Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Allroad Shooting Brake concept naznačuje, jak bude vypadat nové TT

aktualizováno 
Podle hlasů ze zákulisí má kupé v trekkingovém dresu naznačovat tvary nové generace kupé TT, které už žhaví gumy na start. Audi Allroad Shooting Brake concept má dnes oblíbené hybridní soustrojí. Benzinový dvoulitr prý díky pomoci elektromotorů vystačí s necelými dvěma litry na 100 kilometrů.

Audi Allroad Shooting Brake concept | foto: Audi

Znalci vzpomenou na studii Steppenwolf, kterou Audi představilo v roce 2000. Přikrčený dravě vypadající hatchback na zvýšeném podvozku (tehdy mánie pseudoterénních SUV pozvolna začínala) měl některé prvky, které dostávalo i nezaměnitelné TT. Po třinácti letech je Steppenwolf zpátky a má ostřejší a ještě dravější rysy. A protože klasická SUV už jdou zas z módy, říká se jim dnes crossover. 

Fotogalerie

Automobilový slovník ovšem umí nový koncept popsat barvitěji. Allroad v jazyce audinářů značí kombík na zvýšeném podvozku a s oplastováním karoserie. Shooting Brake je zase dnes módní typ karoserie jakéhosi třídveřového šmrncovního kombíku, který se má hlavně líbit, objem kufru je až druhořadý (jak vznikl shooting brake čtěte zde).

Vzhledem k tomu, že výraznou tvář moderních audi zná dnes každý, dokážeme si vzhled nejnovějšího konceptu představit i bez fotek. Ale důkladná obhlídka stojí za to, protože ledově modrý Allroad Shooting Brake naznačuje podobu nového Audi TT, které se letos představí. Jak bude vypadat interiér, to už se ví. Minulý týden se s ním automobilka pochlubila na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (více zde). 

Může se hodit

Potřebujete nové kvalitní auto a je vaší značkou Audi? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Na minimalistické přístrojovce zaujmou kruhové výdechy klimatizace, v těch prostředních jsou integrované ovladače klimatizace a vyhřívání sedadel. Ovládací prvky se vysunou, když k nim přiblížíte ruku. Praktická je středová konzola, která se posouvá společně se sedadlem řidiče, aby měl vše v dosahu.

Koncept má na délku 4,2 metru, široký je 1,85 metru, vysoký 1,41 metru a rozvor je 2,51 metru. Délka a rozvor jsou kratší než u Audi A3. Šestnáctisetkilové modré terénní kupé má karoserii z hliníku kombinovaného s plastem vyztuženým uhlíkovými vlákny (CFRP). 

Audi Allroad Shooting Brake concept

Devatenáctipalcové ráfky, které jsou také z uhlíku, obuté do pneumatik o rozměru 255/40 roztáčí silou až 650 newtonmetrů hybridní soustrojí. Dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem doplňují dva elektromotory živené lithiovými, vodou chlazenými akumulátory s kapacitou 8,8 kWh, které lze dobíjet ze zásuvky.

Benziňák má výkon 292 koní a točivý moment vrcholí na 380 Nm. Zadní kola zavěšená na víceprvkové nápravě pohání výhradně elektromotor s výkony 115 koní a 270 Nm. Do dvouspojkového sedmistupňového automatu je navíc integrován druhý elektromotor, který na přední nápravě přidává 54 kW a 270 Nm. Celkem je to 408 koní a 650 Nm, síla jednotlivých motorů se totiž nedá v těchto případech sčítat.

Výkony stačí na sprint na stovku za 4,6 sekundy. Spotřeba 1,9 litru na 100 kilometrů je čistě laboratorní, za ideálních podmínek totiž auto ujede jen na elektřinu skoro 50 kilometrů. V čistě elektrickém módu pohání auto jen zadní elektromotor, ale maximálka je omezena na 130 km/h, ve sportovním módu je to 250 km/h.







Nejčtenější

Fidel Castro na snímku z roku 1976
Fidel byl gentleman. Slavného závodníka unesli jako reklamu na revoluci

V únoru 1958 se Juan Manuel Fangio chystal v Havaně na obhajobu vítězství v automobilové Velké ceně Kuby. Jenže kvůli Fidelu Castrovi, který tehdy ještě...  celý článek

Škoda Octavia třetí generace dostává s faceliftem odvážně pojatou příď s...
Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední...  celý článek

Dálnice D1 - tunel Klimkovice
Silničáři uvažují o zvýšení rychlosti v tunelech

V kratších dálničních tunelech by se mohlo jezdit až stotřicítkou, v delších stovkou. Podle informací Radiožurnálu o tom uvažuje Ředitelství silnic a dálnic.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.