Audi RS5

Audi RS5 | foto: Carmagazine

Audi RS5 připravena ke startu, sportback v roce 2010

  • 6
Audi A5 se ještě ani nestačilo rozkoukat a už se mluví o extrémní verzi RS5. Mnohem zajímavější auto se v Ingolstadtu chystá na rok 2010. A5 Sportback by měl dostat záď typu shooting brake. Audi také chystá převrat v pohonu všech kol.

Ostré verze obyčejných audi na sebe donedávna nechávaly dlouho čekat. S novým velkým kupé A5 ale v Ingolstadtu zvolili jinou strategii. A5 a od ní odvozenou sportovnější S5 představili hezky společně na autosalonu v Ženevě letos v březnu. - zde

Do kompletní nabídky, na kterou je Audi zvyklé, ale něco schází - "nadupaná" verze RS. Podle časopisu Carmagazine už je jeho vývoj hotov a je připraveno vystartovat.

Výkon přímovstřikového osmiválce 4,2litru by měl být 450 koní, krutící moment bude 660 newtonmetrů. Prozatím prý není jisté, jestli nárůst výkonu bude mít na svědomí pouhá úprava stávající jednotky z RS4, nebo dvě turbodmychadla.

Sprint z nuly na stovku bude RS5 zvládat za 4,5 sekundy, maximální rychlost bez omezovače nastaveného na dvěstěpadesátku má být kolem tří set kilometrů v hodině.

Jízdní vlastnosti bude šlechtit optimální rozložení vah 55:45. Pod 19palcovými koly budou uhlíko-keramické brzdy (keramika vyztužená uhlíkovými vlákny), nebudou chybět náležitě vyladěné magnetické tlumiče, které známe z TTčka: tlumiče naplněné kapalinou obsahující částice, které mění pod vlivem elektromagnetického pole svoji viskozitu a upravují tak charakteristiku tlumení.

Kabrio a sportback
Kromě rychlých A5 chystá Audi na příští rok také otevřenou verzi kabrio a podle všeho vývojový tým Audi pod vedením Ruperta Stadlera také chystá verzi Sportback. Kupé by tak mělo od roku 2010 dostat záď typu Shooting Brake. Co je to shooting brake se dozvíte zde.

Sportback A5 by prý měl dostat také praktické dveře kufru. Vzhledem ke koncernové příbuznosti je možné, že audi dostane podobný systém "dveří ve dveřích", jaký přiveze připravovaný superb od Škody. - čtěte zde

Co se chystá ve stáji
Turbodmychadlem přeplňované dvoulitry nabídnou výkony 150, 177 a 211 koní. O dva válce více bude mít 3,2litr s výkonem 265 koní. Chybět nebude Sportback S5 s výkonem 354 koní, dodávaným atmosferickým osmiválcem.

TDička s objemem dva litry budou ve verzích 170 a 204 koní. Stávající 2,7litr nahradí 240koňový třílitr. Ve vývoji ještě čeká čistý diesel označovaný u VW jako Bluetec, podle carmagazinu se chystá také hybridní varianta.

Elektronika místo železa
Carmagazine také spekuluje o systému pohonu všech kol. Legendární quattro s třemi diferenciály torsen by prý mohl nahradit systém QTV (quattro torque vectoring), který by uspořil 90 kilo hmotnosti, je technicky složitější, rychlejší, více se prý hodí pro jízdu na silnici a lépe využívá výkon.

Systém QTV rozděluje sílu na všechna čtyři kola pomocí elektromagnetických spojek, spolupracuje s brzdovým systémem, monitoruje natočení kol a případné vybočení ze správné trajektorie. Spojky budou dávkovat moment nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi jednotlivá kola. QVT má zajišťovat vyváženější a velmi neutrální chování vozu. Stejný systém by měla dostat nová RS4, chystaná na roky 2009/2010 (obyčejná A4 se v nové generaci představí letos ve Frankfurtu).