Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi RS5 připravena ke startu, sportback v roce 2010

aktualizováno 
Audi A5 se ještě ani nestačilo rozkoukat a už se mluví o extrémní verzi RS5. Mnohem zajímavější auto se v Ingolstadtu chystá na rok 2010. A5 Sportback by měl dostat záď typu shooting brake. Audi také chystá převrat v pohonu všech kol.

Audi RS5 | foto: Carmagazine

Ostré verze obyčejných audi na sebe donedávna nechávaly dlouho čekat. S novým velkým kupé A5 ale v Ingolstadtu zvolili jinou strategii. A5 a od ní odvozenou sportovnější S5 představili hezky společně na autosalonu v Ženevě letos v březnu. - zde

Do kompletní nabídky, na kterou je Audi zvyklé, ale něco schází - "nadupaná" verze RS. Podle časopisu Carmagazine už je jeho vývoj hotov a je připraveno vystartovat.

Výkon přímovstřikového osmiválce 4,2litru by měl být 450 koní, krutící moment bude 660 newtonmetrů. Prozatím prý není jisté, jestli nárůst výkonu bude mít na svědomí pouhá úprava stávající jednotky z RS4, nebo dvě turbodmychadla.

Sprint z nuly na stovku bude RS5 zvládat za 4,5 sekundy, maximální rychlost bez omezovače nastaveného na dvěstěpadesátku má být kolem tří set kilometrů v hodině.

Jízdní vlastnosti bude šlechtit optimální rozložení vah 55:45. Pod 19palcovými koly budou uhlíko-keramické brzdy (keramika vyztužená uhlíkovými vlákny), nebudou chybět náležitě vyladěné magnetické tlumiče, které známe z TTčka: tlumiče naplněné kapalinou obsahující částice, které mění pod vlivem elektromagnetického pole svoji viskozitu a upravují tak charakteristiku tlumení.

Kabrio a sportback
Kromě rychlých A5 chystá Audi na příští rok také otevřenou verzi kabrio a podle všeho vývojový tým Audi pod vedením Ruperta Stadlera také chystá verzi Sportback. Kupé by tak mělo od roku 2010 dostat záď typu Shooting Brake. Co je to shooting brake se dozvíte zde.

Sportback A5 by prý měl dostat také praktické dveře kufru. Vzhledem ke koncernové příbuznosti je možné, že audi dostane podobný systém "dveří ve dveřích", jaký přiveze připravovaný superb od Škody. - čtěte zde

Co se chystá ve stáji
Turbodmychadlem přeplňované dvoulitry nabídnou výkony 150, 177 a 211 koní. O dva válce více bude mít 3,2litr s výkonem 265 koní. Chybět nebude Sportback S5 s výkonem 354 koní, dodávaným atmosferickým osmiválcem.

TDička s objemem dva litry budou ve verzích 170 a 204 koní. Stávající 2,7litr nahradí 240koňový třílitr. Ve vývoji ještě čeká čistý diesel označovaný u VW jako Bluetec, podle carmagazinu se chystá také hybridní varianta.

Elektronika místo železa
Carmagazine také spekuluje o systému pohonu všech kol. Legendární quattro s třemi diferenciály torsen by prý mohl nahradit systém QTV (quattro torque vectoring), který by uspořil 90 kilo hmotnosti, je technicky složitější, rychlejší, více se prý hodí pro jízdu na silnici a lépe využívá výkon.

Systém QTV rozděluje sílu na všechna čtyři kola pomocí elektromagnetických spojek, spolupracuje s brzdovým systémem, monitoruje natočení kol a případné vybočení ze správné trajektorie. Spojky budou dávkovat moment nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi jednotlivá kola. QVT má zajišťovat vyváženější a velmi neutrální chování vozu. Stejný systém by měla dostat nová RS4, chystaná na roky 2009/2010 (obyčejná A4 se v nové generaci představí letos ve Frankfurtu).

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.