Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi dnes, zítra a pozítří

  7:30aktualizováno  7:30
Ingolstadtská automobilka s příchodem jara jen srší nápady a novinkami. Chystá novou filmovou hvězdu - supersportovní Audi budoucnosti RSQ. Pozornost zaslouží také ultrarychlý kombík RS6 Plus, které umí uhánět "280kou". A na závěr několik informací o faceliftu A4.
Audi RSQ Sports Coupé

Audi RSQ Sports Coupé - Audi aspiruje na to být filmovou hvězdou. | foto: Audi

Ufo z Ingolstadtu
Audi aspiruje na to být filmovou hvězdou. Premiéra nového Audi RSQ Sports Coupé je ve spojených státech naplánována na 16 července, do Evropy zavítá poprvé 29. října.

Poslední, kdo ji uvidí, budou prodejci Audi, k nim dorazí s notným zpožděním ... v roce 2035. Premiéra se ale bohužel odehraje jen na filmovém plátně.

Pouze kvůli natáčení filmové adaptace románu Isaaca Asimova "Já, Robot", postavili v Ingolstadtu zbrusu nový model. Na rozdíl od klasické praxe automobilek, které filmové hrdiny usazují do sériové produkce, na to šla automobilka čtyř  kruhů "od podlahy" a postavila čistokrevné auto budoucnosti.

Šifra RSQ není samoúčelná. Sportovní modely automobilka značí RS. Q pak označuje pohon všech kol - quattro.

V "robotovi" dostane Audi RSQ roli policejního auta. Will Smith v hlavní roli bude pronásledovat protivníky v čtyřkulovém autě. Ne v předposledním slově opravdu není překlep - auto má kulovitá kola. Všechna čtyři pohání motor uložený uprostřed vozu.

Celé auto je samozřejmě ospojlerované, zakrytá jsou i kola. Křídla dveří se otvírají dozadu a vzhůru - řešení sice nepraktické, ale efektní. Jak vidno, i v roce 2035 bude Audi vypadat jako Audi. RSQ je někde na půl cesty mezi (r)evolucí "TTčka" a studií LeMans, která byla k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Interiér je jednoduchý, ale stylový. Volant nahradil knipl, za ním pak trůní HI-TECH osvětlený přístrojový panel.

Audi RS6 Plus - ultrarychlý kombík

Pro ty, kterým je obyčejné Audi RS6, prohánějící se "dvěstěpadesátkou" málo, připravila automobilka speciální 999 kusovou sérii. Audi A6 ve verzi Avant se na první pohled tváří jako každý alespoň trochu rychlejší kombík. Pohon 4x4, devatenáctipalcová kola, automatická pětistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení, aktivní podvozek DRC... pro Audi RS6 nic nového pod sluncem.

Trocha historie
Ke "přistřihnutí křidýlek" svým silným vozům se v roce 1987 uvolily samy německé automobilky. Od té doby mají sériové modely Audi, Mercedesu a BMW nastaveny omezovače maximální rychlosti na 250 kilometrů v hodině.
Tuto informaci se nám nepodařilo ani potvrdit, ani vyvrátit. Víte něco bližšího? Pište do diskuze pod článkem.

Plus v označení ovšem není pro nic, za nic. Pod kapotou se skrývá nadopovaný osmiválec biturbo, díky kterému avant upaluje až "dvěstěosmdesátkou".

Motor o objemu 4.2 litru V8 biturbo nabídne výkon 353 kW (480 koní). Oproti "normálu" má o 22 kW (30 koní) navíc. Točivý moment 560 Nm je k dispozici v rozmezí 1950 a 6000 ot./min (o 400 ot./min více než ve standardní verzi).

Ve sprintu z 0 na 100 km/h RS6 polepšila - z 4,7  na 4,6 s. Za 17,3 sekundy se ručička rychloměru vyšplhá na 200 km/h, ve 280 pak zasáhne omezovač.

Za Audi RS6 Plus zaplatí 999 fajnšmekrů 101 000 euro (3,4 mil Kč). K mání bude pouze ve verzi  kombi.

Audi A4 - facelift na obzoru

Podle nepotvrzených informací Audi chystá "střední" facelift modelu A4.  Automobilový server wheels24 tvrdí, že jako první by měla relativně radikální "plastickou operací" projít verze kombi, až teprve následně by se měl dočkat i sedan. Inovace by měly měly přijít během roku 2005.

Wheels24 pokračuje:  Změní se čelní partie - A4 dostane "nenasytnou tlamu" po vzoru nové A6. Změny by se měly dotknout i tvarování světel, dostane podobná jako měla studie Nuvolari loni v Ženevě.

Absolutně přepracovaná by měla být záď. Pod kapotou dojde také ke změnám. Naftové 2,5 litrové "TDIčko" nahradí common-railová jednotka o objemu 2,7 litru. Do nabídky by měl přibýt také 2,8 litr V6 FSI.

Sportovní RS4 by měla přibýt v druhé půli roku 2005. Pohánět by ji měl 4,2 litr s výkonem 344 koní (253 kW) ze stávající S4.

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.