Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Allroad budoucnosti je obr ekolog. Osmiválci pomáhá elektromotor

aktualizováno 
Audi představilo už svůj třetí koncept prologue. Nejdříve stvořilo kupé budoucnosti, poté kombi a nyní tu máme vizi kombi do lehkého terénu. Model Allroad je tu totiž s námi už 15 let, a tak přichází čas na oslavu.

Audi prologue allroad | foto: Audi

Nový koncept nezakrývá, že je jen konceptem, ale Audi samo zdůrazňuje, že studie ukazuje nový designérský jazyk německé automobilky. Nové Audi Allroad by tak konceptu mohlo být v lecčems hodně podobné. A to jak designem, tak použitou technikou.

Fotogalerie

Audi Prologue Allroad je v souladu s diktátem současné doby hybrid. Ovšem Audi netroškařilo a s elektromotorem spojilo pořádný motor. Tím je dvakrát přeplňovaný osmiválec TFSI s objemem čtyři litry. Motor spolu s elektromotorem umístěným v převodovce dávají výkon 540 kW a točivý moment 900 Nm.

Takové pohonné ústrojí s velkým kombi pořádně zacvičí. Na sto kilometrů v hodině koncept vystřelí za pouhých 3,5 sekundy. Na silnici by tak zahanbil kdejaký sporťák. Výrobce přitom uvádí kombinovanou spotřebu 2,4 litru paliva na 100 km. Ale to je samozřejmě utopie daná laboratorním měřením.

Li-ion baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou umístěny vzadu. Čistě na elektřinu by měl koncept vydržet jet až 54 kilometrů. Na cestu do práce by to tak mělo stačit. Nový koncept od Audi je navíc vybaven systémem AWC, který umožňuje bezdrátové nabíjení.

Může vás zajímat

Audi A6

Audi A6

Cena s DPH: 699 000 Kč

Více na Automodul.cz.

Oproti oředchozímu konceptu Prologue Avant má nová „terénní“ vize zvětšenou světlou výšku o 77 milimetrů. Spolu s pohonem všech kol quattro by tak lehčí terén neměl být problém. Obří kola jsou 22palcová, neméně obrovské jsou 20palcové brzdové kotouče.

Design konceptu vylepšuje styl, na který jsme od Audi zvyklí. Nechybí tak obří přední maska Singleframe a hodnotně vypadají jednotlivé lamely v mřížce z kartáčovaného hliníku. Přední světla jsou laserová, zadní typu LED jsou potom spojena ozdobnou lištou a mají 3D efekt.

Audi Prologue Allroad je opravdový obr s délkou 5,13 metru a ani šířka konceptu nebude ideální na projíždění úzkých uliček. Záď se docela výrazně svažuje, což vozu dodává sportovní šmrnc. Velikost zavazadlového prostoru by tím moc utrpět neměla.

Díky interiéru by se s novou vizí od Audi pěkně cestovalo, ovšem interiér konceptu se v sériovém voze těžko objeví. I když řada prvků ano. Přístrojová deska je orientovaná horizontálně, to už z posledních audi trochu známe. Výrazný oblouk v horní části palubní desky obepíná celý vnitřek konceptu.

Přístrojová deska v sobě skrývá hned tři dotykové displeje typu OLED. I cestující vzadu mají k dispozici dotykový OLED displej, pomocí kterého mohou nastavovat klimatizaci, sedadla nebo informační a zábavní systém. Zadní cestující mohou mít k dispozici dva tablety připojené k předním sedadlům.

Luxus podtrhují detaily z hliníku a obložení z jasanového dřeva. Některé plochy na přístrojové desce kryje kůže, stejně jako konzoly středového tunelu a sedadla. Pruh přes výplně dveří a loketní opěrky až do kufru jsou z alcantary.

Autor:




Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Besip 4
Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.