Audi RSQ Sports Coupé

Audi RSQ Sports Coupé - Audi aspiruje na to být filmovou hvězdou. | foto: Audi

Audi dnes, zítra a pozítří

  • 17
Ingolstadtská automobilka s příchodem jara jen srší nápady a novinkami. Chystá novou filmovou hvězdu - supersportovní Audi budoucnosti RSQ. Pozornost zaslouží také ultrarychlý kombík RS6 Plus, které umí uhánět "280kou". A na závěr několik informací o faceliftu A4.

Ufo z Ingolstadtu
Audi aspiruje na to být filmovou hvězdou. Premiéra nového Audi RSQ Sports Coupé je ve spojených státech naplánována na 16 července, do Evropy zavítá poprvé 29. října.

Poslední, kdo ji uvidí, budou prodejci Audi, k nim dorazí s notným zpožděním ... v roce 2035. Premiéra se ale bohužel odehraje jen na filmovém plátně.

Pouze kvůli natáčení filmové adaptace románu Isaaca Asimova "Já, Robot", postavili v Ingolstadtu zbrusu nový model. Na rozdíl od klasické praxe automobilek, které filmové hrdiny usazují do sériové produkce, na to šla automobilka čtyř  kruhů "od podlahy" a postavila čistokrevné auto budoucnosti.

Šifra RSQ není samoúčelná. Sportovní modely automobilka značí RS. Q pak označuje pohon všech kol - quattro.

V "robotovi" dostane Audi RSQ roli policejního auta. Will Smith v hlavní roli bude pronásledovat protivníky v čtyřkulovém autě. Ne v předposledním slově opravdu není překlep - auto má kulovitá kola. Všechna čtyři pohání motor uložený uprostřed vozu.

Celé auto je samozřejmě ospojlerované, zakrytá jsou i kola. Křídla dveří se otvírají dozadu a vzhůru - řešení sice nepraktické, ale efektní. Jak vidno, i v roce 2035 bude Audi vypadat jako Audi. RSQ je někde na půl cesty mezi (r)evolucí "TTčka" a studií LeMans, která byla k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Interiér je jednoduchý, ale stylový. Volant nahradil knipl, za ním pak trůní HI-TECH osvětlený přístrojový panel.

Audi RS6 Plus - ultrarychlý kombík

Pro ty, kterým je obyčejné Audi RS6, prohánějící se "dvěstěpadesátkou" málo, připravila automobilka speciální 999 kusovou sérii. Audi A6 ve verzi Avant se na první pohled tváří jako každý alespoň trochu rychlejší kombík. Pohon 4x4, devatenáctipalcová kola, automatická pětistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení, aktivní podvozek DRC... pro Audi RS6 nic nového pod sluncem.

Trocha historie
Ke "přistřihnutí křidýlek" svým silným vozům se v roce 1987 uvolily samy německé automobilky. Od té doby mají sériové modely Audi, Mercedesu a BMW nastaveny omezovače maximální rychlosti na 250 kilometrů v hodině.
Tuto informaci se nám nepodařilo ani potvrdit, ani vyvrátit. Víte něco bližšího? Pište do diskuze pod článkem.

Plus v označení ovšem není pro nic, za nic. Pod kapotou se skrývá nadopovaný osmiválec biturbo, díky kterému avant upaluje až "dvěstěosmdesátkou".

Motor o objemu 4.2 litru V8 biturbo nabídne výkon 353 kW (480 koní). Oproti "normálu" má o 22 kW (30 koní) navíc. Točivý moment 560 Nm je k dispozici v rozmezí 1950 a 6000 ot./min (o 400 ot./min více než ve standardní verzi).

Ve sprintu z 0 na 100 km/h RS6 polepšila - z 4,7  na 4,6 s. Za 17,3 sekundy se ručička rychloměru vyšplhá na 200 km/h, ve 280 pak zasáhne omezovač.

Za Audi RS6 Plus zaplatí 999 fajnšmekrů 101 000 euro (3,4 mil Kč). K mání bude pouze ve verzi  kombi.

Audi A4 - facelift na obzoru

Podle nepotvrzených informací Audi chystá "střední" facelift modelu A4.  Automobilový server wheels24 tvrdí, že jako první by měla relativně radikální "plastickou operací" projít verze kombi, až teprve následně by se měl dočkat i sedan. Inovace by měly měly přijít během roku 2005.

Wheels24 pokračuje:  Změní se čelní partie - A4 dostane "nenasytnou tlamu" po vzoru nové A6. Změny by se měly dotknout i tvarování světel, dostane podobná jako měla studie Nuvolari loni v Ženevě.

Absolutně přepracovaná by měla být záď. Pod kapotou dojde také ke změnám. Naftové 2,5 litrové "TDIčko" nahradí common-railová jednotka o objemu 2,7 litru. Do nabídky by měl přibýt také 2,8 litr V6 FSI.

Sportovní RS4 by měla přibýt v druhé půli roku 2005. Pohánět by ji měl 4,2 litr s výkonem 344 koní (253 kW) ze stávající S4.