Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi představilo rodinnou střelu. Liftback RS7 dokáže uhánět až 305 km/h

aktualizováno 
Audi rozšířilo rodinu sportovních aut s přídomkem RS. Na autosalonu v Detroitu představilo model R7 Sportback, který potěší jak dynamikou, tak solidním zavazadelníkem a praktickou karosérií liftback.

Audi RS7 Sportback | foto: Audi

Nové RS7 Sportback ukázala automobilka na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, zcela jistě chtěla zaujmout bohaté severoamerické zákazníky. Cenu sice zatím Audi nezveřejnilo, ale s ohledem na další modely řady RS lze očekávat sumu blížící se třímilionové hranici. Základní Audi A7 stojí od 1,2 milionu korun, sportovnější verze S7 s výkonem 309 kW začíná na dvoumilionové hranici.

Fotogalerie

RS7 Sportback navazuje na dvě již představené novinky řady RS: kombi RS6 Avant a kabriolet RS5. Podle všeho letos ingolstadtský výrobce představí ještě jeden sportovní model.

Hlavní hvězdou sportovního liftbacku je dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem čtyři litry a výkonem 411 kW. Úplně stejný agregát použilo Audi právě i u kombíku RS6 Avant. Točivý moment má obří hodnotu 700 Nm, který je dostupný už od 1700 otáček. Přes osmistupňový automat jsou poháněna všechna čtyři kola (Quattro), v základním režimu jde šedesát procent výkonu na zadní nápravu.

Výkony novinky jsou impozantní. Na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a s paketem Dynamic Plus dokáže jet až 305 kilometrů za hodinu (v základní variantě to je obvyklých 250 km/h). Docela směšně vypadá vedle těchto parametrů laboratorní kombinovaná spotřeba 9,8 litru na sto kilometrů. Je jasné, že v praxi a při alespoň částečném využití potenciálu motoru to bude o hodně víc. A jen pramálo na tom změní funkce vypínání čtyř z osmi válců při klidné jízdě, kterou auto disponuje.

Audi RS7 Sportback

Velký výkon motoru vyžaduje i pořádně ostrý podvozek. Vzadu je sportovní diferenciál, o rozdělení výkonu mezi nápravy se pak stará elektronika. Podvozek může mít vzduchové odpružení a vedle mohutných klasických brzd budou k mání i příplatkové karbonkeramické. Základní kola se specifickým designem paprsků mají 20 palců, za příplatek budou k mání i o palec větší disky.

Jelikož RS7 Sportback vychází z modelu A7 Sportback, tak je jasné, že vedle pětidveřové karoserie nabídne auto velké páté dveře jako třeba Škoda Octavia. A i samotný zavazadelník má velmi slušný základní objem 535 litrů. V kombinaci se supervýkonným motorem se tak z Audi RS 7 Sportback stává asi nejrychlejší liftback na světě. Sportovně založené rodiny tak mají o čem přemýšlet, i když cena asi značnou část zájemců bezpečně odradí.

Audi RS7 Sportback

Bohatá základní výbava je samozřejmostí, na druhou stranu bude mít příplatkový katalog hodně stránek a výsledná cena za plně vybavený vůz pravděpodobně naroste do závratných výšin. Ale již v základu bude mít nové sportovní Audi kožený interiér, dobře hrající audio, třízónovou klimatizaci a třeba také stopky pro měření času, pokud se majitel odhodlá vyzkoušet výkon auta na okruhu.

Konkurenci bude novince dělat především BMW M6 Grand Coupé, které má na chlup stejný maximální výkon. Případně o něco slabší Mercedes CLS 63 AMG.

Autor:




Nejčtenější

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.