Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi Q7 má armádu asistentů. Mamut je menší a zhubl 325 kilo

  10:00aktualizováno  10:00
Audi se chlubí novou Q7, už bylo na čase. Kolos přiváží špičkovou výbavu a množstvím různých elektronických pomocníků a asistenčních systémů prý nemá ve třídě obdoby.

Audi se s novou generací svého velkého SUV přidalo k trendu výrazného shazování hmotnosti. V turbodieselovém provedení 3.0 TDI se podařilo u druhé generace úspěšného obra srazit hmotnost o ohromujících 325 kilogramů.

Audi Q7

Obři na dietě

Soupeře si chce nová Q7 podat hned na několik způsobů. Například díky dramaticky nižší hmotnosti klesla spotřeba jednotlivých modelů v průměru o výrazných 26 %. Část této spotřeby jde samozřejmě na vrub fintám v měřícím procesu, ale snad nikdo nepochybuje, že bude nová generace i v praxi výrazně úspornější než ta stávající. Audi slibuje také výrazně nižší těžiště a celkově agilnější jízdní chování auta. Ani tak ovšem nebude nová Q7 žádný drobek, nadále to je velké, těžké a majestátní auto.

Fotogalerie

Za příklad slouží provedení 3.0 TDI, jehož pohotovostní hmotnost je 1 995 kilogramů. To je právě o zmiňovaných 325 kilogramů méně, než u stejného provedení končící generace. Audi tvrdí, že je to nejlehčí model mezi konkurenty. Letmý pohled do katalogu konkurence: Range Rover se šestiválcovým turbodieselem začíná na 2 160 kilogramech, ani kompaktnější provedení Sport se Audi nepřiblíží, hmotnost je 2 115 kg. Mercedes GL je s 2 455 kilogramy trochu ze staré školy. Volvo XC90 se se šestiválci nedodává a silným dieselům hodlá konkurovat hybridní provedení, detailní parametry však zatím neznáme.

Výkon i úspora paliva

I Q7 bude ovšem dostupná v hybridním provedení. Krom třílitrového turbodieselu s výkonem 200 kW a slabší varianty se 160 kW (ta přijde později), budou k dispozici ještě benzinová provedení 3.0 TFSI s 245 kW, 2.0 TFSI se 185 kW a plug-in hybrid. Provedení 3.0 TFSI je mimochodem o něco lehčí než turbodiesel, jeho hmotnost je 1 970 kilogramů, průměrná spotřeba by měla být 7,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Hybrid Q7e-tron bude kombinovat turbodiesel 3.0 TDI se 190 kW a elektromotor o výkonu 94 kW umístěný v bloku s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Celkový výkon systému je 275 kW, točivý moment 700 Nm. Díky tomu umí hybrid na stovku zrychlit za 6 sekund. Benzinový šestiválec zrychlí na stovku za 6,1 sekundy, silnější TDI pak za 6,3 sekundy.

Mamuti jsou dlouhověcí

Velká SUV jsou docela dlouhověká a dokázala to i první generace Audi Q7. Auto představené v lednu roku 2006 se z výroby odporoučí až nyní, prakticky po devíti letech úspěšné kariéry. Jako by prostě mastodonti měli dlouhověkost v genech. Range Rover se vyráběl dlouho v každé své generaci, ta předchozí třetí sloužila v letech 2002 – 2012. Volvo XC90 si kariéru ještě protáhlo, po startu kariéry v roce 2002 se do důchodu první generace vydává právě teď.

Shodou okolností jsou toto dva největší soupeři Audi Q7. Dalším je Mercedes GL, jehož první generace přeci jenom tak dlouhověká nebyla. Auto se vyrábělo od roku 2006 a v roce 2012 přišla druhá generace.

