Design nového SUV se čtyřmi kruhy ve znaku je do značné míry originální, ale zároveň poplatný svým současným sourozencům.
I přes svou mohutnost nezakrývá sportovního ducha.
Díky předsazené jednodílné masce chladiče má velmi svérázný výraz a sebevědomí na rozdávání.
Dvojtónové lakování podtrhuje vizuální dojem
Stylisticky vůz působí velmi čistě, rozhodně neskrývá svou mohutnost. Efektní vizuální dojem podtrhuje dvojtónové lakování, kde spodní části nárazníků a boční prahy jsou opatřeny jiným odstínem laku než zbytek karoserie.
Co do rozměrů je nové Audi Q7 opravdový obr. Délkou 5086 mm, šířkou 1983 mm a výškou 1737 mm přerostl i svého sourozence a vlajkovou loď značky, model A8, ve všech ohledech. Výlučné postavení má díky obřím rozměrům i mezi současnými konkurenty.
Interiér hýčká
Vnitřní prostor je především zásluhou rozvoru, který přesahuje 3 metry, velmi prostorný. Pětici pasažérů na palubě tohoto korábu hýčká přebytek místa prakticky ve všech směrech.
V alternativním sedmimístném uspořádání si zadní dvojice již tolik pohodlí neužije a ani přístup k poslední řadě sedadel není právě nejsnazší. Tento deficit vynahrazuje nejmladší z rodu Audi variabilitou interiéru. Osmadvacet kombinací uspořádání sedadel je v této kategorii hodně nadstandardní počet. Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 775 litrů.
Interiér modelu Q7 převzal to nejlepší od svých sourozenců A6 a A8. Ovládací prvky jsou sdruženy do logických skupin, většina nastavení se provádí pomocí centrálního systému MMI.
Pod kapotou motoru našly prozatím místo dva osvědčené agregáty, zážehový osmiválec s přímým vstřikem paliva 4,2 FSI a vznětový šestiválec se systémem common-rail 3,0 TDI. V průběhu příštího roku se paleta pohonných jednotek pravděpodobně ještě rozšíří.
Concept Q7 hybrid
V pozadí zájmu nezůstal ani koncept Q7 hybrid. Jak samotný název napovídá, jedná se o vůz s kombinovaným pohonem. V tomto případě došlo ke spojení spalovacího motoru 4,2 FSI V8 s elektromotorem o výkonu 32 kW, který má zde dvojí funkci. Buď slouží samočinně k rozhýbání stojícího vozu, nebo sekunduje spalovacímu ústrojí při akceleraci.
Elektromotor funguje zároveň jako generátor a převádí energii nahromaděnou při brzdění zpět do akumulátorů, současně zastává i funkci startéru spalovacího motoru, který se při nečinnosti delší než 3 vteřiny automaticky odpojuje.
Elektrická jednotka je umístěna mezi motorem a měničem automatické převodovky. NiMH akumulátory a měnič napětí našly své místo v prostoru pro rezervní kolo. Praktické využití vozu se tak téměř nezměnilo a pohotovostní hmotnost se zvýšila o pouhých 140 kg.
Hybridní koncepcí se podařilo zlepšit již tak výtečné dynamické vlastnosti a zároveň snížit kombinovanou spotřebu o 13 %. Pro úsporu elektrického proudu je střecha konceptu Q7 hybrid navíc opatřena solárními články, které zajišťují klimatizování a osvětlení stojícího vozu. Sériová podoba tohoto hybridního SUV by mohla spatřit světlo světa do roku 2008.