Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A4 Cabrio vyrábí Karmann

  16:02aktualizováno  16:02
Již za měsíc se budou moci první zájemci z Evropské unie prohánět po silnicích v otevřeném Audi A4. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se již v roce 1999 rozhodla, že ve spolupráci s tunningovou firmou Karmann začne kabriolet vyrábět, přičemž právě na jaro 2002 se jí podařilo zahájení prodeje připravit. Přestože se novinka začala vyrábět s předstihem již 14. ledna, poptávka ve většině zemí EU vysoce převyšuje nabídku. V tuzemsku se Audi A4 Cabrio dle vyjádření dovozce objeví koncem léta.
Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď

Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď | foto: Audi

Proč se vlastně šéfové v Ingolstadtu přiklonili k výrobě mimo vlastní závod? "Hlavním důvodem byl nevelký objem výroby", vysvětluje Rudiger Burda z Wilhelm Karmann GmbH. Vyrábět 105 kusů otevřených vozů, což je plánovaná denní kapacita, by se na plně automatizovaných linkách, z nichž sjíždí limuzíny i avanty A4, nevyplácelo. Navíc by byly potřeba investice do dalšího technického vybavení, neboť kabriolet vyžaduje při kompletaci jinou péči, než klasický vůz. Jenom rototy a svářecí linky nestačí.

A v čem jsou tedy hlavní odlišnosti? Rozdíl lze vysledovat již při stavbě karosérie. V Ingolstadtu do procesu sváření lidská ruka nezasahne. V západoněmeckém městě Rheine, kde Karmann skelety otevřených Audi připravuje, sice také většinu dílů sváří naprogramovaní roboti, ale část úkonů je stále manuální. Jde především o kompletaci dílů vyztužujících otevřenou karosérii. Kabriolet tak získá například zesílený profil předního sloupku, odolnější prahy, vyztužení pod zadními sedadly či zpevňující tyče dveří, čímž se dosahuje potřebné torzní tuhosti.

Pokud jsou splněny přísné normy přesnosti svárů, putují karosérie na návěsech kamiónů do 40 kilometrů vzdáleného Osnabrücku. Zde Karmann vlastní mimo jiné i moderní lakovnu, která využívá vodou ředitelné barvy. Karosérie se nastříkají jednou ze 14-ti sériových odstínů a co nejdříve po nezbytném zaschnutí se převážejí zpět do Rheine, kde přichází fáze další kompletace.

Ve třech halách s dvousměnným provozem vybavuje pět samostatných pracovních skupin plechovou kostru motorem, převodovkou, partií zavěšení kol, vybavením interiéru... .Tento proces je totožný s klasickou výrobou zastřešených "sourozenců" v ingolstadtských halách, až na kompletaci skládací střechy. Tu ve třech barevných odstínech připravuje již zmíněný závod v Osnabrücku.

Od prvního úkonu až k expedici hotového výrobku uplyne zhruba pět dní, přičemž výrobní takt - tedy, v jakém intervalu vyjíždí ze závodu nový vůz - činí osm minut. Jde však o vypočtený průměr. "Audi od nás vyžaduje velkou elasticitu. Poptávka po kabrioletech je totiž v průběhu roku velmi proměnlivá," upozorňuje Rudiger Burda ze společnosti Karmann. Odhylky od pravidelného režimu mohou prý činnit až 30 procent.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.