Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Astony musí do servisů. Bondovským sporťákům podstrčili padělek z Číny

  18:46aktualizováno  18:46
Aston Martin svolává ke kontrole většinu svých aut vyrobených od konce roku 2007. Britská firma totiž zjistila, že její čínský dodavatel použil neschválený umělohmotný materiál v součástkách, které do oblíbených sporťáků agenta Jamese Bonda montují. Agentura Reuters materiál označuje jako padělek.

Astony míří do servisů kvůli pedálům. | foto: Aston Martin

Kontrola se týká 17 590 vozů, všech s řízením na levé straně vyrobených od listopadu 2007, a dále vozů s řízením na pravé straně vyrobených od května 2012. To představuje zhruba 75 procent všech aut, která Aston Martin v tomto období vyrobil, uvedla mluvčí podniku. Unikl jen model vanquish.

Aston Martin DBS v Praze

Aston Martin DBS v Praze

Automobilka zjistila, že čínská společnost Shenzhen Kexiang Mould Tool použila při výrobě součástek neschválenou umělou hmotu, kterou jí dodala jiná čínská společnost Synthetic Plastic Raw Material. Shenzhen Kexiang Mould Tool vyrábí pro vozidla Aston Martin plynové pedály. Kvůli špatnému materiálu hrozí, že páka pedálu může prasknout a způsobit nehodu.

Mluvčí dodala, že automobilka zatím nemá zprávy o nehodách či zraněních souvisejících s použitím neschváleného materiálu. Finanční dopady na firmu by prý neměly být velké.

Autoři: ,


Témata: nehody, Aston Martin


Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.