Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrněné Audi A8 pro ministerstvo je úplná novinka. Odolá i granátům

  10:00aktualizováno  10:00
Audi představilo loni na podzim výrazně vylepšenou vrcholovou obrněnou verzi své vlajkové lodi A8. Mezi prvními zákazníky je české ministerstvo obrany. Provedení Security si může do nebezpečných situací vozit i zásobu vzduchu pro posádku.

Audi A8 Security | foto: Audi

Trh pancéřovaných osobních vozů je sice relativně malý, zato hodně lukrativní. Za luxusní a přitom vnějším útokům odolné auto jsou zákazníci ochotni zaplatit ohromující sumy.

Ministerstvo obrany koupí opancéřovanou limuzínu Audi A8 Security (více zde). Spolu s ní pořídí i druhý zcela identický vůz, který bude sloužit při speciálních akcích jako volavka. Celý nákup vyjde resort na víc než 14 milionů korun.

Pancéřovaná varianta limuzíny A8 má certifikaci úrovně VR9, která vyžaduje například pancíř o tloušťce 14,5 mm (předchozí verze prodávaná do loňska splňovala standard VR7). Model A8 L Security je postaven na základě prodloužené verze A8 s pohonem všech kol. Automobilka vyzdvihuje obrněnou luxusní limuzínu dodává přímo továrna značky. Zákazníkovi tak zůstává zachována standardní tovární záruka a možnost navštěvovat běžný servis.

Obamova bestie

Speciál pro amerického prezidenta spolkne 78 litrů na sto. Je to speciál, který má blíž k tanku, moc se o něm neví - čtěte zde

Obrněné audi odolá výbuchům z vojenských ručních granátů. Samozřejmostí je záložní baterie a druhý elektrický systém nebo komunikační zařízení, které umožňuje bez nutnosti otevírat okna komunikovat s lidmi vně vozu. K nouzovému opuštění vozu pak slouží speciální systém, který v případě potřeby pyrotechnicky odpálí závěsy dveří a ty tak lze snadno odhodit.

Auto má i speciální hasící systém, který uhasí požár podvozku, podběhů nebo v motorovém prostoru. Obrněnec si veze i zásobu stlačeného vzduchu a v případě potřeby jím plní kabinu s mírným přetlakem tak, aby se dovnitř nemohly dostat například jedovaté látky zvenčí. Auto také dostane veškerou moderní elektronickou výbavu, kterou mají běžné limuzíny.

Fotogalerie

Nové Audi A8 L Security je k mání výhradně s benzinovými motory – buď s osmiválcem 4.0 TFSI nebo s dvanáctiválcem W12 FSI. První z agregátů dává i díky dvojitému přeplňování výkon 320 kW, tedy 435 koní a výrazně těžší limuzínu urychlí na stovku za 7,5 sekundy. Audi se dokonce chlubí i průměrnou spotřebou v cyklu NEDC, ta činí 10,9 litru na 100 kilometrů. Dvanáctiválec pak nabízí rovných 500 koní, tedy 368 kW. Zrychlení na stovku zabere 7,1 sekundy, maximální rychlost je stejně jako v případě méně výkonného modelu omezena na 210 km/h, kvůli pneumatikám umožňujícím dojet i v případě úniku vzduchu. Průměrná spotřeba pak činí 13,5 litru na 100 kilometrů.

Může se hodit

Audi A8

Audi A8 3.0 TDI

Více automobilů Audi A8 na Automodul.cz.

I přes výrazný nárůst váhy A8 L Security zachovává dostatečnou užitečnou hmotnost, uveze 600 kilogramů.

Audi představilo nové A8 Security v loňském roce, prodeje se teprve rozbíhají, ministerstvo obrany ale čeká dodání vozu už v únoru, je tedy mezi prvními kupci.

Test bunkru na kolech

Mercedes S 600 Pullman Guard

Obrněné verze svých modelů nabízí také konkurenční Mercedes, čtěte jak takové auto vypadá - zde

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard





Nejčtenější

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.