Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nasupenou ženu uklidní jen nabroušené audi

aktualizováno 
Pětidveřové provedení kupé Audi A5 je novinka letošního podzimu. Kromě základního provedení přijíždí i nabroušená varianta S5 Sportback.

Povedená reklama na nový model zobrazuje běsnící mladou krásku ničící vybavení luxusní rezidence. Divák si domýšlí, že její drahý asi něco provedl. Zuřící ženu uklidní až uhrančivé výkonné auto.

Audi A5 Sportback je tu nanovo po sedmi letech. Z klasického kupé A5 je praktičtější pětidveřové provedení se splývavou zádí liftbackové karoserie. Na českém trhu tvoří Sportback většinu prodejů A5, přece jen je praktičtější. V nové generaci do kufru pobere 480 litrů nákladu.

Audi A5 Sportback

Nejvyšším provedením je verze S5, které má pod kapotou benzinový přeplňovaný šestiválec se suverénním výkonem 354 koní a točivým momentem 500 Nm. Auto, které zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat.

Jezdí i na zemní plyn

U standardní A5 bude na výběr ze dvou benzinových motorů TFSI a tří jednotek TDI s výkony od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k).

Základní převodovka je manuální šestistupňová, za příplatek jsou podle motorizace sedmi a osmistupňové dvouspojkové automaty. Základní provedení mají poháněná přední kola, quattro je za příplatek. Ovšem u vrcholového turbodieselu 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) je pohon všech kol v sériové výbavě.

Fotogalerie

Audi poprvé nabízí A5 s bivalentním pohonem g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW (170 k) může spalovat kromě benzinu také zemní plyn.

Přední náprava má pětiprvkovou konstrukci, vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými spodními rameny, používanou u předchůdce. Na přání budou k mání adaptivní tlumiče a také dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback budou uvedeny na český trh začátkem roku 2017. Ceny nebyly zatím stanoveny.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.