Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Astra, která odveze mamuta

  21:14aktualizováno  21:14
První astry pomalu míří k zákazníkům a automobilka z Rüsselheimu už chystá další karosářskou verzi. K pětidveřovému hatchbacku přibude velký a praktický kombík. Premiérově se představuje v těchto dnech na autosalonu v Madridu, do autosalonů vyrazí během října. K objednání bude ale už v červnu.
Opel Astra Caravan

Opel Astra Caravan | foto: Opel

Přední partie přebralo kombi od hatchbacku bez výhrad. Stoupající linie pontonu karoserie hraje na dynamickou strunu, napomáhají také směrem vzad se zužující okna.

Překvapení ale přijde při pohledu zezadu. Ostré hrany a "krabicoidní" proporce jsou jakousi vzpomínkou na kombíky minulosti s aerodynamikou škatule od bot. Uvidíme jak se pokus o originalitu ujme u zákazníků. Prostor, o který astra nabyla, ale působí možná příliš nesourodě vůči zbytku karoserie.

Do délky astra caravan narostla oproti hatchbacku o 25 centimetrů. Nejzajímavějším údajem je v tomto případě rozvor. Předního kola k zadnímu je to 270 centimetrů (o 9 více než u hatchbacku), což je hodnota, kterou se pyšní spíše auta o třídu výš. Další rozměry jsou: délka 4,51 m, šířka 1,75 m a výška 1,5 m.

Na kombících bývá nejsledovanějším parametrem objem kufru, ten v astře je vpravdě mamutí. V základní konfiguraci pojme 530 litrů, sklopí-li se zadní sedadla, vejde se do něj až 1570 litrů nákladu. Pod podlahou zavazadelníku pak najdeme ještě další odkládací prostory. Pro maminky vozící kočárek (a nejen pro ně) je zajímavý údaj výšky nákladové hrany - 58 cm.

Za pozornost stojí "kouzla", která lze vyvádět se zadní lavicí.  Může se posouvat, v závislosti na tom jak urostlou posádku vzadu povezete, o 10,5 centimetru. Sedadlo je dělené, v "základu" v poměru 60:40, připlatit si ale bude možné za dělení 40:20:40. 

Na přání je pak také sklopné sedadlo spolujezdce, to pak v astře caravan odvezete až 2,75 dlouhé předměty.

Aby drobnější předměty po kufru "necestovaly" dostal caravan systém FlexOrganizer. Do boků zavazadlového prostoru jsou zapuštěny kolejničky z hliníku, do nichž se upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu.

Astra caravan se těší na nabídku pěti zážehových agregátů a čtyř turbodieselů CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail.  V závislosti na zvolené pohonné jednotce, dostanete pěti, případně šestistupňovou převodovku. Připlatit si bude možno za čtyřstupňový automat, nebo za automatizovanou manuální převodovku Easytronic.

Na přání nabízí Opel interaktivní zavěšení kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Podvozek díky tomu umí reagovat na aktuální jízdní podmínky.

Pro astru caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jmenujme alespoň systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, systém stabilizace přívěsu nebo zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců.  

 

1,4

1,6  

1,8

2,0 Turbo

2,0 Turbo

1,7 CDTI

1,7 CDTI

1,9 CDTI

1,9 CDTI

Výkon (kW/k)

66/90

77/105

92/125

125/170

147/200

59/80

74/100

88/120

11/150

Max. točivý mom. (Nm)

125

150

170

250

262

170

240

280

320

Emisní norma

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.