Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď

Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď | foto: Audi

Audi A4 Cabriolet přišel v pravý čas

  • 1
Lepší moment zahájení prodeje si český dovozce Audi snad ani vybrat nemohl. Červen, parné léto na obzoru a současná vlna veder k myšlence o otevřeném vozu přivádí kdekoho. Pokud tedy toužíte pocítit vlahý větřík ve vlasech a máte nějakých 1,265 miliónu korun, novinka z Ingolstadtu by mohla být tou správnou volbou.

S Ingolstadtem ale opatrně. Nový Audi A4 Cabriolet vyrábí tuningová firma Karmann v západoněmeckém městě Rheine, což je prý podstatně efektivnější, než kdyby auta sjížděla z velkokapacitních výrobních linek v domovském Bavorsku.

Podívejme se, co může zájemce o čtyřmístný cabriolet od Audi zaujmout? Na první pohled čistý a dynamický design 4,57 metru dlouhé karosérie, která kopíruje dráždivý styl limuzíny A4. Velkou výhodou je i plně automatický mechanismus ovládání skládací střechy. Ta potřebuje po zmáčknutí ovladače jen o málo více než 20 sekund, aby ochránila cestující od prvních kapek přicházející dešťové pohromy.

Konstruktéři nepracovali jen na zdokonalení elektrohydraulického ovládání střechy, ale i na bezpečnosti a aerodynamických charakteristikách. Oproti předcházejícímu otevřenému modelu Audi, který debutoval již před devíti lety, je nový cabriolet uvnitř prý až o 45 procent tiší. Na nižší hlučnost má vliv nový materiál střechy, ale i nízká hodnota aerodynamického odporu vzduchu u karosérie. Koeficient cx na úrovni 0,30 může směle konkurovat i uzavřeným limuzínám.

Neméně důležitá je u kabrioletů bezpečnost posádky. Zde model Audi současné nároky splňuje dostatečně. V bezpečnostních testech Euro NCAP získal čtyři hvězdičky a to zejména díky sofistikovanému systému ochrany při převrácení vozu. Výstuhy ukryté za zadními sedadly se v případě hrozby převrácení během zlomku vteřiny vysunou a společně s rámem předního okna cestující ochrání.

Zájemci o nový kabriolet mohou volit mezi dvěma zážehovými šestiválci: 2.4 V6 o výkonu 125 kW (170 k) a 3.0 V6 o výkonu 162 kW (220 k). Oba agregáty lze kombinovat s pětistupňovou manuální převodovkou či s automatem multitronic. Za ten ale automobilka požaduje více jak osmdesátitisícový příplatek. V kombinaci se silnějším šestiválcem pak cena šplhá až na 1 506 500 Kč.