Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nasupenou ženu uklidní jen nabroušené audi

aktualizováno 
Pětidveřové provedení kupé Audi A5 je novinka letošního podzimu. Kromě základního provedení přijíždí i nabroušená varianta S5 Sportback.

Povedená reklama na nový model zobrazuje běsnící mladou krásku ničící vybavení luxusní rezidence. Divák si domýšlí, že její drahý asi něco provedl. Zuřící ženu uklidní až uhrančivé výkonné auto.

Audi A5 Sportback je tu nanovo po sedmi letech. Z klasického kupé A5 je praktičtější pětidveřové provedení se splývavou zádí liftbackové karoserie. Na českém trhu tvoří Sportback většinu prodejů A5, přece jen je praktičtější. V nové generaci do kufru pobere 480 litrů nákladu.

Audi A5 Sportback

Nejvyšším provedením je verze S5, které má pod kapotou benzinový přeplňovaný šestiválec se suverénním výkonem 354 koní a točivým momentem 500 Nm. Auto, které zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat.

Jezdí i na zemní plyn

U standardní A5 bude na výběr ze dvou benzinových motorů TFSI a tří jednotek TDI s výkony od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k).

Základní převodovka je manuální šestistupňová, za příplatek jsou podle motorizace sedmi a osmistupňové dvouspojkové automaty. Základní provedení mají poháněná přední kola, quattro je za příplatek. Ovšem u vrcholového turbodieselu 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) je pohon všech kol v sériové výbavě.

Fotogalerie

Audi poprvé nabízí A5 s bivalentním pohonem g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW (170 k) může spalovat kromě benzinu také zemní plyn.

Přední náprava má pětiprvkovou konstrukci, vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými spodními rameny, používanou u předchůdce. Na přání budou k mání adaptivní tlumiče a také dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback budou uvedeny na český trh začátkem roku 2017. Ceny nebyly zatím stanoveny.





Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.