Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Městský floutek Audi Q2 se poveze na vlně mánie po SUV

aktualizováno 
Podle slov Audi je to městské SUV. Spíš takový pouliční floutek, má přidrzlý výraz, frajerskou vizáž a moderní technologie hodné prémiového revíru.

Tolik linek na žádném jiném audi nenajdete. A to je zrovna Q2 jedno z nejmenších.

Spíš než na svaly chce zaujmout atletickou postavou s - na poměry Audi - nekonvenčními detaily. Charakteristický vzhled mu dávají kontrastně zbarvené panely kryjící zadní sloupky ve stylu supersportu Audi R8.

Namalovat ho dostala za úkol parta mladých designérů a dostala velkou volnost. Je to auto pro mladé, takže má být veselé a výrazné, prostě funky.

Pravda, mohutnou příď má stejně jako ostatní audiny, z ostatních pohledů ale audi nepřipomíná. Na boku má hodně prolisů a linek, které rozbíjejí masu vysokých boků. Vzadu hrají prim vystouplá světla.

Audi Q2
Audi Q2
Audi Q2

Pozornější pohled na siluetu odhalí nový oblíbený fígl designérů koncernu VW. Audi Q2 dostalo tmavé lišty kryjící prahy a spodky dveří. Z bočního pohledu tak auto opticky snižuje, takže vypadá jak nízký hatchback na vysokém podvozku (světlá výška je 15 centimetrů) a velkých kolech (až 19palcových). Když zvolíte variantu s lakovanými spodky dveří verze S-line, působí Q2 najednou bachratěji.

Městská velikost

Q2 má šikovnou velikost, pro manévrování do města je ideální. Vzhledem k mírám je ovšem nečekaně prostorné.

Může se hodit

Audi

Vybírejte z nabídky vozů Audi na Automodul.cz

Jinak je to ale audi se vším všudy, s nóbl materiály a maniakální péčí o detail. K tomu může mít výbavu jako ostatní moderní audi včetně připojení na internet, LED předních světel, průhledového (head-up) displeje, stavitelného podvozku nebo pohonu všech kol (systém haldex). To u 4,2metrových SUV a crossoverů (podobnou délku má třeba i Škoda Yeti) rozhodně není běžné.

Design mu na centimetrech a kilech na pohled spíš ubírá, uvnitř je však nečekaně prostorný. Velký rozvor 2,6 metru posouvá kola až do rohů karoserie, 175centimetrový řidič se usadí za volant, jak má, a za něj se vejde 190centimetrový cestující v pohodlí. Místo má i na hlavu. K tomu ještě zbylo místa na kufr s velmi obstojným objemem 405 litrů (verze s pohonem všech kol mají o 50 litrů méně).

Sedí se výš než v klasickém hatchbacku, ale ne zas o tolik, abyste si připadali jak na bidýlku. Posaz je o nějakých pět centimetrů výš, aby se podtrhla lákadla SUV - máte lepší přehled nad provozem a dovnitř se lépe nastupuje, což usnadňují i subtilní prahy.

Audi Q2

Vysokánské boky, které přidávají vnějšímu designu na dramatičnosti, se projevují uvnitř. I dospělý se cítí na předních místech vedle velkých panelů dveří vcelku utopený a na zadních sedadlech má spodní hrany oken v úrovni krku. Děti ze zadních sedadel neuvidí ven vůbec.

Stejně je Q2 ale stavěná hlavně pro dva. Dokazují to i chybějící stropní madla nad zadními dveřmi, nepochopitelně ho ale nad levým uchem má řidič. Možná to ale bylo specifikum předprodukčních exemplářů, které jsme dostali příležitost vyzkoušet.

On-line

Vestavěná SIMka umožní připojení k internetu, různé on-line služby (informace o počasí a dopravě, zpravodajství, které přečte syntetický hlas, vyhledávání cílů pro navigaci). Navigace využívající Google mapy a Street View si můžete promítnout i na obří příplatkový 12,3palcový displej nahrazující kapličku pod volantem. Parádní je chytré hlasové ovládání, které rozumí i češtině: stačí říci „Mám hlad!“ a virtuální asistentka ukrytá v hloubi přístrojovky zareaguje tím, že začne hledat nejbližší restauraci.

