Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prolog nové éry Audi: šest set koní pro obří kupé

  16:17aktualizováno  16:17
Obrovité kupé s více než šesti sty koňmi má ukazovat nové směřování designu Audi. Koncept jménem Prologue se představil na autosalonu v Los Angeles.

Audi Prologue je přes pět metrů dlouhé čtyřmístné kupé z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Designérský tým vedený Marcem Lichtem, který přebral šéfovskou tužku před jedenácti měsíci, na něm ukazuje nové pojetí designu Audi. Superluxusní kupé typu gran turismo nazval stylově prolog, což je podle slovníku cizích slov úvodní část, úvod nebo také předmluva.

Audi Prologue

A pořádně rychlý úvod, vždyť na stovku umí vystřelit za 3,7 sekundy.

Přesně pět metrů a deset centimetrů dlouhé kupé má pod kapotou čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s výkonem 605 koní a sedmi sty kroutícími newtonmetry. Motor má navíc funkci overboost, která dokáže na patnáct sekund zvýšit točivý moment až na 750 Nm.

Fotogalerie

Další míry jsou 1,95 metru šířky, 1,39 m výšky a rozvor 2,94 m. Hmotnost je 1 980 kilogramů.

Osmistupňový automat přenáší sílu motoru na dvaadvacetipalcová kola obou náprav (pneumatiky 285/30). Podvozek dostal vzduchové odpružení, brzdové kotouče z keramiky vyztužené karbonovými vlákny a pětiprvkovou zadní nápravu, která je vybavena systémem natáčení kol (až o pět stupňů). Zajímavostí je 48voltová elektrovýzbroj, která předznamenává připravované zvýšení napětí i v sériových modelech značky (čtěte více zde). Přední světla jsou laserová, tuto technologii si už můžete u Audi pořídit u supersportu R8.

Audi Prologue

Za pozornost stojí přístrojovka: celý přední panel je velkým dotykovým displejem, část ovládání probíhá prostřednictvím displeje OLED z organických elektroluminiscenčních diod. Zajímavou funkcí je identifikace řidiče podle smartphonu. Při otevření dveří auto zjistí, kdo bude řídit, a podle toho nastaví sedačku a klimatizaci.



Témata: Audi


Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.