Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q2: nejmenší městský teréňák poznáte podle sloupku

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Q v označení mluví jasně, novinka německé značky patří mezi SUV. Kapesní městský teréňák je svým vzezřením na poměry Audi nečekaně odvázaný.

Audi odhalilo Q2 na ženevském autosalonu. „Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte. Karoserie je tedy hodně „zahranacená“ - vyrýsovávají ji ostré linky. Kromě typické obří osmiúhelníkové masky, které říkají u Audi „singleframe“, bude hlavním typickým prvkem odlišně zbarvený zadní střešní sloupek. To bude jeden z poznávacích znaků Q2.

Přikrčená silueta ho přibližuje klasickým hatchbackům, SUV z něj dělají hlavně mohutné boky a velká kola. V dnešní kategorizaci je to malé SUV, na délku měří 4,19 metru. To je jen o tři centimetry méně, než má Škoda Yeti. Škoda a Audi patří do stejného koncernu VW. Q2 podle náznaků z Mladé Boleslavi dostane příbuzného značky Škoda. A yeti o něco povyroste.

Audi s Q2 doplnilo svou nabídku SUV. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva Audi, pro iDNES.cz řekl, že se momentálně neuvažuje o menším modelu. Naopak, nezávislí odborníci upozorňují, že by Q2 mohla ubrat zákazníky jen o fous větší stárnoucí Q3 a klidně i tradičnímu Audi A3.

Velký kufr

Audi Q2 je široké 1,79 metru a rozvor má 2,60 metru, kufr je v základní konfiguraci 405litrový (maximem v dvoumístném obsazení je 1 050 litrů) a může dostat víko obsluhované elektromotorky.

Audi dá Q2 do začátků nabídku šesti motorů. Kromě tříválce TFSI 1,0 litru bude zahrnovat dva čtyřválce se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru. Navíc budou k dispozici tři naftové čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Výkony motorů mají hodnoty od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k).

Fotogalerie

Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou automatikou. „U nejvýkonnějšího motoru TDI a jednotky 2.0 TFSI nalézá uplatnění nově vyvinutá dvouspojková převodovka s novým systémem mazání a s nižším třením,“ uvádí značka z Ingolstadtu. Oba nejsilnější motory jsou kromě toho sériově kombinovány s trvalým pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol má zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, modely vozící hrdé označení quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou.

Všechny modely dostanou progresivní řízení, u něhož se převod řízení mění s úhlem natočení volantu (čím větší je úhel natočení volantu, tím strmější je převod řízení). „Adaptivní tlumiče se dodávají na přání, což platí i pro systém Audi drive select, jehož prostřednictvím si může řidič nastavit individuální charakteristiku Q2,“ uvádí Audi.

Kromě armády asistenčních a bezpečnostních pomocníků má Q2 ještě špičkový multimediální systém s internetovým připojením.

Q2 bude k objednání od poloviny letošního roku, na silnice vyrazí na podzim.





Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Renault Captur 1.5dCi ZEN LIMITED  ČR ...
Renault Captur 1.5dCi ZEN LIMITED ČR ...

r.v. 2016, naj. 20 325 km, diesel, 1. majitel
389 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.