Pojíždění v kolonách u verzí s automatem a adaptivním tempomatem obstará samo auto, dobrzdí bez zásahu řidiče za předjedoucím vozem a pak se s ním zas rozjede. Stačí jen točit volantem.

Tři válce pro drahé zboží

Technickým základem Audi Q2 je modulární platforma MQB koncernu VW určená pro modely s motorem vpředu napříč a pohonem předních nebo všech kol. To také znamená dvě různá provedení zadní nápravy: pro slabší verze provedené torzní příčkou s vlečenými rameny, pro silnější víceprvkem.

Na silnici se chová jako normální, o něco vyšší hatchback. Na doširoka rozkročených nápravách se v oblouku nakloní o něco víc než nízké auto, zatáčku ale vykrouží velmi suverénně. Řízení s proměnným převodem je jisté a přesné. Podvozek je pevný a nehoupavý, Q2 dokonce nabídne možnost připlatit za podvozek s adaptivními tlumiči umožňujícími změnu tuhosti.

Základní benzinový přeplňovaný tříválec (85 kW a 200 Nm) je jízdně přesvědčivý. Pro zákazníky bude znamenat spíš filozofický problém zaplatit za tříválcové auto šest set tisíc. Motor je velmi slušně odhlučněný a dostojí svým parametrům: ani se třemi chlapy na palubě není brzdou provozu. I na dálnici zrychluje a nezadýchá se ani na zakroucené silnici. Tříválcovou konstrukci prozradí opravdu jen při razantnějším rozjezdu a vytočení do vysokých otáček, kdy se ozve charakteristický hrubý wartburgovitý hlas. Když ho necháte převalovat ve spodním pásmu otáček, plynule zabere od nějakých patnácti set a na okresce a ve městě při plynulé jízdě vystačíte do dvou a půl tisíc.

Audi Q2

Dvoulitrový turbodiesel má v nejvýkonnějším provedení 190 koní, což z něj dělá nejsilnější motor pro Q2. Motor spřažený výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem má klasický TDI projev: hrubší hlas a rázný záběr. Slabší provedení se 150 koňmi se zdá o dost tišší a na normální ježdění s rezervou sil na předjíždění i na okresce je víc než dostačující.

V nabídce nechybí automatické převodovky, v tomto případě sedmistupňová dvouspojková DSG. Nahoru řadí hladce a rychle, dolů už to tak svižné není, při razantnější jízdě budete občas raději podřazovat ručně, to je klasika dvouspojek VW.

Nabídku motorů doplňují další tři agregáty: 1,4 TSI (110 kW/150 k) s vypínáním poloviny válců, když motor nepracuje pod zátěží, pak nejsilnější benziňák 2,0 TSI se 140 kilowatty a třetím je nejslabší diesel 1,6 TDI s 85 kW.

Fotogalerie

Těžký turbodiesel promění chování v zatáčkách, víc zatíží přední nápravu, takže zatáčí s menším elánem než lehkonohé benzinové verze (základní má 1,2 tuny). Nedotáčivost ve všech případech efektivně potlačí systém XDS, který přibrzdí vnitřní kolo v oblouku, aby se kolem něj auto stočilo. Významnou roli v utažených zatáčkách hraje také to, že chytrá elektronika mezinápravové spojky verze „quattro“ umí v tu chvíli poslat sílu na zadní kola, auto z oblouku vyvézt a potlačit nedotáčivost.

Zbrojení podle Audi

První Q2 dorazí do Česka na podzim, předprodej odstartuje už v srpnu. Ceny budou audinovsky prémiové. První odhady tipují startovací cenu pod šest set tisíc. V Německu startuje ceník na 630 tisících.

Audi je v plném zbrojení na SUV mánii, která obíhá svět. Čtyři SUV od 4,2metrové novinky po pětimetrovou Q7 pokrývají všechny skuliny trhu. A to se chystá ještě menší čtyřmetrový crossover a taky obří luxusní koráb Q8 (možná Q9). Začátkem příštího roku ještě dorazí nová generace Audi Q5.





Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Suzuki Swift
Nové Suzuki Swift sází na unikátní hybridní pohon. Už jsme s ním jeli

Japonský specialista na malé vozy a SUV přichází s novým provedením městského modelu Swift. Novinka se drží osvědčeného designového receptu a přidává zajímavou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.