Audi Q5

Audi Q5 | foto: Audi

Audi Q5 konečně oficiálně

  • 9
Jak bude vypadat dorostenec od obřího Audi Q7, se vědělo už dost dlouho dopředu. Malé SUV s číslem ve jménu o dva menším, se představuje světu premiérově na autosalonu v Pekingu. K mání bude od listopadu, ceny se dozvíme později.


Od velké Q7 si vypůjčuje opulentní styl, nadřazenost ovšem Q5 přeci jen dost mírní. Je typickým představitelem SUVčka do městského terénu. Na rozdíl od ostatních audi má docela umírněnou masku chladiče.

Lépe tak vyniknou příplatkové bixenony doplněné diodami pro denní svícení. Kvůli snížení hmotnosti a pro lepší vyvážení jsou přední kapota i dveře zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku. Chybět nebude sportovní S-line paket. Pro terénněji smýšlející majitele bude k mání sada off-road, doplňená 19palcovými koly. Základní obutí je 235/65 R17, Q5 ale může stát až na dvacetipalcových ráfcích.

Svými tvary a proporcemi prozrazuje, že do jeho příbuzenstva patří i malý tiguan od Volkswagenu, kterého ovšem se svými 463 centimetry délky o pětinu metru překonává. Největším rivalem bude Bmw X3.

Stojí na základech nového Audi A4 a A5, tedy s podélně uloženým motorem a přední nápravou co nejvíce vpředu.

Na šířku má 1,88 m, výška je 165 cm (o čtyři centimetry méně než má tiguan a o dva méně oproti X3). S 281 centimetry mezi nápravami (rozvor) překonává všechnu konkurenci.

S pěti cestujícími se odveze 540, se dvěma až 1 560 litrů bagáže. Za příplatek bude zadní řada sedadel posuvná v rozmezí deseti centimetrů.

Motory nabídne do začátku tři, jeden bude pít benzin, ostatní dva naftu. Dvoulitrové benzinové přeplňované TFSI má 211 koní a 350 krouticích newtonmetrů rozjede Q5 na stovku za 7,2 sekundy, maximálka je 222 kilometrů v hodině.

Dvoulitrový turbodiesel je pak k mání ve 170koňové verzi (350 Nm, 9,5 s ve sprintu z 0 na 100 km/h, 204 km/h), druhé TDI má šest válců a objem tři litry (240 koní, 500 Nm, 6,5 s t 0-100 km/h, 225 km/h).

Všechny Q5 budou mít pohon všech kol, silnější nafťák a benzinový motor budou spolupracovat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S-tronic.  Za normálních podmínek půjde 40 % síly na přední kola, k zadním poputuje zbylých 60. Když bude potřeba, půjde na přední nápravu až 65 a dozadu až 85 % krouticího momentu.

Do smečky hlídacích psů vedených ABS a ESP přibyl systém Lane assist, který hlídá před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, a Side assist, střežící mrtvé úhly při změně pruhu.

Za příplatek bude k mání Audi drive select system, který nabídne tři režimy podvozku: komfortní, neutrální a samozřejmě sportovní. Systém pracuje s elektronicky řízenými tlumiči a aktivním řízením s proměnlivým převodem.

A závěrem čísla, která cílové skupině Audi Q5 moc neřeknou, ale k autu do terénu patří: vyšplhá se do kopce se sklonem 31°, přední nájezdový úhel je 25°, zadní 17,5, překoná bez úhony na podvozku dvaceticentimetrovou překážku a brodit se může až půlmetrovou kaluží