Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za volant se skáče a jede jako střela. ATS Leggera je lehká jako pírko

aktualizováno 
Reinkarnovaná italská značka ATS vypustila své první dílko. Skromný roadster je lehký, jednoduchý a jede velmi rychle. Přitom má motor o objemu pouze 1,6 litru. Lehkému autu to však bohatě stačí.

ATS 300 LEGGERA | foto: ATS

Leggera (tedy český „lehká“), jak se roadster jmenuje, ukazuje, že obří výkon velkých motorů není ke sportovní jízdě potřeba. Když je auto dostatečně lehké, stačí mu dobře naladěný motor z rodinného hatchbacku. Není to nic nového, stejnou poučkou se řídila sportovní auta i před padesáti lety, vzpomeňte třeba na Lotus 7.

Fotogalerie

A právě k historickým sporťáčkům převážně britské produkce se ATS s Leggerou nepokrytě obrací. Auto jako by z oka vypadlo legendárnímu Jaguaru E-Type. Výrobce uvádí, že design z šedesátých let minulého století použil záměrně a vzdává tím hold legendárním roadsterům a spiderům té doby.

Zákazníkům by se retro design mohl líbit, malosériové roadstery se stále těší velké oblibě a stále si drží vzhled aut z doby před padesáti lety. Puritánskou koncepci podtrhuje karoserie bez dveří, do auta se prostě musí naskočit. Barvu si zákazník může vybrat podle svých preferencí, výrobce auto nalakuje na přání.

Může se hodit

Hledáte vůz, který by uspokojil všechny vaše požadavky? Vyberte si ho na Automodul.cz ze široké nabídky vozů všech značek a modelů.

Přes retro vzhled nabídne Leggera i trochu moderní techniky. Zadní světla jsou kompletně z LED a přední mohou být xenonová, ale jen na přání a za příplatek. Naopak autu chybí dnes obvyklí elektroničtí pomocníci, takže ani za příplatek nemá auto stabilizaci nebo ABS. Většina příplatkové výbavy se nese ve jménu ještě sportovnějších zážitků.

Zákazníci si budou moci připlatit za závodní sedačky, homologovanou nádrž, „semi-slick“ pneumatiky, čtyřbodové bezpečnostní pásy, větší brzdy, sekvenční převodovku, nastavitelné tlumiče a další příslušenství.

ATS 300 LEGGERA

A teď to nejdůležitější: Leggera je extrémně lehký stroj. Na délku měří jen 3,75 metru a váží jen 650 kilogramů (všechny verze), za což může ocelový, nebo chrom-molybdenový (u Supper Leggery) rám. Jednoduchá karoserie je ze dvou dílů z laminátu, podvozek pak kryje hliníkový panel. Tedy žádná high-tech technologie, ale to by pak cena auta byla úplně jinde než na avizovaných 30 tisících eur (asi 800 tisíc korun) za základní provedení.

V prodeji bude několik provedení. Liší se výkonem motoru a označení udává poměr výkonu a hmotnosti, respektive výkonu v koních na tunu hmotnosti. Proto základní verze Leggera 300 má výkon 210 koní, silnější varianty mají označení 365, 420 a 480 u modelu Super Leggera a Super Leggera SS. U všech verzí jsou poháněna zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku, sekvenční bude za příplatek.

ATS 300 LEGGERA

Verze 300, 365 a 480 pohání jediný blíže nespecifikovaný agregát od značky GM o objemu 1,6 litru a samozřejmě s přeplňováním. Výkon začíná na 154 kW a končí u Super Leggery 480 na 220 kW. To jsou hodnoty, které dnes nabídnou ostřejší verze rodinných hatchbacků. Jenže ty jsou minimálně dvakrát těžší. Dodejme, že příznivci atmosférických agregátů si přijdou na své jen u modelu Super Leggera SS, který pohání dvoulitrový motor od Hondy s úpravou od Spoon Sports s výkonem 213 kW. Tato verze však bude vyrobena jen ve velmi omezeném množství.

Dynamika je impozantní. Už základní provedení Leggera 300 dokáže na stovku zasprintovat za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 216 kilometrů za hodinu. Super Leggera 420 se dokáže na stovku rozjet za 3,6 sekundy a verze 480 to zvládne dokonce jen za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je pak přes 250 kilometrů za hodinu.

Firma začíná přijímat objednávky, na prodej jsou už první kusy z předprodukční série. Otázkou je, nakolik se autu bude dařit na trhu. Cena je zajímavá, vůz také, ale zkušenosti se značkou jsou zatím malé. Odvolávat se na původní značku ATS z první poloviny šedesátých let, jejíž život byl vpravdě jepičí, asi nebude mít valný význam.

A pro zajímavost, zkratka ATS znamená Automobili Turismo e Sport S.p.A.

Autor:


Témata: Chrome, Lotus, Retro


Nejčtenější

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)
Potvrzeno. Češi vyrobili nejvíce aut v historii, čekají zpomalení

Český automobilový průmysl zaznamenal loni další historický rekord. Výroba za loňský rok vzrostla o osm procent, celkem tuzemské automobilky vyrobili 1,35...  celý článek

Donald Trump při tiskové konferenci v New Yorku (11. ledna 2017)
Trump varuje německé automobilky: Auta z dovozu vám zdaníme 35 procenty

Nastupující americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. „Můžete vyrábět auta pro...  celý článek

Volkswagen Golf TGI
Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má...  celý článek

Valeo XtraVue
VIDEO: Volný prostor předjíždění si ověříte z kamery toho vpředu

Až budou auta připojená k internetu, propojená mezi sebou a se vším kolem (platforma V2X), bude možné předejít mnoha patáliím na silnici. Valeo představilo...  celý článek

Šéf automobilového koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne.
Znalec hudby s ostrými lokty: šéf Fiatu Marchionne si nikdy nebral servítky

Sergio Marchionne se v těchto dnech nenudí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí minulý čtvrtek obvinila Fiat Chrysler z používání softwaru, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.