Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A3 ladí formu do výroby. Teď je na elektrické dietě

  12:58aktualizováno  12:58
Na autosalonu v Šanghaji ukázalo Audi svou druhou studii nové řady A3. Koncept e-tron je zároveň dalším audi, které jezdí na elektřinu. Hybridní techniku by mohlo dostat i sériové provedení.

Audi A3 e-tron | foto: Audi

V Šanghaji se Audi chlubí druhým konceptem nové řady A3. Stejně jako ten ze Ženevy, je i A3 e-tron postaven na upraveném podvozku RS3. V sériové výrobě ale na novou "á trojku" čeká platforma MQB. Oproti červenému ženevskému konceptu se e-tron liší v podstatě jenom pohonnou soustavou.

Mohlo by vás zajímat

Zamilovali jste si Audi A3? Staňte se jejím majitelem. Široký výběr na Automodul.cz.

Namísto výkonného pětiválce má malý čtyřválec a elektromotory. Konkrétně jde o motor 1,4 TFSI s výkonem 155 kW (211 koní), kterému v pohonu pomáhá elektromotor s výkonem 20 kW. Kombinovaný výkon je 175 kW (238 koní) a 1 720 kilogramů těžký hybrid s ním na stovku zrychluje za 6,8 sekundy. Spotřebou se ale Audi nepochlubilo. Jen uvádí, že čistě na elektřinu ujede A3 e-tron 54 kilometrů. Studie je plug-in hybrid, takže baterie lze dobíjet ze zásuvky. Krátké městské jízdy tak zvládne velmi levně a bez lokálních emisí.

Audi A3 e-tron

K přenosu výkonu slouží sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z ostrého ženevského konceptu zůstal zachován systém Launch Control pro rychlý start z místa. Je tu stop-start systém a pochopitelně několik způsobů rekuperace a dobíjení baterií pří jízdě na delší vzdálenost. Řidič může na informačním displeji sledovat, odkud a jak momentálně ke kolům proudí výkon. Z ženevského konceptu zůstalo zachováno i propojení se službami Google, auto funguje také jako wi-fi hotspot pro své pasažéry. Pro ně jsou připraveny třeba i držáky tabletů iPad.

Audi A3 e-tron

I spoustu dalších detailů mají oba koncepty společné. Dává to tušit, že studie má až na podvozkovou skupinu velmi blízko do sériové výroby. Celkové tvary i rozměry (4,44 × 1,84 × 1,39 metru) se asi příliš měnit nebudou, sedan bude určitě hlavně nabízen v USA, zda se objeví v Evropě zatím nevíme.

Do sériové výroby se pravděpodobně dostanou i některé díly z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Audi si už delší dobu rozumí také s LED světlomety, takže i těch se pravděpodobně v sériovém provedení můžeme dočkat.





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.