Audi A2: benzín s technologií přímého vstřiku

Výkonnější a úspornější by měl být nový motor z Ingolstadtu, který automobilka představí v malém A2 již na ženevském autosalonu. Benzínový agregát 1.6 FSI s přímým vstřikem je zatím představiteli společnosti vychvalován do nebes, ovšem zda Audi technickou novinkou potvrdí svůj reklamní slogan, si budeme muset počkat až do léta. To se A2 1.6 FSI objeví na trhu v EU. O prodeji tohoto modelu v ČR zatím nebylo rozhodnuto.

Sliby managementu Audi zatím vypadají lákavě. Nová pohonná jednotka by měla mít výkon 81 kw (110 k), což umožní 995 kilogramů těžkému vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. Tisková zpráva společnosti hovoří o maximální rychlosti 202 km/h. Na první pohled solidních hodnot se dosáhlo především technologií přímého vstřiku benzínu, na kterém v Ingolstadtu pracují již několik let. 

Jízdní výkony však prý nejsou jedinou výhodou. Zmíněný motor si v A2 řekne o 5,9 litrů benzínu, což je způsobeno především spalováním tzv. chudé vrstvené směsi při běžném provozu. V takovém režimu lze dosáhnout 15-ti procentní úspory paliva oproti konvenčním jednotkám. "Zmíněný agregát by se měl vyznačovat bezprostřednější reakcí na prudké sešlápnutí plynového pedálu," tvrdí Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Sport.

Konstuktérům Audi se podařilo stlačit hodnoty emisí, s čímž mělo například Mitsubishi - průkopník přímého vstřiku - znatelné problémy. Výfukové plyny splňují evropskou normu EU4, i když výrobce jejich konkrétní hodnoty zatím nezveřejnil. Nižší úroveň hodnot látek znečišťujících prostředí se projeví také v peněženkách západoevropských řidičů. Například v Německu či Británii budou motoristé platit díky technologii FSI nižší daně.

Model A2 1.6 FSI rozšiřuje počet motorových verzí vozítek s čtyřmi pruhy na čtyři. V současnosti je možné koupit dvě čtrnáctistovky. Jedna je klasická vznětová, přičemž druhá používá osvědčenou technologii TDI. Oba motory dávají 55 kw (75 k)výkonu. V nabídce se nachází i tříválcový turbodiesel 1.2, u kterého se výrobce chlubí, že byl v roce 2001 prvním tříválcem pohánějícím pětidvéřový automobil.

To, zda nový pokrokový motor zvedne vlnu zájmu o poměrně drahé malé Audi, se ukáže nejdříve v druhé polovině roku, kdy se novinka objeví na západoevropských trzích.