Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A4 Cabriolet přišel v pravý čas

  19:02aktualizováno  19:02
Lepší moment zahájení prodeje si český dovozce Audi snad ani vybrat nemohl. Červen, parné léto na obzoru a současná vlna veder k myšlence o otevřeném vozu přivádí kdekoho. Pokud tedy toužíte pocítit vlahý větřík ve vlasech a máte nějakých 1,265 miliónu korun, novinka z Ingolstadtu by mohla být tou správnou volbou.
Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď

Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď | foto: Audi

S Ingolstadtem ale opatrně. Nový Audi A4 Cabriolet vyrábí tuningová firma Karmann v západoněmeckém městě Rheine, což je prý podstatně efektivnější, než kdyby auta sjížděla z velkokapacitních výrobních linek v domovském Bavorsku.

Podívejme se, co může zájemce o čtyřmístný cabriolet od Audi zaujmout? Na první pohled čistý a dynamický design 4,57 metru dlouhé karosérie, která kopíruje dráždivý styl limuzíny A4. Velkou výhodou je i plně automatický mechanismus ovládání skládací střechy. Ta potřebuje po zmáčknutí ovladače jen o málo více než 20 sekund, aby ochránila cestující od prvních kapek přicházející dešťové pohromy.

Konstruktéři nepracovali jen na zdokonalení elektrohydraulického ovládání střechy, ale i na bezpečnosti a aerodynamických charakteristikách. Oproti předcházejícímu otevřenému modelu Audi, který debutoval již před devíti lety, je nový cabriolet uvnitř prý až o 45 procent tiší. Na nižší hlučnost má vliv nový materiál střechy, ale i nízká hodnota aerodynamického odporu vzduchu u karosérie. Koeficient cx na úrovni 0,30 může směle konkurovat i uzavřeným limuzínám.

Neméně důležitá je u kabrioletů bezpečnost posádky. Zde model Audi současné nároky splňuje dostatečně. V bezpečnostních testech Euro NCAP získal čtyři hvězdičky a to zejména díky sofistikovanému systému ochrany při převrácení vozu. Výstuhy ukryté za zadními sedadly se v případě hrozby převrácení během zlomku vteřiny vysunou a společně s rámem předního okna cestující ochrání.

Zájemci o nový kabriolet mohou volit mezi dvěma zážehovými šestiválci: 2.4 V6 o výkonu 125 kW (170 k) a 3.0 V6 o výkonu 162 kW (220 k). Oba agregáty lze kombinovat s pětistupňovou manuální převodovkou či s automatem multitronic. Za ten ale automobilka požaduje více jak osmdesátitisícový příplatek. V kombinaci se silnějším šestiválcem pak cena šplhá až na 1 506 500 Kč.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.