Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za volant se skáče a jede jako střela. ATS Leggera je lehká jako pírko

aktualizováno 
Reinkarnovaná italská značka ATS vypustila své první dílko. Skromný roadster je lehký, jednoduchý a jede velmi rychle. Přitom má motor o objemu pouze 1,6 litru. Lehkému autu to však bohatě stačí.

ATS 300 LEGGERA | foto: ATS

Leggera (tedy český „lehká“), jak se roadster jmenuje, ukazuje, že obří výkon velkých motorů není ke sportovní jízdě potřeba. Když je auto dostatečně lehké, stačí mu dobře naladěný motor z rodinného hatchbacku. Není to nic nového, stejnou poučkou se řídila sportovní auta i před padesáti lety, vzpomeňte třeba na Lotus 7.

Fotogalerie

A právě k historickým sporťáčkům převážně britské produkce se ATS s Leggerou nepokrytě obrací. Auto jako by z oka vypadlo legendárnímu Jaguaru E-Type. Výrobce uvádí, že design z šedesátých let minulého století použil záměrně a vzdává tím hold legendárním roadsterům a spiderům té doby.

Zákazníkům by se retro design mohl líbit, malosériové roadstery se stále těší velké oblibě a stále si drží vzhled aut z doby před padesáti lety. Puritánskou koncepci podtrhuje karoserie bez dveří, do auta se prostě musí naskočit. Barvu si zákazník může vybrat podle svých preferencí, výrobce auto nalakuje na přání.

Může se hodit

Hledáte vůz, který by uspokojil všechny vaše požadavky? Vyberte si ho na Automodul.cz ze široké nabídky vozů všech značek a modelů.

Přes retro vzhled nabídne Leggera i trochu moderní techniky. Zadní světla jsou kompletně z LED a přední mohou být xenonová, ale jen na přání a za příplatek. Naopak autu chybí dnes obvyklí elektroničtí pomocníci, takže ani za příplatek nemá auto stabilizaci nebo ABS. Většina příplatkové výbavy se nese ve jménu ještě sportovnějších zážitků.

Zákazníci si budou moci připlatit za závodní sedačky, homologovanou nádrž, „semi-slick“ pneumatiky, čtyřbodové bezpečnostní pásy, větší brzdy, sekvenční převodovku, nastavitelné tlumiče a další příslušenství.

ATS 300 LEGGERA

A teď to nejdůležitější: Leggera je extrémně lehký stroj. Na délku měří jen 3,75 metru a váží jen 650 kilogramů (všechny verze), za což může ocelový, nebo chrom-molybdenový (u Supper Leggery) rám. Jednoduchá karoserie je ze dvou dílů z laminátu, podvozek pak kryje hliníkový panel. Tedy žádná high-tech technologie, ale to by pak cena auta byla úplně jinde než na avizovaných 30 tisících eur (asi 800 tisíc korun) za základní provedení.

V prodeji bude několik provedení. Liší se výkonem motoru a označení udává poměr výkonu a hmotnosti, respektive výkonu v koních na tunu hmotnosti. Proto základní verze Leggera 300 má výkon 210 koní, silnější varianty mají označení 365, 420 a 480 u modelu Super Leggera a Super Leggera SS. U všech verzí jsou poháněna zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku, sekvenční bude za příplatek.

ATS 300 LEGGERA

Verze 300, 365 a 480 pohání jediný blíže nespecifikovaný agregát od značky GM o objemu 1,6 litru a samozřejmě s přeplňováním. Výkon začíná na 154 kW a končí u Super Leggery 480 na 220 kW. To jsou hodnoty, které dnes nabídnou ostřejší verze rodinných hatchbacků. Jenže ty jsou minimálně dvakrát těžší. Dodejme, že příznivci atmosférických agregátů si přijdou na své jen u modelu Super Leggera SS, který pohání dvoulitrový motor od Hondy s úpravou od Spoon Sports s výkonem 213 kW. Tato verze však bude vyrobena jen ve velmi omezeném množství.

Dynamika je impozantní. Už základní provedení Leggera 300 dokáže na stovku zasprintovat za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 216 kilometrů za hodinu. Super Leggera 420 se dokáže na stovku rozjet za 3,6 sekundy a verze 480 to zvládne dokonce jen za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je pak přes 250 kilometrů za hodinu.

Firma začíná přijímat objednávky, na prodej jsou už první kusy z předprodukční série. Otázkou je, nakolik se autu bude dařit na trhu. Cena je zajímavá, vůz také, ale zkušenosti se značkou jsou zatím malé. Odvolávat se na původní značku ATS z první poloviny šedesátých let, jejíž život byl vpravdě jepičí, asi nebude mít valný význam.

A pro zajímavost, zkratka ATS znamená Automobili Turismo e Sport S.p.A.

Autor:




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.