zatím nemá zprávy o nehodách či zraněních souvisejících s použitím neschváleného materiálu. Finanční dopady na firmu by prý neměly být velké.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.