Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A5 Cabriolet: léčba klidem skryté síly

aktualizováno 
Až mi bude pětašedesát, chci být lázeňský švihák s hůlkou a v klobouku, okouzlující dámy na poděbradské promenádě. A Audi A5 Cabrio bude přesně pro mě. Zástavu srdce nepřivodí - a kdyby náhodou, v Poděbradech se léčí srdeční choroby, respekt si ale zjedná svou nenucenou elegancí.

Audi A5 Cabriolet | foto: Audi

Závodit, nebo jen překračovat předepsané rychlosti se vám ve střechyprosté "á-pětce" vůbec nechce, byť se jí pod kapotou převaluje silný šestiválec.

Audi A5 Cabriolet

Bezestupňová převodovka multitronic navíc jakékoliv další závodivé sklony utlumí dokonale. Ale na druhou stranu, plazit se po lázeňské kolonádě umí otevřená A5 s neopakovatelnou elegancí.

Stará škola

Tvary vám může A5 Cabrio přijít nudné. Ti, kteří mají čtyři propletená kolečka znaku Audi vypálená do šedé kůry mozkové, ale budou vrnět blahem. Ladné křivky mající smysl, dobře rozložené proporce a majestátní vzhled - tak vypadá kabriolet podle klasických pouček. Mimochodem, na Audi A5 je šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva hodně pyšný, je to jeho nejmilejší dítě.

Může se hodit

Velký výběr kvalitní značky
        Audi Cabriolet 
Vůz pro opravdové znalce.

Vychází z kupé A5, a kabriolet je vlastně úplně stejný, jen máte nad hlavou místo plechu modré nebe, anebo několik vrstev plátna, když leje.

Kabria s klasickou plátěnou střechou začínají být ohroženým druhem, konstruktérům se totiž zalíbil nakrájený plech. Audi A5 je tak sympatickou výjimkou. Elegancí srší, ať má střechu nahoře, nebo dole. Potěší možnost sundavat a natahovat ji až do padesátikilometrové rychlosti.

Aby se dandyové na promenádě nemuseli obtěžovat řazením, budou pravděpodobně velmi často volit automatickou převodovku (motor 3,2 FSI bez ní do kabria ani nepořídíte) a užívat si hromady elektrických udělátek. Třeba speciálního podavače bezpečnostního pásu.

Audi A5 Cabriolet

Klasických pouček se otevřené audi drží i vevnitř. Pro dva je v něm místa habaděj, ale i když má na délku 463 centimetrů, místa pro nohy na zadních sedadlech moc nezbývá. V kufru má jako v každém správném kabrioletu místo hlavně střecha, i tak se tam k ní poskládá obstojných 320 litrů (když je střecha natažená, naložíte o šedesát víc).

Opěradla zadních sedadel lze sklopit pomocí čudlíku v kufru a zvětšit tak ložnou plochu. Co se bude v otevřené A5 stěhovat tak dlouhého, si umí představit ale asi jen konstruktéři.

Rozhodně se vyplatí připlatit si za "prodlužovač kabrioletí sezony" v podobě předních sedadel se zvláštním vývodem teplého vzduchu ke krku a hlavě za necelých 14 tisíc. Přikoupit si můžete navigaci ukrytou v multimediálním systému MMI s harddiskem nebo třeba výjimečnou audiosoustavu značky Bang a Olufsen. V ceníku je i zajímavá položka "akustická střecha", ve které je speciální vrstva pohlcující hluk zvenčí, když je napnutá nad hlavou posádky.

Audi A5 Cabriolet

Nechybí poslední výkřiky moderní techniky: adaptivní tempomat udržující odstup od předjedoucího auta, hlídač mrtvého úhlu, asistent upozorňující řidiče na vyjetí z jízdního pruhu nebo parkovací kamera.

Šestiválec má práci

Oproti kupé ztloustla otevřená A5 o víc než dva metráky a je to znát. Že by šestiválec 3,2litru se střechyprostou audinou nějak výjimečně cvičil, se říci nedá. Spíše vyznává heslo "skrytá síla". Když dupnete na plyn, cítíte, jak si automatická převodovka pozvolna přebírá, co po něm chcete, a snaží se auto rozpohybovat.

