Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q5 je svalnatější, chytrá navigace napoví řidiči i na známých trasách

  9:20aktualizováno  9:20
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Q5 bylo v současnosti nejstarším SUV v nabídce Audi. Představení nové generace v Paříži, kde se to vozy této kategorie jen hemžilo, je tak logickým krokem. Novinka dostala dynamičtější design a je v každém ohledu vylepšena. Auto dostalo především řadu chytrých funkcí nebo třeba vzduchové odpružení.

Představení nové generace Audi Q5 na autosalonu v Paříži bylo sice očekávané, na druhou stranu se samotné auto do jisté míry stalo překvapením. Audi totiž detaily o novince až do poslední chvíle tajilo, což není v dnešní době příliš zvykem. Automobilky odhalují auta postupně a rády jim dávají prostor při vlastních prezentacích, což ostatně ukázala sesterská Škoda. Její Kodiaq měl sice v Paříži výstavní premiéru a získal si hodně pozornosti, ale auto jako takové už značka sama odhalila na začátku září v Berlíně (více čtěte zde). A informace o něm dávkovala firma v posledních měsících velmi postupně.

To Audi řeklo o nové Q5 téměř vše při premiéře v Paříži. Jediné, co zatím není známé, jsou ceny, ty bychom se měli dozvědět (včetně těch českých) nejpozději v listopadu letošního roku a dodávky zákazníkům začnou, podobně jako u kodiaqa, v únoru příštího roku.

Audi Q5

Zbrusu nové

Dosavadní Q5 byla služebně nejstarším SUV v nabídce značky a bylo to na ní již vidět. Na druhou stranu je to stále nejprodávanější model Audi z řady Q.

Nová generace Q5 je teď nejsvěžejším příkladem evoluce designu značky Audi, alespoň v SUV segmentu. Q5 dostala elegantní linky se sportovním nádechem, rozhodně nepůsobí těžkopádně jako řada jiných SUV. Možná dokonce novinka i trochu maskuje svou velikost, přitom proti předchozí generaci povyrostla na míry 4,66 x 1,89 x 1,66 metru, rozvor narostl na 2,82 metru. Díky vysokopevnostní oceli a hliníku je zároveň novinka až o 90 kilogramů lehčí než odcházející model.

Jednou z módních linek na karoserii Q5 je směrem zad se snižující linie oken, která klesá rychleji než samotná střecha. To vyvolává pocit karoserie kupé a přitom zachovává dostatek místa pro hlavy pasažérů na zadních sedadlech. Celkově si budou moci zákazníci design v detailech přizpůsobit svému vkusu za pomoci jedné z pěti výbavových linií. Například S Line, jako obvykle, klade důraz na sportovní vzezření, linie „design“ zase přináší šedé kontrastní díly karoserie, které podtrhují dobrodružný charakter.

Solidní praktičnost

Fotogalerie

Středně velké SUV Audi chce být také praktičtější než předchozí generace. Zadní sedadla mohou být dvojitě dělená a za příplatek posuvná i s možností změny sklonu opěradla. Velikost zavazadlového prostoru se pak v závislosti na pozici sedadel pohybuje mezi 550 a 610 litry, to je o 10 víc než dříve. Po sklopení sedadel vznikne nákladový prostor o objemu 1 550 litrů. Nakládání zavazadel může ulehčit verze se vzduchovým odpružením, která má v zavazadlovém prostoru tlačítko na snížení světlé výšky zadní nápravy, aby nebylo nutné těžké předměty zvedat zbytečně vysoko.

Uvnitř je Q5 typické audi, těží pochopitelně z nejnovějších trendů a tak si sem mohou zákazníci objednat téměř všechny myslitelné komfortní prvky a interiér si mohou přizpůsobit jak svému vkusu, tak stavu peněženky. Tradičně lze totiž za různé verze provedení interiéru u Audi utratit částky, za které se dají koupit některé obyčejnější automobily.

Digitální doba

Jakožto momentálně nejnovější audi pochopitelně dostane Q5 i všemožné chytré pomocníky, které usnadní řízení. Po nové A4 je to třetí model s pokročilými asistenty, které umí auto za určitých podmínek vést po silnici samy. Informace o aktuálním dění může řidič sledovat na přístrojovém panelu Audi virtual cockpit s 12,3palcovým displejem, který nahrazuje tradiční budíky. Za příplatek je k dispozici i head-up displej promítající důležité provozní údaje do zorného pole řidiče na čelní sklo.

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Změn doznal i infotainment s ovladačem MMI. Ten má dotykovou plošku a v nejvyšší verzi (v provedení a automatickou převodovkou) má dokonce i haptickou odezvu. Otočný ovladač na plošce rozezná gesta, která uživatelé znají z dotykových smartphonů. Displej může mít úhlopříčku až 8,3 palce a lze si na něm užívat i propojení s chytrými telefony a to díky podpoře Apple Car Play a Android Auto.

Navigační systém auta může nově nabízet takzvaný osobní asistent pro vedení trasy. Auto se za určitých podmínek učí oblíbené trasy řidiče a typické destinace a to i v závislosti na aktuální denní době. Navigace je pak schopna řidiči v případě dopravních komplikací sama poradit, jak v danou chvíli změnit trasu, aby do cíle dorazil včas. A to i ve chvíli, kdy je navigace sama o sobě vypnuta a uživatel si ji nenastavil. Tyto funkce jsou možné i díky on-line připojení automobilu pomocí LTE sítě.

Převaha turbodieselů

Může se hodit

audi

Vybírejte z nabídky vozů Audi na Automodul.cz

Nové Audi Q5 bude k dispozici s pohonem předních nebo všech kol. Quattro má novou funkci pro prediktivní připojování zadní nápravy, nazývá to ultra a jde o jeden z nástrojů, jak snížit spotřebu paliva čtyřkolky. Motorů bude z počátku pět, jen jeden bude benzinový – čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 185 kW. Čtyřválcový bude i základní turbodiesel, oblíbené 2.0 TDI bude k dispozici s výkonem 110, 120 a 140 kW.

Vrchol nabídky pak bude tvořit vyspělý třílitrový šestiválec TDI s výkonem 210 kW. Ten jako jediný dostane osmistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem, čtyřválcové motory budou mít sedmistupňový automat DSG nebo šestistupňový manuál. Pohon všech kol mohou mít všechny motorizace, ale základní turbodiesel bude mít ve standardu jen pohon předních kol.







Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.