Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prolog nové éry Audi: šest set koní pro obří kupé

  16:17aktualizováno  16:17
Obrovité kupé s více než šesti sty koňmi má ukazovat nové směřování designu Audi. Koncept jménem Prologue se představil na autosalonu v Los Angeles.

Audi Prologue je přes pět metrů dlouhé čtyřmístné kupé z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Designérský tým vedený Marcem Lichtem, který přebral šéfovskou tužku před jedenácti měsíci, na něm ukazuje nové pojetí designu Audi. Superluxusní kupé typu gran turismo nazval stylově prolog, což je podle slovníku cizích slov úvodní část, úvod nebo také předmluva.

Audi Prologue

A pořádně rychlý úvod, vždyť na stovku umí vystřelit za 3,7 sekundy.

Přesně pět metrů a deset centimetrů dlouhé kupé má pod kapotou čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s výkonem 605 koní a sedmi sty kroutícími newtonmetry. Motor má navíc funkci overboost, která dokáže na patnáct sekund zvýšit točivý moment až na 750 Nm.

Fotogalerie

Další míry jsou 1,95 metru šířky, 1,39 m výšky a rozvor 2,94 m. Hmotnost je 1 980 kilogramů.

Osmistupňový automat přenáší sílu motoru na dvaadvacetipalcová kola obou náprav (pneumatiky 285/30). Podvozek dostal vzduchové odpružení, brzdové kotouče z keramiky vyztužené karbonovými vlákny a pětiprvkovou zadní nápravu, která je vybavena systémem natáčení kol (až o pět stupňů). Zajímavostí je 48voltová elektrovýzbroj, která předznamenává připravované zvýšení napětí i v sériových modelech značky (čtěte více zde). Přední světla jsou laserová, tuto technologii si už můžete u Audi pořídit u supersportu R8.

Audi Prologue

Za pozornost stojí přístrojovka: celý přední panel je velkým dotykovým displejem, část ovládání probíhá prostřednictvím displeje OLED z organických elektroluminiscenčních diod. Zajímavou funkcí je identifikace řidiče podle smartphonu. Při otevření dveří auto zjistí, kdo bude řídit, a podle toho nastaví sedačku a klimatizaci.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.