Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

  0:10aktualizováno  0:10
Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a kam se o víkendu naskládá i s rodinou. Je to prostě sportovec v drahém obleku.

Audi A5 Sportback | foto: Martin ŠidlákMF DNES

Audi A5 dorazilo loni po dlouhých devíti letech od premiéry první generace. A vypadá jako předchůdce, ale jen navenek. Kdo má starou A5 a nemá potřebu měnit, nebude naštvaný, že zastarala. Kdo chce novou, bude spokojený.

Audi A5 Sportback v číslech

provedení: 2.0 TDI quattro S tronic

  • objem motoru: 1 968 cm³
  • výkony: 140 kW, 400 Nm
  • spotřeba (udávaná): 4,5 l
  • spotřeba v testu: 6,7 l
  • zrychlení 0-100: 7,9 s
  • max. rychlost: 235 km/h
  • délka x výška x šířka x rozvor (mm) 4 733 x 1386 x 1843 x 2 824
  • objem kufru: 480 l
  • cena test. vozu 1 794 200 Kč

A čtyřdveřové provedení, které je v Česku ještě žádanější než základní dvoudveřové, stále patří mezi nejhezčí modely značky Audi.

Designéři se tak chytili do vlastní pasti. Nové A5 tak jen navazuje na to předchozí. U Audi na to mají omluvně vzletné označení „evoluční design“. Jako by se báli něco změnit. Přemodelování přídě přineslo více hran a ostrých prolisů, ty přidávají A5 na agresivitě. Tak ostré linky jako na kapotě a čumáku jinde na autě nenajdete.

Ohromily nás plně diodové Matrix světlomety, které bez nadsázky udělají z noci den a automaticky odstiňují protijedoucím autům tok paprsku světel, aby je neoslňovaly.

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback

Vzhled ovšem klame, evoluční design skrývá zcela novou techniku. Nová A5 stojí na platformě MLB Evo pro vozy s motorem vepředu podélně. Protáhl se rozvor, délka narostla. Vyhlazováním karoserie se konstruktéři vyšlechtili aerodynamiku, ale taky zhubla, jak si žádá dnešní doba.

Uvnitř je ovšem toto velké klasické kupé z Ingolstadtu úplně nové. Ergonomické ovládání, prémiové materiály a cit pro detail, to charakterizuje interiér všech modelů Audi a platí to i o A5.

Nechybí kaplička přístrojovky tvořená displejem, multimédia, asistenční systémy, komfortní pomocníci a další prvky, které si moderní doba žádá. Přístrojovka se středovým dílem natočeným k řidiči je fešná a moc se líbí volant.

Dokonalost je právě v oněch detailech. Například bodové LED osvětlení na stropě se rozsvítí, když na něj jen zlehka položíte prst. Krásná hlavice řadicí páky jak z luxusního letadla nebo jemně perforovaný povrch volantu v místě úchopu, to všechno podtrhuje skvělý dojem po usednutí.

Ale výtku přece jen máme: vepředu i vzadu je minimum odkládacích prostorů. Kapsy ve dveřích nepojmou větší lahve a do schránky na středovém tunelu dáte jen telefon a pár drobností.

A5 je kupé v nejryzejší podobě i v provedení s párem dveří navíc: sedí se tu opravdu nízko a to i vzadu. To sice méně ohebným bude vadit při vystupování, ale vzadu dokázali díky tomu konstruktéři vyšetřit dost místa na hlavu. Libůstkou jsou bezrámová okna u dveří, tak to má u kupé být. Oproti starším Sportbackům u nich Audi mnohem lépe vyřešilo odhlučnění, takže od oken při vyšších rychlostech už neruší posádku aerodynamický svistot.

Základních 480 litrů zavazadlového prostoru sice zůstalo, ale prostor pro cestující mezigeneračně narostl. Je o 17 mm delší, zvětšil se prostor pro ramena a cestující vzadu mají více místa i pro kolena. A5 Sportback se prezentuje jako praktická varianta výchozího kupé. Velké páté dveře tomu určitě pomáhají, ale zmíněných 480 litrů je protaženo hodně v podélném směru a zejména u zadní hrany kufru není prostor příliš hluboký. Pro přepravu prostorově objemnějších věcí je určitě praktičtější kombík A4 Avant.

Audi A5 Sportback

A5 má skvělý podvozek. Vepředu i vzadu je pětiprvková náprava (dříve byla vzadu jen lichoběžníková ramena) a auto je celkově trochu tužší než technicky příbuzný model A4. Výsledkem je, že se v zatáčkách nenaklání, přitom na nerovnostech zůstává komfortní, při opravdu vysokých dálničních rychlostech ohromí klidem a jistotou.

Díky příplatkovým adaptivním tlumičům (příplatek 28 tisíc korun) si při klidné jízdě řidič připadá jako v limuzíně, ale když šlápne na plyn, auto mu umožní projet zatáčku velmi ostře. V nabídce pro A5 jsou také sportovní diferenciál pro zadní nápravu, stavitelné tlumiče nebo řízení s variabilním převodem.

Fotogalerie

Zájemci o opravdu sportovní jízdu mají k dispozici výkonné benzinové motory včetně vrcholné verze S5 s výkonem 260 kW (nebo v případě kupé RS 5 331 kW).

Ti, co dají více na vnější dojem, sáhnou po některé naftové verzi, třeba jako v našem případě testované 2.0 TDI 140 kW. Pokud to jde, automat drží motor v nízkých otáčkách, takže tato kombinace umí potěšit spotřebou, která se po týdnu ustálila na hodnotě 6,7 l/100 km a rezervu pro další pokles ještě určitě má. To je pozitivní výsledek odlehčování a optimalizace jízdních odporů. Největší podíl má však dokonalá aerodynamika - ladné přikrčené kupé bude svištět autostrádou vždycky lépe a úsporněji než almara typu SUV.

Dvoulitrové TDI se 190 koňmi je dnes vlastně nejslabším motorem pro Sportback. Čtyřválec sílu má, ale na řízné předjíždění nebo frenetickou akceleraci na dálnici při nezákonných rychlostech zapomeňte, A5 s tímto motorem prostě přece jen potřebuje nějaký čas na letmý start. Točivý moment 400 newtonmetrů nabídne nad 1800 otáček, pak nabídne lineární zátah.

Autoři:


Témata: design, Audi, TDI


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.