V čistě elektrickém módu umí plug-in hybrid urazit až 56 kilometrů. Díky tomu pak může v kombinovaném měřícím cyklu (NEDC) vykazovat tabulkovou spotřebu pouze 1,7 litru na 100 kilometrů. V praxi je to samozřejmě nesmysl, prvních 50 kilometrů sice ujedete na elektřinu, ale pak už se zapojí motor a jeho spotřeba bude relativně obvyklá. Klasický turbodiesel má podle údajů Audi spotřebovat 5,7 litru na 100 kilometrů, slabší verze pak bude ještě o něco úspornější.

Menší i větší

Druhá generace Q7 se zvenku oproti té předchozí mírně zmenšila, délka 5 metrů a 5 centimetrů, šířka 1,97 metru a výška 1,74 metru ovšem znamenají, že je to pořád obří auto (původní míry jsou 5,09 x 1,98 x 1,73 m). Jen na samotné struktuře karoserie ušetřili konstruktéři 71 kilogramů materiálu. I přes mírně menší vnější rozměry je nová Q7 uvnitř větší a komfortnější. Nadále si budou zákazníci moci objednávat pěti i sedmimístnou verzi.

Kabina je uvnitř delší než ve stávajícím provedení a posádka má i více místa nad hlavou. Vpředu mají na výšku navíc 41 mm, vzadu 23 mm. Prostor pro kolena v druhé řadě narostl o 21 mm. Ve třetí řadě je nad hlavou o 24 mm více místa, na šířku ramen pak 20 mm navíc. Audi se chlubí také vynikajícím odhlučněním auta, na kterém se mimo jiné podílí i propracovaná aerodynamika (koeficent Cd je 0,32). Pohodovou atmosféru na palubě dokreslí nové LED osvětlení a také široké možnosti výběru čalounění.

Nejlepší výbava

Krom prostoru a komfortu bude posádku hýčkat veškerá myslitelná výbava, mnohá samozřejmě jen za tučný příplatek. Audi tvrdí, že Q7 přináší doposud nejširší možnosti výbavy nejen v daném segmentu. Je tu například zcela nový palubní systém MMI all-in-touch s digitálním přístrojovým štítem a funkcí Audi Virtual Cocpit. Dotykový displej má i haptickou odezvu, což zlepšuje pocit z ovládání.

Audi Q7

Palubní systém pohání čipsety Nvidia Tegra, nemusí chybět připojení k LTE sítím mobilních operátorů a pasažéři vzadu si mohou užít zábavu na tabletech s procesory Nvidia Tegra 4. Palubní systém podporuje i nové způsoby propojení se smartphony – Android Auto a Apple CarPlay. Samotný systém lze ovládat i hlasem, tak, jak jsou na to již zákazníci zvyklí právě z chytrých telefonů.

Nová Q7 nabízí nepřeberné množství asistenčních systémů. Je tu například varování před přijíždějícími auty při vycouvávání z parkovacího místa. Auto varuje řidiče i třeba před otevřením dveří, když se blíží auto nebo cyklista. Pro jízdu v zácpách se může hodit adaptivní tempomat, který je schopen automaticky popojíždět v rychlostech do 60 km/h, auto dovede v těchto rychlostech v dopravní zácpě i samo řídit. Q7 dovede hlídat správné odbočování vlevo a v případě nebezpečí zabrzdí auto. Je tu systém pro usnadnění manévrování s přívěsem. Kontrolu nad autem také může zlepšovat příplatkový systém řízení zadních kol. Další zajímavou volbou je systém nočního vidění.

Sebevědomý obr

Samostatnou kapitolou Q7 je vzhled. Audi tu opět rozvíjí svůj design s mohutnou maskou chladiče – ta je opět obří a ještě výraznější, na přísném vzhledu se podílí její ostré hrany. Ostatně více hran najdeme na celé karoserii. Nedílnou součástí vzhledu jsou i LED pásky ve světlometech.

Nové Audi Q7 se dostane na trh zhruba v polovině roku 2015. V Německu si jej budou moci zákazníci objednávat od jara, ceny startují na 61 000 eurech, což je asi 1,7 milionu korun.



Témata: Audi




Nejčtenější

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.