Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prolog nové éry Audi: šest set koní pro obří kupé

  16:17aktualizováno  16:17
Obrovité kupé s více než šesti sty koňmi má ukazovat nové směřování designu Audi. Koncept jménem Prologue se představil na autosalonu v Los Angeles.

Audi Prologue je přes pět metrů dlouhé čtyřmístné kupé z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Designérský tým vedený Marcem Lichtem, který přebral šéfovskou tužku před jedenácti měsíci, na něm ukazuje nové pojetí designu Audi. Superluxusní kupé typu gran turismo nazval stylově prolog, což je podle slovníku cizích slov úvodní část, úvod nebo také předmluva.

Audi Prologue

A pořádně rychlý úvod, vždyť na stovku umí vystřelit za 3,7 sekundy.

Přesně pět metrů a deset centimetrů dlouhé kupé má pod kapotou čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s výkonem 605 koní a sedmi sty kroutícími newtonmetry. Motor má navíc funkci overboost, která dokáže na patnáct sekund zvýšit točivý moment až na 750 Nm.

Fotogalerie

Další míry jsou 1,95 metru šířky, 1,39 m výšky a rozvor 2,94 m. Hmotnost je 1 980 kilogramů.

Osmistupňový automat přenáší sílu motoru na dvaadvacetipalcová kola obou náprav (pneumatiky 285/30). Podvozek dostal vzduchové odpružení, brzdové kotouče z keramiky vyztužené karbonovými vlákny a pětiprvkovou zadní nápravu, která je vybavena systémem natáčení kol (až o pět stupňů). Zajímavostí je 48voltová elektrovýzbroj, která předznamenává připravované zvýšení napětí i v sériových modelech značky (čtěte více zde). Přední světla jsou laserová, tuto technologii si už můžete u Audi pořídit u supersportu R8.

Audi Prologue

Za pozornost stojí přístrojovka: celý přední panel je velkým dotykovým displejem, část ovládání probíhá prostřednictvím displeje OLED z organických elektroluminiscenčních diod. Zajímavou funkcí je identifikace řidiče podle smartphonu. Při otevření dveří auto zjistí, kdo bude řídit, a podle toho nastaví sedačku a klimatizaci.



Témata: Audi


Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.