O trhání dlažebních kostek předními koly se mluvit nedá, ale rozhodně patříte do lepší poloviny startovního pole na semaforu. Řečí čísel: zrychlení z nuly na stovku umí za 6,9 sekund, maximálně jede 246 km/h.

Audi A5 Cabrio s benzinovým šestiválcem koupíte pouze v konfiguraci s pohonem předních kol a bezestupňovým automatem. To pro uzavřené kupé má ingolstadtská automobilka rozmanitější menu. Motor 3,2 FSI do něj pořídíte i s pohonem všech kol a můžete vybírat z dalších dvou převodovek (šestistupňové manuální a pětistupňového automatu tiptronic).

Když jedete tak, jak si jízdu s 265koňovým autem představujete, vyžádá si atmosférický přímovstřikový 3,2litr asi šestnáct litrů naturalu. Většinou ale budete jezdit tak za deset. Podle tabulek výrobce to má být 8,6 l/100km.

Rychle po dálnici

Audi A5 je typické GT, tedy velké kupé dělané pro hodně rychlou jízdu po německé dálnici. A kabrio je vlastně stejné, jen o chlup těžkopádnější. I kabriolet umí jet hrozně rychle po dálnici, ale nejlíp mu je při plutí osmdesátkou po silničkách mezi poli slunečnic. To zavelíte čudlíkem mezi sedadly, aby servomotory poskládaly plátno do kufru (umí to za 15 sekund), nasadíte větrolam nad zadní sedadla, spolujezdkyně uváže šátek na Marlyn Monroe a startujete.

Na aspoň trochu příčetném povrchu je auto příjemně komfortní. Když příplatkové osmnáctipalcové ráfky a celé auto s nimi trpí pod masáží betonovo-asfaltového oraniště spojujícího Brno s Prahou a z nepochopitelných důvodů se pyšnícího označením "dálnice D1", je to s tou nenuceností už o něco horší.

Po okresce s rozvahou

Z "á-pětky" máte pocit, že řídíte opravdu velké auto, všude kolem je spousta materiálu. Jejích 1 700 kilo se ani nesnažte poskládat do zatáčky jinak než plavně a s rozvahou.

Audi A5 Cabriolet

A5 bylo první audi, ve kterém se konstruktéři snažili výrazně potlačit vrozenou nedotáčivost a posunuli motor co nejvíc za přední nápravu (dovnitř vozu). Na jízdní vlastnosti to má pozitivní vliv, "á-pětka" zatáčí vcelku ochotně, i když má poháněná přední kola zatížená velkým šestiválcem.

Sport se nekoná

Automobilka, která tvrdošíjně trvá na tom, že patří k nejsportovnějším z luxusních, postavila prototyp nesportovnosti. Infarkt z A5 Cabrio mít nebudete, jestli vám je ale nad padesát a máte svoje odzávoděno, bude se vám líbit. Ohlížet se za vámi budou lázeňské paničky i uhrovatí puberťáci.

Za nejzákladnější otevřenou A5 si u Audi naúčtují 1 197 500 a bude mít motor 2,0 TFSI (211 koní). Za verzi s šestiválcovým benziňákem 3,2 FSI zaplatíte minimálně 1 365 300 korun.

Audi A5 Cabriolet v číslech
motor atmosférický V6 s přímým vstřikováním benzinu
zdvihový objem (ccm) 3197
pohon/převodovka předních kol/bezestupňová multitronic
max. výkon (kW/k) 195/265
max. krouticí moment (Nm) 330
spotřeba město/mimo město/kombinace (l) 12,1/6,5/8,6
max. rychlost (km/h) 246
zrychlení 0-100 km/h (s) 6,9
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4625 x 1854 x 1383 x 2751
objem nádrže/zavazadlového prostoru (l) 320/65
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1710/2210
základní cena (Kč) 1 365 300





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.