Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nasupenou ženu uklidní jen nabroušené audi

aktualizováno 
Pětidveřové provedení kupé Audi A5 je novinka letošního podzimu. Kromě základního provedení přijíždí i nabroušená varianta S5 Sportback.

Povedená reklama na nový model zobrazuje běsnící mladou krásku ničící vybavení luxusní rezidence. Divák si domýšlí, že její drahý asi něco provedl. Zuřící ženu uklidní až uhrančivé výkonné auto.

Audi A5 Sportback je tu nanovo po sedmi letech. Z klasického kupé A5 je praktičtější pětidveřové provedení se splývavou zádí liftbackové karoserie. Na českém trhu tvoří Sportback většinu prodejů A5, přece jen je praktičtější. V nové generaci do kufru pobere 480 litrů nákladu.

Audi A5 Sportback

Nejvyšším provedením je verze S5, které má pod kapotou benzinový přeplňovaný šestiválec se suverénním výkonem 354 koní a točivým momentem 500 Nm. Auto, které zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat.

Jezdí i na zemní plyn

U standardní A5 bude na výběr ze dvou benzinových motorů TFSI a tří jednotek TDI s výkony od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k).

Základní převodovka je manuální šestistupňová, za příplatek jsou podle motorizace sedmi a osmistupňové dvouspojkové automaty. Základní provedení mají poháněná přední kola, quattro je za příplatek. Ovšem u vrcholového turbodieselu 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) je pohon všech kol v sériové výbavě.

Fotogalerie

Audi poprvé nabízí A5 s bivalentním pohonem g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW (170 k) může spalovat kromě benzinu také zemní plyn.

Přední náprava má pětiprvkovou konstrukci, vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými spodními rameny, používanou u předchůdce. Na přání budou k mání adaptivní tlumiče a také dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback budou uvedeny na český trh začátkem roku 2017. Ceny nebyly zatím stanoveny.





Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.