Audi Allroad Shooting Brake concept

Audi Allroad Shooting Brake concept | foto: Audi

Audi Allroad Shooting Brake concept naznačuje, jak bude vypadat nové TT

  • 5
Podle hlasů ze zákulisí má kupé v trekkingovém dresu naznačovat tvary nové generace kupé TT, které už žhaví gumy na start. Audi Allroad Shooting Brake concept má dnes oblíbené hybridní soustrojí. Benzinový dvoulitr prý díky pomoci elektromotorů vystačí s necelými dvěma litry na 100 kilometrů.

Znalci vzpomenou na studii Steppenwolf, kterou Audi představilo v roce 2000. Přikrčený dravě vypadající hatchback na zvýšeném podvozku (tehdy mánie pseudoterénních SUV pozvolna začínala) měl některé prvky, které dostávalo i nezaměnitelné TT. Po třinácti letech je Steppenwolf zpátky a má ostřejší a ještě dravější rysy. A protože klasická SUV už jdou zas z módy, říká se jim dnes crossover. 

Automobilový slovník ovšem umí nový koncept popsat barvitěji. Allroad v jazyce audinářů značí kombík na zvýšeném podvozku a s oplastováním karoserie. Shooting Brake je zase dnes módní typ karoserie jakéhosi třídveřového šmrncovního kombíku, který se má hlavně líbit, objem kufru je až druhořadý (jak vznikl shooting brake čtěte zde).

Vzhledem k tomu, že výraznou tvář moderních audi zná dnes každý, dokážeme si vzhled nejnovějšího konceptu představit i bez fotek. Ale důkladná obhlídka stojí za to, protože ledově modrý Allroad Shooting Brake naznačuje podobu nového Audi TT, které se letos představí. Jak bude vypadat interiér, to už se ví. Minulý týden se s ním automobilka pochlubila na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (více zde). 

Na minimalistické přístrojovce zaujmou kruhové výdechy klimatizace, v těch prostředních jsou integrované ovladače klimatizace a vyhřívání sedadel. Ovládací prvky se vysunou, když k nim přiblížíte ruku. Praktická je středová konzola, která se posouvá společně se sedadlem řidiče, aby měl vše v dosahu.

Koncept má na délku 4,2 metru, široký je 1,85 metru, vysoký 1,41 metru a rozvor je 2,51 metru. Délka a rozvor jsou kratší než u Audi A3. Šestnáctisetkilové modré terénní kupé má karoserii z hliníku kombinovaného s plastem vyztuženým uhlíkovými vlákny (CFRP). 

Audi Allroad Shooting Brake concept

Devatenáctipalcové ráfky, které jsou také z uhlíku, obuté do pneumatik o rozměru 255/40 roztáčí silou až 650 newtonmetrů hybridní soustrojí. Dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem doplňují dva elektromotory živené lithiovými, vodou chlazenými akumulátory s kapacitou 8,8 kWh, které lze dobíjet ze zásuvky.

Benziňák má výkon 292 koní a točivý moment vrcholí na 380 Nm. Zadní kola zavěšená na víceprvkové nápravě pohání výhradně elektromotor s výkony 115 koní a 270 Nm. Do dvouspojkového sedmistupňového automatu je navíc integrován druhý elektromotor, který na přední nápravě přidává 54 kW a 270 Nm. Celkem je to 408 koní a 650 Nm, síla jednotlivých motorů se totiž nedá v těchto případech sčítat.

Výkony stačí na sprint na stovku za 4,6 sekundy. Spotřeba 1,9 litru na 100 kilometrů je čistě laboratorní, za ideálních podmínek totiž auto ujede jen na elektřinu skoro 50 kilometrů. V čistě elektrickém módu pohání auto jen zadní elektromotor, ale maximálka je omezena na 130 km/h, ve sportovním módu je to 250 km/h.