Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi míří s konceptem na vrchol

  11:41aktualizováno  11:41
Prozatím je sportovní SUV Pikes Peak z produkce Audi pouze konceptem. Nenechává však nikoho na pochybách, že takhle nějak by mohlo vypadat budoucí "víkendové Audi".Nezapomeňte na fotogalerii!

Na výhru ve 156 zatáčkách Pikes Peaku by tento atraktivní koncept sice pomýšlet nemohl, jeho 22 kilometrů by však jistojistě zvládl ve více než svižném tempu.

Pod kapotu tohoto čtyřdveřového hatchbacku, který poskytne plnohodnotné pohodlí až šesti cestujícím, konstruktéři namontovali osmiválec V8 biturbo o objemu 4,2 litru. Motor o maximálním výkonu 500 koní (373kW) odvozený od pohonné jednotky z Audi RS6 je "lehce" vylepšen o některé technické finesy uplatněné na veleúspěšných motorech použitých v závodech 24 hodin Le Mans.

Audi tak může své soupeře na Pikes Peaku prohánět až 250ti kilometrovou rychlostí (elektronicky omezenou). Doplňme ještě, že z 0 na 100 km/h zrychlí za 5 sekund a maximální točivý moment 630 Newtonmetrů dává motor od 2000 otáček/min.


Obrovská síla motoru je pečlivě kontrolována všemi dostupnými prostředky. Elektronický stabilizační systém ESP je dnes už téměř samozřejmostí v této kategorii vozů. Dále se čtyřkolka Audi Pikes Peak pyšní elektronickou uzávěrkou diferenciálu, regulovatelným vzduchovým odpružením (co do výšky, či tuhosti). Na 21 palcových pětiramených ráfcích nalezneme pneumatiky využívající tzv. PAX systém, který při eventuálním defektu umožňuje dojezd až na vzdálenost 200km 80ti kilometrovou rychlostí.


Prosvětlený a velkorysý interiér jenom vybízí k usednutí za volant. Rozsáhlé prosklené plochy dávají cestujícím pocit volnosti. Audi nenemohlo zůstat pozadu za konkurenty a tak i při výjezdu na Pikes Peak může řidič se spolujezdcem počítat hvězdy na obloze díky prosklené střeše.

Interiér vyvedený v kůži, elektricky stavitelná sededla, DVD přehrávač s možností přístupu na Internet, jsou dnes standardem pro studie prezentované na autosalonech - Audi není vyjímkou.


Zajímavým detailem jsou mlhové světlomety složené z LED diod. Příjemným doplňkem je též kamera v pravém zpětném zrcátku zaměřená na pravé přední kolo. Při průjezdu náročným terénem je pak řidič informován o dění okolo vozu na displeji palubního počítače.
Vzpomenuto bylo i na bezpečnost. Pro optimální ochranu cestujících byl, mimo standardních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, použit též systém adaptivního nafouknutí airbagů. Dvě čidla snímají aktuální polohu pasažérů na předních sedadlech, na základě těchto údajů mění nastavení airbagů pro jejich maximální účinnost v případě havárie.

Audi Pikes Peak Quattro - čelní pohled

Audi Pikes Peak Quattro v Detroitu

Audi Pikes Peak Quattro - interiér

Audi Pikes Peak Quattro - zavazadlový prostor

Audi Pikes Peak Quattro - profil

Audi Pikes Peak Quattro - zezadu

Audi Pikes Peak Quattro - pohled

Audi Pikes Peak Quattro

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.