Verze luxusního vozu v testu byla vybavena zážehovým osmiválcem V8 o objemu 4.2 s pohonem všech čtyř kol "quattro". V základním provedení přijde na téměř 2,5 milionu Kč, u popisovaného vozu se s doplňky vyšplhala o sto tisíc nad 3 miliony.
Může se hoditNové i ojeté automobily Audi A8 můžete koupit na www.automodul.cz |
Vůz této kategorie (55 jich v Praze vozilo státníky při loňském zasedání NATO) nelze než posuzovat parametry bohatého majitele (kterého zřejmě už nezajímá nějaký ten litr spotřebovaného paliva navíc) a z pohledu jeho automobilových konkurentů. Jsou to především Mercedes třídy S, BMW řady 7, Volkswagen Phaeton nebo japonský Lexus LS 430.
|
|||
VNĚJŠÍ VZHLED Příď auta je uměřená a stylisticky čistá, drží se oblých tvarů a vyhýbá se ostrým hranám. A8 má skvělou aerodynamiku, která významně přispívá k tichosti při jízdě. Celá karoserie má klínovitý tvar svažující se k předku vozu a vyvolává tak částečně sportovní reminiscence. Mohutná kola posunutá až k samotným hranám auta působí stabilně a zvýrazňují celkovou délku limuzíny. Kvůli specifickým požadavkům V.I.P. klientů na prostor přišel koncern s verzí Long. Místo 505 cm nabízí 518 centimetrů, přitom na první pohled se dlouhá verze od kratší neliší. Prostor navíc se projevil v delších dveřích a potažmo hlavně na zadních sedadlech. Zájemce centimetry plus přijdou na 60 tisíc korun (včetně protisluneční rolety na zadní okno). |