Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

  0:10aktualizováno  0:10
Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a kam se o víkendu naskládá i s rodinou. Je to prostě sportovec v drahém obleku.

Audi A5 Sportback | foto: Martin ŠidlákMF DNES

Audi A5 dorazilo loni po dlouhých devíti letech od premiéry první generace. A vypadá jako předchůdce, ale jen navenek. Kdo má starou A5 a nemá potřebu měnit, nebude naštvaný, že zastarala. Kdo chce novou, bude spokojený.

Audi A5 Sportback v číslech

provedení: 2.0 TDI quattro S tronic

  • objem motoru: 1 968 cm³
  • výkony: 140 kW, 400 Nm
  • spotřeba (udávaná): 4,5 l
  • spotřeba v testu: 6,7 l
  • zrychlení 0-100: 7,9 s
  • max. rychlost: 235 km/h
  • délka x výška x šířka x rozvor (mm) 4 733 x 1386 x 1843 x 2 824
  • objem kufru: 480 l
  • cena test. vozu 1 794 200 Kč

A čtyřdveřové provedení, které je v Česku ještě žádanější než základní dvoudveřové, stále patří mezi nejhezčí modely značky Audi.

Designéři se tak chytili do vlastní pasti. Nové A5 tak jen navazuje na to předchozí. U Audi na to mají omluvně vzletné označení „evoluční design“. Jako by se báli něco změnit. Přemodelování přídě přineslo více hran a ostrých prolisů, ty přidávají A5 na agresivitě. Tak ostré linky jako na kapotě a čumáku jinde na autě nenajdete.

Ohromily nás plně diodové Matrix světlomety, které bez nadsázky udělají z noci den a automaticky odstiňují protijedoucím autům tok paprsku světel, aby je neoslňovaly.

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback

Vzhled ovšem klame, evoluční design skrývá zcela novou techniku. Nová A5 stojí na platformě MLB Evo pro vozy s motorem vepředu podélně. Protáhl se rozvor, délka narostla. Vyhlazováním karoserie se konstruktéři vyšlechtili aerodynamiku, ale taky zhubla, jak si žádá dnešní doba.

Uvnitř je ovšem toto velké klasické kupé z Ingolstadtu úplně nové. Ergonomické ovládání, prémiové materiály a cit pro detail, to charakterizuje interiér všech modelů Audi a platí to i o A5.

Nechybí kaplička přístrojovky tvořená displejem, multimédia, asistenční systémy, komfortní pomocníci a další prvky, které si moderní doba žádá. Přístrojovka se středovým dílem natočeným k řidiči je fešná a moc se líbí volant.

Dokonalost je právě v oněch detailech. Například bodové LED osvětlení na stropě se rozsvítí, když na něj jen zlehka položíte prst. Krásná hlavice řadicí páky jak z luxusního letadla nebo jemně perforovaný povrch volantu v místě úchopu, to všechno podtrhuje skvělý dojem po usednutí.

Ale výtku přece jen máme: vepředu i vzadu je minimum odkládacích prostorů. Kapsy ve dveřích nepojmou větší lahve a do schránky na středovém tunelu dáte jen telefon a pár drobností.

A5 je kupé v nejryzejší podobě i v provedení s párem dveří navíc: sedí se tu opravdu nízko a to i vzadu. To sice méně ohebným bude vadit při vystupování, ale vzadu dokázali díky tomu konstruktéři vyšetřit dost místa na hlavu. Libůstkou jsou bezrámová okna u dveří, tak to má u kupé být. Oproti starším Sportbackům u nich Audi mnohem lépe vyřešilo odhlučnění, takže od oken při vyšších rychlostech už neruší posádku aerodynamický svistot.

Základních 480 litrů zavazadlového prostoru sice zůstalo, ale prostor pro cestující mezigeneračně narostl. Je o 17 mm delší, zvětšil se prostor pro ramena a cestující vzadu mají více místa i pro kolena. A5 Sportback se prezentuje jako praktická varianta výchozího kupé. Velké páté dveře tomu určitě pomáhají, ale zmíněných 480 litrů je protaženo hodně v podélném směru a zejména u zadní hrany kufru není prostor příliš hluboký. Pro přepravu prostorově objemnějších věcí je určitě praktičtější kombík A4 Avant.

Audi A5 Sportback

A5 má skvělý podvozek. Vepředu i vzadu je pětiprvková náprava (dříve byla vzadu jen lichoběžníková ramena) a auto je celkově trochu tužší než technicky příbuzný model A4. Výsledkem je, že se v zatáčkách nenaklání, přitom na nerovnostech zůstává komfortní, při opravdu vysokých dálničních rychlostech ohromí klidem a jistotou.

Díky příplatkovým adaptivním tlumičům (příplatek 28 tisíc korun) si při klidné jízdě řidič připadá jako v limuzíně, ale když šlápne na plyn, auto mu umožní projet zatáčku velmi ostře. V nabídce pro A5 jsou také sportovní diferenciál pro zadní nápravu, stavitelné tlumiče nebo řízení s variabilním převodem.

Fotogalerie

Zájemci o opravdu sportovní jízdu mají k dispozici výkonné benzinové motory včetně vrcholné verze S5 s výkonem 260 kW (nebo v případě kupé RS 5 331 kW).

Ti, co dají více na vnější dojem, sáhnou po některé naftové verzi, třeba jako v našem případě testované 2.0 TDI 140 kW. Pokud to jde, automat drží motor v nízkých otáčkách, takže tato kombinace umí potěšit spotřebou, která se po týdnu ustálila na hodnotě 6,7 l/100 km a rezervu pro další pokles ještě určitě má. To je pozitivní výsledek odlehčování a optimalizace jízdních odporů. Největší podíl má však dokonalá aerodynamika - ladné přikrčené kupé bude svištět autostrádou vždycky lépe a úsporněji než almara typu SUV.

Dvoulitrové TDI se 190 koňmi je dnes vlastně nejslabším motorem pro Sportback. Čtyřválec sílu má, ale na řízné předjíždění nebo frenetickou akceleraci na dálnici při nezákonných rychlostech zapomeňte, A5 s tímto motorem prostě přece jen potřebuje nějaký čas na letmý start. Točivý moment 400 newtonmetrů nabídne nad 1800 otáček, pak nabídne lineární zátah.

Autoři:


Témata: design, Audi, TDI


Nejčtenější

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Suzuki Swift
Nové Suzuki Swift sází na unikátní hybridní pohon. Už jsme s ním jeli

Japonský specialista na malé vozy a SUV přichází s novým provedením městského modelu Swift. Novinka se drží osvědčeného designového receptu a přidává zajímavou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.