Audi prologue allroad

Audi prologue allroad | foto: Audi

Audi Allroad budoucnosti je obr ekolog. Osmiválci pomáhá elektromotor

  • 20
Audi představilo už svůj třetí koncept prologue. Nejdříve stvořilo kupé budoucnosti, poté kombi a nyní tu máme vizi kombi do lehkého terénu. Model Allroad je tu totiž s námi už 15 let, a tak přichází čas na oslavu.

Nový koncept nezakrývá, že je jen konceptem, ale Audi samo zdůrazňuje, že studie ukazuje nový designérský jazyk německé automobilky. Nové Audi Allroad by tak konceptu mohlo být v lecčems hodně podobné. A to jak designem, tak použitou technikou.

Audi Prologue Allroad je v souladu s diktátem současné doby hybrid. Ovšem Audi netroškařilo a s elektromotorem spojilo pořádný motor. Tím je dvakrát přeplňovaný osmiválec TFSI s objemem čtyři litry. Motor spolu s elektromotorem umístěným v převodovce dávají výkon 540 kW a točivý moment 900 Nm.

Takové pohonné ústrojí s velkým kombi pořádně zacvičí. Na sto kilometrů v hodině koncept vystřelí za pouhých 3,5 sekundy. Na silnici by tak zahanbil kdejaký sporťák. Výrobce přitom uvádí kombinovanou spotřebu 2,4 litru paliva na 100 km. Ale to je samozřejmě utopie daná laboratorním měřením.

Li-ion baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou umístěny vzadu. Čistě na elektřinu by měl koncept vydržet jet až 54 kilometrů. Na cestu do práce by to tak mělo stačit. Nový koncept od Audi je navíc vybaven systémem AWC, který umožňuje bezdrátové nabíjení.

Oproti oředchozímu konceptu Prologue Avant má nová „terénní“ vize zvětšenou světlou výšku o 77 milimetrů. Spolu s pohonem všech kol quattro by tak lehčí terén neměl být problém. Obří kola jsou 22palcová, neméně obrovské jsou 20palcové brzdové kotouče.

Design konceptu vylepšuje styl, na který jsme od Audi zvyklí. Nechybí tak obří přední maska Singleframe a hodnotně vypadají jednotlivé lamely v mřížce z kartáčovaného hliníku. Přední světla jsou laserová, zadní typu LED jsou potom spojena ozdobnou lištou a mají 3D efekt.

Audi Prologue Allroad je opravdový obr s délkou 5,13 metru a ani šířka konceptu nebude ideální na projíždění úzkých uliček. Záď se docela výrazně svažuje, což vozu dodává sportovní šmrnc. Velikost zavazadlového prostoru by tím moc utrpět neměla.

Díky interiéru by se s novou vizí od Audi pěkně cestovalo, ovšem interiér konceptu se v sériovém voze těžko objeví. I když řada prvků ano. Přístrojová deska je orientovaná horizontálně, to už z posledních audi trochu známe. Výrazný oblouk v horní části palubní desky obepíná celý vnitřek konceptu.

Přístrojová deska v sobě skrývá hned tři dotykové displeje typu OLED. I cestující vzadu mají k dispozici dotykový OLED displej, pomocí kterého mohou nastavovat klimatizaci, sedadla nebo informační a zábavní systém. Zadní cestující mohou mít k dispozici dva tablety připojené k předním sedadlům.

Luxus podtrhují detaily z hliníku a obložení z jasanového dřeva. Některé plochy na přístrojové desce kryje kůže, stejně jako konzoly středového tunelu a sedadla. Pruh přes výplně dveří a loketní opěrky až do kufru jsou z alcantary.