Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrněné Audi A8 pro ministerstvo je úplná novinka. Odolá i granátům

  10:00aktualizováno  10:00
Audi představilo loni na podzim výrazně vylepšenou vrcholovou obrněnou verzi své vlajkové lodi A8. Mezi prvními zákazníky je české ministerstvo obrany. Provedení Security si může do nebezpečných situací vozit i zásobu vzduchu pro posádku.

Audi A8 Security | foto: Audi

Trh pancéřovaných osobních vozů je sice relativně malý, zato hodně lukrativní. Za luxusní a přitom vnějším útokům odolné auto jsou zákazníci ochotni zaplatit ohromující sumy.

Ministerstvo obrany koupí opancéřovanou limuzínu Audi A8 Security (více zde). Spolu s ní pořídí i druhý zcela identický vůz, který bude sloužit při speciálních akcích jako volavka. Celý nákup vyjde resort na víc než 14 milionů korun.

Pancéřovaná varianta limuzíny A8 má certifikaci úrovně VR9, která vyžaduje například pancíř o tloušťce 14,5 mm (předchozí verze prodávaná do loňska splňovala standard VR7). Model A8 L Security je postaven na základě prodloužené verze A8 s pohonem všech kol. Automobilka vyzdvihuje obrněnou luxusní limuzínu dodává přímo továrna značky. Zákazníkovi tak zůstává zachována standardní tovární záruka a možnost navštěvovat běžný servis.

Obamova bestie

Speciál pro amerického prezidenta spolkne 78 litrů na sto. Je to speciál, který má blíž k tanku, moc se o něm neví - čtěte zde

Obrněné audi odolá výbuchům z vojenských ručních granátů. Samozřejmostí je záložní baterie a druhý elektrický systém nebo komunikační zařízení, které umožňuje bez nutnosti otevírat okna komunikovat s lidmi vně vozu. K nouzovému opuštění vozu pak slouží speciální systém, který v případě potřeby pyrotechnicky odpálí závěsy dveří a ty tak lze snadno odhodit.

Auto má i speciální hasící systém, který uhasí požár podvozku, podběhů nebo v motorovém prostoru. Obrněnec si veze i zásobu stlačeného vzduchu a v případě potřeby jím plní kabinu s mírným přetlakem tak, aby se dovnitř nemohly dostat například jedovaté látky zvenčí. Auto také dostane veškerou moderní elektronickou výbavu, kterou mají běžné limuzíny.

Fotogalerie

Nové Audi A8 L Security je k mání výhradně s benzinovými motory – buď s osmiválcem 4.0 TFSI nebo s dvanáctiválcem W12 FSI. První z agregátů dává i díky dvojitému přeplňování výkon 320 kW, tedy 435 koní a výrazně těžší limuzínu urychlí na stovku za 7,5 sekundy. Audi se dokonce chlubí i průměrnou spotřebou v cyklu NEDC, ta činí 10,9 litru na 100 kilometrů. Dvanáctiválec pak nabízí rovných 500 koní, tedy 368 kW. Zrychlení na stovku zabere 7,1 sekundy, maximální rychlost je stejně jako v případě méně výkonného modelu omezena na 210 km/h, kvůli pneumatikám umožňujícím dojet i v případě úniku vzduchu. Průměrná spotřeba pak činí 13,5 litru na 100 kilometrů.

Může se hodit

Audi A8

Audi A8 3.0 TDI

Více automobilů Audi A8 na Automodul.cz.

I přes výrazný nárůst váhy A8 L Security zachovává dostatečnou užitečnou hmotnost, uveze 600 kilogramů.

Audi představilo nové A8 Security v loňském roce, prodeje se teprve rozbíhají, ministerstvo obrany ale čeká dodání vozu už v únoru, je tedy mezi prvními kupci.

Test bunkru na kolech

Mercedes S 600 Pullman Guard

Obrněné verze svých modelů nabízí také konkurenční Mercedes, čtěte jak takové auto vypadá - zde

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard





Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.