Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A4 vyniká technikou, ale zklame prostorem

aktualizováno 
Novinka Audi A4, která patří k prestižním vozům ve své třídě, konkuruje především automobilům Mercedes třídy C a BMW řady 3, proti nimž v provedení A4 2.5 TDI 4x4 nabízí za srovnatelnou cenu navíc také pohon všech kol. Zatímco nejlevnější Audi A4 s motorem 1.9 TDI o výkonu 74 kilowattů stojí 880 tisíc korun, žádá zmíněná výkonnější verze s pohonem všech kol ještě 400 tisíc korun navíc. Vůz má ovšem jednu stinnou stránku: jeho vnitřní prostor je mezi vozy střední třídy podprůměrný.

Dovozce německé značky do testu MF DNES dodal Audi A4 2.5 TDI quattro. Výkon jeho šestiválcového motoru s přeplňováním dosahuje 132 kilowattů (180 koní). Takto silnému agregátu nelze upřít výbornou ochotu zrychlovat na kterýkoliv z šesti převodových stupňů.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A4 můžete koupit
na www.automodul.cz

 Podle výsledků měření v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) akceleroval vůz z klidu na 100 kilometrů v hodině za necelých deset vteřin. Díky vysokému točivému momentu motoru (370 Nm) neměl model 2.5 TDI nejmenší problém s nadprůměrně svižným nabíráním na tempu ani při vyšších rychlostech.

Z měření, která MF DNES pro testy objednává ve zkušebně nezávislého ÚSMD, dál plyne, že v tuzemsku hodně rozšířená nejvýkonnější verze škodovky - Octavia 1.8 T o výkonu 110 kilowattů - zrychluje k hranici 100 kilometrů v hodině o vteřinu rychleji než Audi A4 2.5 TDI.

Zato při zařazené čtyřce a pětce se karta obrací - pružněji akceleruje německý automobil. Technici proměřili také vnitřní prostor nové generace Audi A4, zjištěné hodnoty v této oblasti ale patří k podprůměru.

Především na zadních sedadlech je model k pasažérům strohý: víc prostoru v místě pro kolena nabízejí i vozy o třídu menší, například Renault Mégane nebo Mazda 323 F. V kategorii vozů srovnatelně velkých s Audi A4 nabízejí Volkswagen Passat i Ford Mondeo mnohem více komfortu pro posádku vzadu.

Zato do šířky je v Audi A4 místa dost, z čehož plyne, že cestující na předních sedadlech si na malý komfort naříkat nemohou. A to zvlášť v situaci, kdy jsou obklopeni kvalitně působícími měkkými plasty a v případě testované verze i šedou kůží a imitací dřeva na dveřích i přístrojové desce.

Řidič se může spolehnout nejen na silný zátah motoru, ale také na elektronické prvky přispívající k bezpečnosti vozu. O stabilitu podvozku se stará, a přispívá třeba i k vyjetí menších sněhových strání, systém pohonu všech kol quattro, který rozděluje sílu motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50.

ABS je doplněn o takzvaný systém panického brždění, jenž zvyšuje brzdný účinek při náhlém sešlápnutí pedálu. Nechybí stabilizační program podvozku ESP. V základní výbavě Audi A4 je šest airbagů. Kufr modelu objemem 445 litrů nezklame, horší je ale přístup k prostoru pro zavazadla, což ovšem platí pro všechny vozy kategorie sedan.

Spotřeba nafty se během testu pohybovala mezi sedmi a deseti litry na 100 kilometrů. Vyšší hranice odpovídá městskému ježdění, spodní hranice rozvážné jízdě po okresních silnicích. Na dálnici vůz žádal víc než osm litrů na 100 kilometrů.

Martin Kovář, který vozy hodnotí očima řidiče s postižením, kritizoval vysokou hranu kufru Audi A4. "Naopak je dobře, že obě vnější zpětná zrcátka jsou už zase stejně velká. V minulosti totiž většina vozů koncernu Volkswagen mívala pravé zrcátko menší."


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 10
Převodovka 10
Spotřeba v testu 8


Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 7
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 10
Řízení a ovladatelnost 10
Tlumení nerovností 9
Brzdy 9
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,7
Zrychlení 0-400 m (s) 16,8
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 6,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 13,2
Zrychlení (VI.) 80-130 km/h (s) 14,6
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 26,8
Pramen: ÚSMD


Očima designéra
Audi A4 se nijak dramaticky neodklání od svého předchůdce. Design karosérie podobně jako interiéru šel spíš cestou evoluce. Protože však jde o vývoj velice zdařilý, lze hovořit o smysluplném dozrávání image automobilu. Na první pohled jsou zřejmé změněné tvary předních a zadních světlometů, které si vzaly za vzor model A6, ale ne každý si uvědomí, že s drobnými změnami se zvýraznil charakter modelu A4. Design karosérie má v sobě větší napětí a přitom neztrácí důstojnou eleganci. Zůstala mu však jedna vlastnost, která mu může škodit: vůz se jeví menší, než ve skutečnosti je.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Audi A4 má předpoklady na úspěch mimo jiné i pro svou větší optickou podobnost s typem A6, což platí pro nové i starší vozy. Vzhledem k vyšší pořizovací ceně budou dvou a tříleté ojetiny dostupné pouze menšímu okruhu zájemců, ovšem starší automobily jistě budou velmi vyhledávané a předčí své předchůdce předchozí generace. I to se odrazí na dobré prodejnosti a nadprůměrně malém poklesu ceny po pěti letech provozu: automobil ve výborném stavu by mohl stát kolem 560 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Audi A4

Audi A4

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.