Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A8: kočár nejsvětější svátosti

  9:26aktualizováno  9:26
Mimořádný prostor, vznešené tvary, luxusní interiér a "benzinový zabiják" pod kapotou. Zatím poslední verze limuzíny A8 z dílny Audi prošla redakčním testem iDNES. Chyby a nedostatky? U auta za 3 miliony korun? To snad ne!

hodnocení iDNES 5/5

Verze luxusního vozu v testu byla vybavena zážehovým osmiválcem V8 o objemu 4.2 s pohonem všech čtyř kol "quattro". V základním provedení přijde na téměř 2,5 milionu Kč, u popisovaného vozu se s doplňky vyšplhala o sto tisíc nad 3 miliony.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A8 můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz této kategorie (55 jich v Praze vozilo státníky při loňském zasedání NATO) nelze než posuzovat parametry bohatého majitele (kterého zřejmě už nezajímá nějaký ten litr spotřebovaného paliva navíc) a z pohledu jeho automobilových konkurentů. Jsou to především Mercedes třídy S, BMW řady 7, Volkswagen Phaeton nebo japonský Lexus LS 430.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED
Ingolstadská automobilka v designu svých modelů vsadila na myšlenku, že méně někdy znamená více a na konzervativnost svých zákazníků. Proto na první pohled "áosmička" nevyvolává u kolemjdoucích tichý údiv typický pro limuzíny, zpředu je rychlým pohledem k nerozeznání od menších sourozenců A6 a A4. Teprve zboku a zezadu se obdivuhodné proporce odhalí naplno. Vůz o celých 51 milimetrů přesáhnul délku pěti metrů, phaeton je však ještě o 4 mm delší. 

Příď auta je uměřená a stylisticky čistá, drží se oblých tvarů a vyhýbá se ostrým hranám. A8 má skvělou aerodynamiku, která významně přispívá k tichosti při jízdě.

Celá karoserie má klínovitý tvar svažující se k předku vozu a vyvolává tak částečně sportovní reminiscence. Mohutná kola posunutá až k samotným hranám auta působí stabilně a zvýrazňují celkovou délku limuzíny.

Kvůli specifickým požadavkům V.I.P. klientů na prostor přišel koncern s verzí Long. Místo 505 cm nabízí 518 centimetrů, přitom na první pohled se dlouhá verze od kratší neliší. Prostor navíc se projevil v delších dveřích a potažmo hlavně na zadních sedadlech. Zájemce centimetry plus přijdou na 60 tisíc korun (včetně protisluneční rolety na zadní okno).





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.