Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi e-tron je nabíjecí hybrid bez střechy, kterému stačí 2,2 litru nafty

  16:21aktualizováno  16:21
Audi se v Paříži pochlubilo další studií ze série e-tron. Tentokrát nese označení Spyder a opět vsází na trochu jinou koncepci pohonu. Je to hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky.

Audi e-tron | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Technologicky má nová studie e-tron asi nejblíže sériové výrobě. Po dvou čistých elektromobilech a hybridu s wankelovým motorem pouze jako generátorem elektřiny představuje Audi v řadě e-tron první klasický hybrid. Ten je doplněn o možnost dobíjení baterií i přímo z elektrické přípojky.

Audi e-tron

Pod kompaktní karosérií relativně malého (4,06 x 1,81 x 1,11 m) dvoumístného roadsteru najdeme známý třílitrový vznětový šestiválec 3.0 TDI. Tentokrát je nadvakrát přeplňovaný a dává výkon 221 kW (300 koní). Turbodiesel je doplněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 64 kW. Zatímco spalovací motor je umístěn nad zadní nápravou, kterou pohání, elektromotory "sedí" vpředu a starají se o pohon přední nápravy.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Elektrický roadster váží 1 450 kilogramů a silný turbodiesel v kombinaci s elektromotory mu udílí velmi dobrou dynamiku. Na stovku zrychlí za 4,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Rozložení hmotnosti v poměru 50 : 50 slibuje i velmi dobré jízdní zážitky.

Při klidné jízdě si však nové Audi e-tron řekne pouze o 2,2 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Tomu odpovídá produkce 59 gramů CO2 na kilometr jízdy. Schopnost výrazně ušetřit palivo je podpořena i plně elektrickým režimem. Hybrid ujede na jedno nabití baterií až 50 kilometrů maximální rychlostí 60 km/h.

Audi e-tron

Audi e-tron je praktickou ukázkou toho, co hybridní pohon může dokázat. Naznačuje, že bychom se mohli plně hybridního vozu se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku dočkat již brzy. Po stránce ostatní techniky e-tron rozvíjí současné trendy automobilky. O ovládání funkcí v interiéru se tak stará zjednodušený a vylepšený ovladač MMI, samozřejmostí je hliníková konstrukce s prostorovým rámem ASF. Design s ostřejšími rysy naznačuje, kam se bude automobilka po estetické stránce ubírat do budoucna.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Další z rubriky

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.