Audi A6 Avant

Audi A6 Avant | foto: Audi

Audi má nový stěhovák A6 Avant. Na naftu je na stovce za 5,4 sekundy

  • 37
Jasný odkaz na předchůdce a žádná extravagance. Audi představilo kombiverzi modelu A6. Téměř pět metrů dlouhé auto pojme až 1 680 litrů zavazadel a pohánět ho může zbrusu nový třílitrový diesel s výkonem 230 kW.

Audi je asi nejkonzervativnější výrobce z velké německé trojky. BMW v posledních letech s designem rádo experimentovalo, ostřejší rysy nyní nese i prostřední řada Mercedesu. Jen u Audi leckdo tápe, jakou generaci konkrétního modelu má před sebou. Ale to není kritika, spíš důkaz, že design Audi je nadčasový.

Audi A6 Avant

Nový avant samozřejmě navazuje na již prodávaný sedan A6. Zvětšení karoserie je přirozené a celkově se autu dobře daří maskovat svou délku, která olizuje hranici pěti metrů. Předek nové generace je o poznání ostřejší s tradičně mohutnou jednolitou maskou chladiče, která zasahuje až do spodního spoileru. Agresivnější pohled předních světel (na přání diodových) doplňují ostře řezané zadní svítilny, které se ale od světel sedanu mírně liší.

Dobrou zprávou je, že auto mezigeneračně nepřibralo, jak je dnes dobrým zvykem. Naopak, podle verze je lehčí až o sedmdesát kilogramů. Výrobce uvádí pro příklad hmotnost modelu 2,0 TDI, které váží velmi přijatelných 1 640 kilogramů. Dodejme, že nové Audi A6 Avant měří na délku 4,93 metru, široké je 1,87 metru a vysoké jen 1,46 metru. Pro pohodlí posádky je ale důležitá hodnota rozvoru, který narostl na 2,91 metru.

Audi A6 Avant

U avantu je samozřejmě velmi důležitý údaj o velikosti zavazadlového prostoru. Je velký, v základní variantě pojme 565 litrů, po sklopení sedadel pak až 1 680 litrů. Páté dveře mohou mít na přání elektrické otvírání a v případě dokoupení bezklíčového paketu pak k jejich otevření stačí pohnout chodidlem pod nárazníkem. Tuto vymoženost dostal před nedávnem jako první o poznání levnější Volkswagen Passat.

Pod kapotou čerstvého avantu se poprvé objeví zcela nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec TDI s výkonem 230 kW. Na stovku vystřelí avant s touto motorizací za 5,4 sekundy a maximální rychlost je obligátně omezena na 250 kilometrů za hodinu. S tímto motorem bude dodávána osmistupňová převodovka Tiptronic, v modelu se ale objeví i šestistupňový manuál, sedmistupňový Stronic a bezstupňový Multitronic.

Audi A6 Avant

Vedle špičkového dieselu bude k mání i silný benzinový motor 3.0 TFSI s výkonem 220 kW a atmosférický benzinový motor 2,8 FSI. Bohatší nabídka dieselů zastupuje základní motorizace s dvoulitrovým TDI s výkonem 130 kW, kterému sekundují dva slabší třílitrové dieselové šestiválce s výkonem 150 a 180 kW.

Dokonalost podle šablony

Jak jezdí nové Audi A6 čtěte zde

Stejně jako u nového sedanu A6 se i avant může pochlubit luxusním příplatkovým interiérem. Především dřevěné dekory palubní desky patří mezi absolutní špičku. Přístrojová deska má konzervativní tvary a interiéru vpředu dominuje velmi široký středový tunel.

Do prodeje se Audi A6 Avant dostane koncem léta a základní cenu výrobce stanovil na 40 850 eur, což je v přepočtu asi milion korun.