Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A7 Sportback: nový článek řetězu se začne prodávat na podzim

aktualizováno 
Audi oficiálně představilo svůj nový přírůstek. Novinka A7 Sportback se řádí do stále početnější kategorie luxusních čtyřdveřových kupé. Elegantní exteriér doplňuje skvěle zpracovaný vnitřek vozu a nechybí výkonné pohonné jednotky.

Spíše než kupé působí nové Audi A7 Sportback jako rozměrný luxusní liftback. Svým základem novinka vychází z modelu A6. Stejně jako "ášestka" i nový model A7 Sportback se splývavou zádí atakuje na délku pětimetrovou hranici. Vrcholný model A8 pak už pětimetrovou délku překračuje.

Audi A7

Ingolstadtská automobilka si podobný scénář vyzkoušela u modelu A5 Sportback, což je vlastně varianta liftback nejmenšího sedanu A4. Audi A7 Sportback se může pochlubit pohledným designem s elegantně se svažující střechou. Na zadních pátých dveřích je umístěný elektricky ovládaný spoiler, který se samočinně vysune při překročení rychlosti 130 km/h. Nutno dodat, že nejnovější kreace z tužky italského designéra Waltera de Silvy a jeho týmu není prvním takto střiženým velkým Audi. Pod velkým úhlem skloněné dlouhatánské zadní okno mělo už v sedmdesátých letech Audi 100. Tehdy nesl elegantní hatchback označení Avant, které dnes používají ingolstadtské kombíky.

Přední část A7 dává díky rozměrné masce chladiče najevo, s kým máme čest. Efektně jsou vyřešené přední světlomety s páskem LED světel. Přední světlomety jsou standardně xenonové. Stejně tak se designérům podařil vzhled zadních diodových svítilen. Dvojice rozměrných výfuků odhaluje výkonový potenciál nového Audi.

Audi A7

Nové Audi A7 Sportback si dokáže na silnici sjednat respekt nejen dynamickými tvary, ale také svými rozměry. Není to totiž žádný kolibřík. Na délku vůz měří 4969 mm, na šířku potom 1911 mm. Na výšku je "ásedmička" nižší než Audi A6 o 39 mm, má 1420 mm. Rozvor je o poznání větší než u modelu A6, novinka se s rozvorem 2914 mm dotahuje na top model A8.

U luxusního interiéru vybaveném všemi možnými vymoženostmi zpříjemňujícími jízdu můžeme očekávat německou preciznost, známou i z jiných vozů s čtyřmi propletenými kruhy. Nechybí hodnotné materiály jako je kůže nebo pravé dřevo. Zavazadlový prostor má v základu objem 535 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel potom 1390 litrů.

Audi A7

Nový luxusní liftback A7 Sportback se bude nabízet se čtyřmi motory. Ve všech případech to jsou vidlicové šestiválce s přímým vstřikováním. Benzínový základ představuje motor 2,8 FSI s výkonem 150 kW a točivým momentem 280 Nm. Výkonnější benzínová jednotka 3,0 TFSI má maximální výkon 220 kW a točivý moment dosahuje maxima 440 Nm.

Zájemci o naftu mohou sáhnout po dvou výkonových verzích turbodieselu 3,0 TDI. Slabší dává maximální výkon 150 kW a točivý moment 400 Nm, silnější varianta potom má nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 Nm. Všechny verze jsou vybaveny pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Výjimkou je slabší naftové provedení, které je nabízeno pouze s pohonem předních kol a bezstupňovou převodovkou Multitronic.

Nejvýkonnější zážehová i dieselová varianta dosahuje shodně maximální rychlosti 250 km/h. Audi A7 Sportback 3,0 TFSI vystřelí na stovku za 5,6 sekundy a má kombinovanou spotřebu 8,2 l/100 km. Výkonnější z turbodieslových verzí Audi A7 Sportback uhání z nuly na sto za 6,5 sekundy a kombinovaná spotřeba je podle výrobce pouze 6 litrů nafty na 100 km. Obě nejvýkonnější verze mají shodnou hmotnost 1770 kg.

Audi A7 Sportback se k dealerům rozjede na podzim. Výrobce uvádí základní cenu 51 600 eur, tedy v přepočtu okolo 1 300 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.