Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

aktualizováno 
Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Jméno novinky, Audi S1, pamětníkům připomene závodní speciál z poloviny osmdesátých let, který vyhrál závod do vrchu Pikes Peak a úspěšně se v roce 1985 proháněl v mistrovských světa v rallye. S touto legendou má ovšem společné jen označení, které navíc vychází z logiky označování všech modelů značky.

Fotogalerie

Ostrá verze nejmenšího audi bude existovat jak v základní třídveřové verzi, tak v pětidveřovém sportbacku. V obou případech v civilnějším provedení, nebo za příplatek s paketem Quattro s nápadným zadním křídlem nad zadním oknem a agresivnějším předním nárazníkem. Speciálně pro tento model výrobce připravil čtyři nové barvy. Každý zákazník dostane k modelu S1 sedmnáctipalcové ráfky, za příplatek pak jsou o palec větší.

Přední světla jsou vždy xenonová a zadní používají diody. Zvenku S1 poznáme i podle mohutnějších prahů. Uvnitř to jsou pak kožená sedadla či za příplatek sportovní anatomy s integrovanou opěrkou hlavy. Drobnostmi je jiná grafika přístrojů, sportovní volant a několik dalších detailů.

Může se hodit

Bylo by pro vás Audi A1 tím pravým vozem? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Výbava může být velmi bohatá, jak je však u německých prémiových značek obvyklé, bude to vyžadovat ochotu obětovat peníze za příplatkové položky výbavy. Například multimediální systém s výsuvným displejem zahrnuje i integrovaný mobilní telefon, který zároveň funguje jako internetový wi-fi hotspot, ke kterému lze připojit mobily, tablety nebo počítače. Audio dodává Bose.

Audi S1

To důležitější ovšem najdeme vespod a pod přední kapotou. Audi S1 v obou variantách je vždy čtyřkolka s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě a čtyřprvkovou nápravou vzadu. Už to slibuje solidní porci zábavy, malých čtyřkolek je na trhu jako šafránu. Model bude v prodeji výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Řidič si bude moci nastavit jízdní režim a auto disponuje i dvouúrovňovou stabilizací podvozku.

Že bude S1 hodně mrštná pak prozradí dvoulitrový benzinový agregát, který bude jedinou volbou. Disponuje výkonem 170 kW a maximálním točivým momentem 370 Nm, což je na malé autíčko opravdu hodně. Díky tomu se S1 dostane až na rychlost 250 kilometrů za hodinu, což je maximum limitované obvyklým omezovačem. Ještě zajímavější je hodnota zrychlení. Na stovku se třídveřové provedení dostane za 5,8 sekundy, což je výborný výsledek. Pětidveřový sportback je o desetinu sekundy pomalejší, což je nepodstatný rozdíl. Stačí obout jiné gumy a hodnoty uváděné v tabulkách přestávají platit.

Audi S1

Přes vynikající dynamiku slibuje automobilka velmi dobrou spotřebu. Normovaný průměr činní sedm litrů na sto kilometrů. Samozřejmě, při využití dynamiky motoru to jistě bude podstatně víc, ale do závratných výšin by se spotřeba snad vyšplhat neměla.

Automobilka zveřejnila i německé ceny. Levnější třídveřové provedení bude v základu stát 29 950 eur (asi 824 000 korun), příplatek za pětidveřové provedení bude 130 eur (asi 3 500 korun). V Německu se novinka do prodeje dostane v druhém čtvrtletí, veřejnosti se představí na autosalonu v Ženevě v polovině března.

Autor:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Opel Insignia Grand Sport
Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.