Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi představilo rodinnou střelu. Liftback RS7 dokáže uhánět až 305 km/h

aktualizováno 
Audi rozšířilo rodinu sportovních aut s přídomkem RS. Na autosalonu v Detroitu představilo model R7 Sportback, který potěší jak dynamikou, tak solidním zavazadelníkem a praktickou karosérií liftback.

Audi RS7 Sportback | foto: Audi

Nové RS7 Sportback ukázala automobilka na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, zcela jistě chtěla zaujmout bohaté severoamerické zákazníky. Cenu sice zatím Audi nezveřejnilo, ale s ohledem na další modely řady RS lze očekávat sumu blížící se třímilionové hranici. Základní Audi A7 stojí od 1,2 milionu korun, sportovnější verze S7 s výkonem 309 kW začíná na dvoumilionové hranici.

Fotogalerie

RS7 Sportback navazuje na dvě již představené novinky řady RS: kombi RS6 Avant a kabriolet RS5. Podle všeho letos ingolstadtský výrobce představí ještě jeden sportovní model.

Hlavní hvězdou sportovního liftbacku je dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem čtyři litry a výkonem 411 kW. Úplně stejný agregát použilo Audi právě i u kombíku RS6 Avant. Točivý moment má obří hodnotu 700 Nm, který je dostupný už od 1700 otáček. Přes osmistupňový automat jsou poháněna všechna čtyři kola (Quattro), v základním režimu jde šedesát procent výkonu na zadní nápravu.

Výkony novinky jsou impozantní. Na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a s paketem Dynamic Plus dokáže jet až 305 kilometrů za hodinu (v základní variantě to je obvyklých 250 km/h). Docela směšně vypadá vedle těchto parametrů laboratorní kombinovaná spotřeba 9,8 litru na sto kilometrů. Je jasné, že v praxi a při alespoň částečném využití potenciálu motoru to bude o hodně víc. A jen pramálo na tom změní funkce vypínání čtyř z osmi válců při klidné jízdě, kterou auto disponuje.

Audi RS7 Sportback

Velký výkon motoru vyžaduje i pořádně ostrý podvozek. Vzadu je sportovní diferenciál, o rozdělení výkonu mezi nápravy se pak stará elektronika. Podvozek může mít vzduchové odpružení a vedle mohutných klasických brzd budou k mání i příplatkové karbonkeramické. Základní kola se specifickým designem paprsků mají 20 palců, za příplatek budou k mání i o palec větší disky.

Jelikož RS7 Sportback vychází z modelu A7 Sportback, tak je jasné, že vedle pětidveřové karoserie nabídne auto velké páté dveře jako třeba Škoda Octavia. A i samotný zavazadelník má velmi slušný základní objem 535 litrů. V kombinaci se supervýkonným motorem se tak z Audi RS 7 Sportback stává asi nejrychlejší liftback na světě. Sportovně založené rodiny tak mají o čem přemýšlet, i když cena asi značnou část zájemců bezpečně odradí.

Audi RS7 Sportback

Bohatá základní výbava je samozřejmostí, na druhou stranu bude mít příplatkový katalog hodně stránek a výsledná cena za plně vybavený vůz pravděpodobně naroste do závratných výšin. Ale již v základu bude mít nové sportovní Audi kožený interiér, dobře hrající audio, třízónovou klimatizaci a třeba také stopky pro měření času, pokud se majitel odhodlá vyzkoušet výkon auta na okruhu.

Konkurenci bude novince dělat především BMW M6 Grand Coupé, které má na chlup stejný maximální výkon. Případně o něco slabší Mercedes CLS 63 AMG.

Autor:




Nejčtenější

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.