Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plány Aston Martinu: SUV a drsňák, který nesmí na silnici

  12:00aktualizováno  12:00
Aston Martin navyšuje kapitál o 200 milionů liber, které chce investovat do rozšíření modelové řady. Předloni značka oslavila století existence, za které britský výrobce sedmkrát zbankrotoval. Budoucnost si ale maluje na růžovo. Klíčem k úspěchu má být luxusní crossover.

Automobilka z Gaydonu vydala ke konci dubna akcie v hodnotě sto milionů liber, druhou část ve stejné hodnotě vydá v následujících dvanácti měsících. Vydělaných sedm a půl miliardy chce Aston Martin vydat výhradně na obnovení modelové řady. Peníze mají jít do vývoje luxusních modelů, které mají být těžištěm nabídky. Druhou komorou srdce modelové řady automobilky má být crossover. Vstup do kvetoucího segmentu obstará model vycházející z ženevského konceptu DBX. 

Může vás zajímat

Aston Martin

Aston Martin

Cena 1.170.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Andy Palmer, který přišel vést automobilku Aston Martin Lagonda poté, co si udělal jméno u Nissanu, prohlásil, že koncept DBX, který značka ukázala na autosalonech v Ženevě a Šanghaji, budil větší zájem, než se čekalo. „Nové investice nám umožní postavit DBX a další modely luxusního segmentu, které budou tvořit nejprestižnější, nejkompletnější a nejrozmanitější nabídku v naší historii.“

Kupé s postavou crossového běžce má dorazit kolem roku 2019 na nové platformě. Sériové provedení dostane pět dveří, koncept měl o jeden pár míň.

DBX doplní nová generace majestátního sedanu lagonda, který je nyní výjimečným superluxusním zbožím určeným pro vybrané klienty (více čtěte zde). Na platformě DBXa a lagondy má ovšem dorazit ještě jeden, prozatím ani v náznacích nespecifikovaný model.

Aston Martin DBX

Palmerovým cílem je navýšit produkci z loňských čtyř tisíc kusů až na patnáct tisíc. Výrobní kapacity v Gaydonu na to však nebudou stačit. List Financial Times odhalil, že Aston už sondoval možnosti vytvoření výrobních kapacit v USA. Ostatně na americký trh cílí DBX především.

Oživení nabídky Aston Martinu přinese i oběti. Pokračovatele se nedočká supersportovní sedan rapide. Z nabídky mají vypadnout manuální převodovky a mračna se stahují i nad atmosférickými motory. Automobilka totiž plánuje rozvinout spolupráci, kterou si dohodla s „výkonnostní“ divizí Mercedesu, značkou AMG. Od ní by mohla mít k dispozici čtyřlitrový twin-turbo osmiválec. Dvanáctiválec v nabídce Astonu chybět nebude, oproti stávajícímu provedení s téměř šesti litry má o něco zmenšit objem a nasadit přeplňování.

Nabídka značky, která je dnes z pohledu designu trochu jednotvárná, se má dočkat v nejbližších letech obměny. Stávající DB9 snad už v příštím roce nahradí nový model pravděpodobně pod označením DB11. Ten má představit novou platformu určenou pro sportovní kupé značky. Vůz má dorazit v uzavřené verzi i jako kabrio.

Radikální Aston se na silnice nepodívá

Před časem Aston Martin nabídl movitým zájemcům extrémní model One-77. Na letošek přichystal exkluzivní supersport Vulcan, který bude vyroben jen ve velmi limitované edici, v plánu je jen 24 vozů. Design výbušné novinky by měl zobrazovat budoucí směřování vzhledu lidovějších modelů britského výrobce, ve kterém drží 37,5procentní podíl italský fond Investindustrial.

Fotogalerie

Vulcan na běžných silnicích nepotkáme. Postrádá totiž potřebnou homologaci. Určen je jen na okruhy, výrobce pro zájemce připravil školu, jak s vozem zacházet. Navíc si majitelé po jízdě na okruhu auto neodvezou domů, garážovat a starat se o něj bude přímo výrobce.

A že půjde o parádní svezení. Aston Martin Vulcan má pro značku tradiční koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Monokok i karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Pod dlouhou má dvanáctiválec s objemem sedm litrû. Jak jsme od Aston Martinu dosud zvyklí, nekoná se žádné přeplňovaní.

Výrobce udává výkon přes 800 koní. S lehkým karbonovým vozem tedy výkonná pohonná jednotka slušně zamává. Výkon je na kola distribuován přes mechanický samosvorný diferenciál. Sekvenční převodovka je šestistupňová.

Karbonkeramické brzdy Brembo mají vepředu průměr 380 milimetrů, vzadu 360 milimetrů. Výfuky jsou vyvedeny před zadními koly.

Více informací Aston Martin uvede, až budou vozy připravené pro použití později v letošním roce. Model Vulcan jistě poslouží jako pojízdná reklama pro běžnější produkci britské automobilky. Cena Vulcanu je prozatím neznámá, jistě bude astronomická.



Témata: Aston Martin


Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.