Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

aktualizováno 
Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Jméno novinky, Audi S1, pamětníkům připomene závodní speciál z poloviny osmdesátých let, který vyhrál závod do vrchu Pikes Peak a úspěšně se v roce 1985 proháněl v mistrovských světa v rallye. S touto legendou má ovšem společné jen označení, které navíc vychází z logiky označování všech modelů značky.

Fotogalerie

Ostrá verze nejmenšího audi bude existovat jak v základní třídveřové verzi, tak v pětidveřovém sportbacku. V obou případech v civilnějším provedení, nebo za příplatek s paketem Quattro s nápadným zadním křídlem nad zadním oknem a agresivnějším předním nárazníkem. Speciálně pro tento model výrobce připravil čtyři nové barvy. Každý zákazník dostane k modelu S1 sedmnáctipalcové ráfky, za příplatek pak jsou o palec větší.

Přední světla jsou vždy xenonová a zadní používají diody. Zvenku S1 poznáme i podle mohutnějších prahů. Uvnitř to jsou pak kožená sedadla či za příplatek sportovní anatomy s integrovanou opěrkou hlavy. Drobnostmi je jiná grafika přístrojů, sportovní volant a několik dalších detailů.

Může se hodit

Bylo by pro vás Audi A1 tím pravým vozem? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Výbava může být velmi bohatá, jak je však u německých prémiových značek obvyklé, bude to vyžadovat ochotu obětovat peníze za příplatkové položky výbavy. Například multimediální systém s výsuvným displejem zahrnuje i integrovaný mobilní telefon, který zároveň funguje jako internetový wi-fi hotspot, ke kterému lze připojit mobily, tablety nebo počítače. Audio dodává Bose.

Audi S1

To důležitější ovšem najdeme vespod a pod přední kapotou. Audi S1 v obou variantách je vždy čtyřkolka s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickým samosvorným diferenciálem na přední nápravě a čtyřprvkovou nápravou vzadu. Už to slibuje solidní porci zábavy, malých čtyřkolek je na trhu jako šafránu. Model bude v prodeji výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Řidič si bude moci nastavit jízdní režim a auto disponuje i dvouúrovňovou stabilizací podvozku.

Že bude S1 hodně mrštná pak prozradí dvoulitrový benzinový agregát, který bude jedinou volbou. Disponuje výkonem 170 kW a maximálním točivým momentem 370 Nm, což je na malé autíčko opravdu hodně. Díky tomu se S1 dostane až na rychlost 250 kilometrů za hodinu, což je maximum limitované obvyklým omezovačem. Ještě zajímavější je hodnota zrychlení. Na stovku se třídveřové provedení dostane za 5,8 sekundy, což je výborný výsledek. Pětidveřový sportback je o desetinu sekundy pomalejší, což je nepodstatný rozdíl. Stačí obout jiné gumy a hodnoty uváděné v tabulkách přestávají platit.

Audi S1

Přes vynikající dynamiku slibuje automobilka velmi dobrou spotřebu. Normovaný průměr činní sedm litrů na sto kilometrů. Samozřejmě, při využití dynamiky motoru to jistě bude podstatně víc, ale do závratných výšin by se spotřeba snad vyšplhat neměla.

Automobilka zveřejnila i německé ceny. Levnější třídveřové provedení bude v základu stát 29 950 eur (asi 824 000 korun), příplatek za pětidveřové provedení bude 130 eur (asi 3 500 korun). V Německu se novinka do prodeje dostane v druhém čtvrtletí, veřejnosti se představí na autosalonu v Ženevě v polovině března.

Autor:




Nejčtenější

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.