Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

aktualizováno 
Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Jméno novinky, Audi S1, pamětníkům připomene závodní speciál z poloviny osmdesátých let, který vyhrál závod do vrchu Pikes Peak a úspěšně se v roce 1985 proháněl v mistrovských světa v rallye. S touto legendou má ovšem společné jen označení, které navíc vychází z logiky označování všech modelů značky.

Fotogalerie

Ostrá verze nejmenšího audi bude existovat jak v základní třídveřové verzi, tak v pětidveřovém sportbacku. V obou případech v civilnějším provedení, nebo za příplatek s paketem Quattro s nápadným zadním křídlem nad zadním oknem a agresivnějším předním nárazníkem. Speciálně pro tento model výrobce připravil čtyři nové barvy. Každý zákazník dostane k modelu S1 sedmnáctipalcové ráfky, za příplatek pak jsou o palec větší.

Přední světla jsou vždy xenonová a zadní používají diody. Zvenku S1 poznáme i podle mohutnějších prahů. Uvnitř to jsou pak kožená sedadla či za příplatek sportovní anatomy s integrovanou opěrkou hlavy. Drobnostmi je jiná grafika přístrojů, sportovní volant a několik dalších detailů.

Může se hodit

Bylo by pro vás Audi A1 tím pravým vozem? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Výbava může být velmi bohatá, jak je však u německých prémiových značek obvyklé, bude to vyžadovat ochotu obětovat peníze za příplatkové položky výbavy. Například multimediální systém s výsuvným displejem zahrnuje i integrovaný mobilní telefon, který zároveň funguje jako internetový wi-fi hotspot, ke kterému lze připojit mobily, tablety nebo počítače. Audio dodává Bose.

Audi S1

To důležitější ovšem najdeme vespod a pod přední kapotou. Audi S1 v obou variantách je vždy čtyřkolka s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě a čtyřprvkovou nápravou vzadu. Už to slibuje solidní porci zábavy, malých čtyřkolek je na trhu jako šafránu. Model bude v prodeji výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Řidič si bude moci nastavit jízdní režim a auto disponuje i dvouúrovňovou stabilizací podvozku.

Že bude S1 hodně mrštná pak prozradí dvoulitrový benzinový agregát, který bude jedinou volbou. Disponuje výkonem 170 kW a maximálním točivým momentem 370 Nm, což je na malé autíčko opravdu hodně. Díky tomu se S1 dostane až na rychlost 250 kilometrů za hodinu, což je maximum limitované obvyklým omezovačem. Ještě zajímavější je hodnota zrychlení. Na stovku se třídveřové provedení dostane za 5,8 sekundy, což je výborný výsledek. Pětidveřový sportback je o desetinu sekundy pomalejší, což je nepodstatný rozdíl. Stačí obout jiné gumy a hodnoty uváděné v tabulkách přestávají platit.

Audi S1

Přes vynikající dynamiku slibuje automobilka velmi dobrou spotřebu. Normovaný průměr činní sedm litrů na sto kilometrů. Samozřejmě, při využití dynamiky motoru to jistě bude podstatně víc, ale do závratných výšin by se spotřeba snad vyšplhat neměla.

Automobilka zveřejnila i německé ceny. Levnější třídveřové provedení bude v základu stát 29 950 eur (asi 824 000 korun), příplatek za pětidveřové provedení bude 130 eur (asi 3 500 korun). V Německu se novinka do prodeje dostane v druhém čtvrtletí, veřejnosti se představí na autosalonu v Ženevě v polovině března.

Autor:




Nejčtenější

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1
Mitsubishi Outlander 2.0DID, N1

r.v. 2008, naj. 209 500 km, diesel
192 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.