Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prolog nové éry Audi: šest set koní pro obří kupé

  16:17aktualizováno  16:17
Obrovité kupé s více než šesti sty koňmi má ukazovat nové směřování designu Audi. Koncept jménem Prologue se představil na autosalonu v Los Angeles.

Audi Prologue je přes pět metrů dlouhé čtyřmístné kupé z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Designérský tým vedený Marcem Lichtem, který přebral šéfovskou tužku před jedenácti měsíci, na něm ukazuje nové pojetí designu Audi. Superluxusní kupé typu gran turismo nazval stylově prolog, což je podle slovníku cizích slov úvodní část, úvod nebo také předmluva.

Audi Prologue

A pořádně rychlý úvod, vždyť na stovku umí vystřelit za 3,7 sekundy.

Přesně pět metrů a deset centimetrů dlouhé kupé má pod kapotou čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s výkonem 605 koní a sedmi sty kroutícími newtonmetry. Motor má navíc funkci overboost, která dokáže na patnáct sekund zvýšit točivý moment až na 750 Nm.

Fotogalerie

Další míry jsou 1,95 metru šířky, 1,39 m výšky a rozvor 2,94 m. Hmotnost je 1 980 kilogramů.

Osmistupňový automat přenáší sílu motoru na dvaadvacetipalcová kola obou náprav (pneumatiky 285/30). Podvozek dostal vzduchové odpružení, brzdové kotouče z keramiky vyztužené karbonovými vlákny a pětiprvkovou zadní nápravu, která je vybavena systémem natáčení kol (až o pět stupňů). Zajímavostí je 48voltová elektrovýzbroj, která předznamenává připravované zvýšení napětí i v sériových modelech značky (čtěte více zde). Přední světla jsou laserová, tuto technologii si už můžete u Audi pořídit u supersportu R8.

Audi Prologue

Za pozornost stojí přístrojovka: celý přední panel je velkým dotykovým displejem, část ovládání probíhá prostřednictvím displeje OLED z organických elektroluminiscenčních diod. Zajímavou funkcí je identifikace řidiče podle smartphonu. Při otevření dveří auto zjistí, kdo bude řídit, a podle toho nastaví sedačku a klimatizaci.



Témata: Audi


Nejčtenější

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.