Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi si kreslí koncepty, máme se těšit na malá SUV

  13:37aktualizováno  13:37
Nebude to hned, ale do tří let se máme těšit na nejmenší model z řady Q. Audi už ukázalo první skicu. A hned nato se pochlubilo dalším crossoverem, který by mohl být třeba model Q2.

Audi Showcar Detroit 2014 | foto: Audi

Řada SUV u Audi dnes začíná modelem Q3. Nejmenší terénní audi patří s délkou 4,38 metru na hranici nižší střední a střední třídy. Úplně malé auto to rozhodně není. Jenže dnes jsou v módě i mnohem menší crossovery.

Fotogalerie

Mnoho zákazníků dává přednost zvýšeným modelům před obyčejnými hatchbacky nižší třídy. Takový Nissan už vlastně ani nic jiného než crossovery v Evropě neprodává, Subaru je na tom skoro stejně a další výrobci se přidávají. Příkladem budiž Renault Captur, Opel Mokka a další.

A jelikož "obyčejným" hatchbackům Audi už dávno konkuruje modely řad A3 nebo dokonce ještě menším autům řadou A1, tak proč by se nepustilo i do boje s módními malými crossovery. V každém případě to nebude hned. Audi samo udává, že se s malým SUV setkáme až v roce 2016. Do té doby bude výrobce model ladit, takže první zveřejněnou skicu zatím můžeme brát s poměrně velkou rezervou.

Malé SUV má na obrázku extrémně velká kola a mohutné vytažené blatníky, do těch zadních pak výrazně zasahují zadní dveře. Zadní sloupek je obrovský, naopak boční prosklení malé. Z profilu má auto podobné linky jako Chevrolet Camaro, jen má useknutou záď. Křivky ze skici připomínají i jeden výtvor Audi, koncept Audi Crosslane Coupé, který výrobce ukázal předloni v Paříži.

Audi Q1

Audi Q1

 Audi zatím neuvádí vůbec žádné podrobnosti, jen se chlubí, jak dobře se řadě Q daří. A že do roku 2020 budou 35 procent produkce značky představovat vozy SUV. V současné době to je asi 28 procent.

Z dřívějška je známo, že by Audi Q1 mělo na délku měřit pod čtyři metry, takže to bude opravdu kompaktní vozítko. Základem by se měla stát platforma MQB upravená pro VW Polo. Pod kapotou by se měly objevit nízkoobjemové motory tedy 1,2 a 1,4 TSI a dieselový 1,4 TDI.

Jen o chvíli později po zveřejnění skici modelu Q1 se Audi pochlubilo návrhem jiného modelu. Opět to je SUV nebo crossover, vyberte si. Tentokrát je to kupé s jen jedním párem dveří a poněkud uhlazenějším designem. Karoserie je víc zakulacená a designově bližší současné produkci. Ač to výrobce nezmiňuje, auto by mělo mít hybridní pohon, přímo na obrázcích má na boku nápisy e-tron.

Audi Showcar Detroit 2014

Audi Showcar Detroit 2014

Auto se jmenuje prostě Showcar, takže se můžeme jen domnívat, zda je to další variace na téma Q1, nebo předzvěst většího modelu Q2. Tomu by odpovídala avizovaná délka 4,2 metru, která už je poměrně blízko Audi Q3 a od předpokládané délky Q1 je naopak dost daleko.

Vyobrazený autosalonový prototyp má opět velká devatenáctipalcová kola, nízká boční skla a výrazný mohutný zadní sloupek karoserie. Solidní světlá výška slibuje určité terénní schopnosti, karoserie naopak působí sportovním dojmem. Na skicách Audi ukázalo i pohled dovnitř auta. Interiér není příliš futuristický, takhle by to zhruba mohlo vypadat i v sériové produkci.

Audi nový koncept představí veřejnosti už brzy. Skutečné auto se představí návštěvníkům autosalonu North American International Auto Show (NAIAS) v Detroitu 13. ledna. 

Autor:


Témata: Audi


Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.