Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A2: benzín s technologií přímého vstřiku

  12:08aktualizováno  12:08
Výkonnější a úspornější by měl být nový motor z Ingolstadtu, který automobilka představí v malém A2 již na ženevském autosalonu. Benzínový agregát 1.6 FSI s přímým vstřikem je zatím představiteli společnosti vychvalován do nebes, ovšem zda Audi technickou novinkou potvrdí svůj reklamní slogan, si budeme muset počkat až do léta. To se A2 1.6 FSI objeví na trhu v EU. O prodeji tohoto modelu v ČR zatím nebylo rozhodnuto.

Sliby managementu Audi zatím vypadají lákavě. Nová pohonná jednotka by měla mít výkon 81 kw (110 k), což umožní 995 kilogramů těžkému vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. Tisková zpráva společnosti hovoří o maximální rychlosti 202 km/h. Na první pohled solidních hodnot se dosáhlo především technologií přímého vstřiku benzínu, na kterém v Ingolstadtu pracují již několik let. 

Jízdní výkony však prý nejsou jedinou výhodou. Zmíněný motor si v A2 řekne o 5,9 litrů benzínu, což je způsobeno především spalováním tzv. chudé vrstvené směsi při běžném provozu. V takovém režimu lze dosáhnout 15-ti procentní úspory paliva oproti konvenčním jednotkám. "Zmíněný agregát by se měl vyznačovat bezprostřednější reakcí na prudké sešlápnutí plynového pedálu," tvrdí Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Sport.

Konstuktérům Audi se podařilo stlačit hodnoty emisí, s čímž mělo například Mitsubishi - průkopník přímého vstřiku - znatelné problémy. Výfukové plyny splňují evropskou normu EU4, i když výrobce jejich konkrétní hodnoty zatím nezveřejnil. Nižší úroveň hodnot látek znečišťujících prostředí se projeví také v peněženkách západoevropských řidičů. Například v Německu či Británii budou motoristé platit díky technologii FSI nižší daně.

Model A2 1.6 FSI rozšiřuje počet motorových verzí vozítek s čtyřmi pruhy na čtyři. V současnosti je možné koupit dvě čtrnáctistovky. Jedna je klasická vznětová, přičemž druhá používá osvědčenou technologii TDI. Oba motory dávají 55 kw (75 k)výkonu. V nabídce se nachází i tříválcový turbodiesel 1.2, u kterého se výrobce chlubí, že byl v roce 2001 prvním tříválcem pohánějícím pětidvéřový automobil.

To, zda nový pokrokový motor zvedne vlnu zájmu o poměrně drahé malé Audi, se ukáže nejdříve v druhé polovině roku, kdy se novinka objeví na západoevropských trzích.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.