Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi na španělský způsob: Seat Exeo

  10:47aktualizováno  10:47
Paříž vidí premiérově nový sedan značky Seat. Jestli vám je exeo povědomé, nemýlíte se. Jako základ použili ve Španělsku předchozí generaci Audi A4. Novinka je také prvním seatem vybaveným turbodieselem se vstřikováním common rail.

Seat Exeo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Erich Schmitt, prezident Seatu, o novince říká: "Exeo je sedan pro dynamické a sportovně založené řidiče. Nyní konečně nabízíme automobil pro ty zákazníky, kteří hledají náhradu za menší vozy značky.

"Exeo je současně zajímavá alternativa pro řidiče, kteří hledají vysoce kvalitní firemní automobil, který je zábavné řídit, ale který má zároveň nízkou spotřebu a emise."

Jako základ exea použili nejúspěšnější model sesterské prémiové značky Audi. Od modelu A4 podědilo exeo techniku, jízdní vlastnosti (čtyřprvková náprava vpředu a nezávislé zavěšení kol vzadu) a částečně i design. Audi za cenu seatu by se mohlo šetřivějším zákazníkům líbit.

4,6 m dlouhý sedan dostane do nabídky tři benzinové motory (od 75 kW/102 k do 147 kW/200 k) a tři turbodiesely osazené systémem přímého vstřikování paliva common rail (od 88 kW/120 k do 125 kW/170 k). Pět ze šesti motorů exea je přeplňovaných a všechny splňují chystanou emisní normu Euro 5.

Exeo dostane mimo jiné nejnovější generaci navigačního systému ovládaného přes dotykový displej, kromě obyčejného CD přečte také MPtrojkovštinu a formát MPEG4, chybět nebude USB port, bluetooth a možnost propojení s iPodem. Poprvé bude v nabídce panoramatická střecha se solárními panely, které napájí ventilační systém zaparkovaného vozu.

Exeo se bude vyrábět ve španělském v Martorellu (nedaleko Barcelony), k mání bude od jara příštího roku. Ceny jsou prozatím tajné.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.