Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi S3: Bojovný skřet znovu zbrojí

  20:37aktualizováno  20:37
Malý hatchback se čtyřmi kruhy na kapotě slaví letos desáté narozeniny, do Paříže je přijel oslavit ostrou verzí S3.

Kompaktní hatchbacky Audi A3 již od představení první generace v roce 1996 nabízejí hodnotnější a sportovněji laděnou alternativu těm vyznavačům koncernové techniky, kterým se golf zdá po právu příliš masový.

Protože se konjunktura luxusního a drahého, 415centimetrového audi protnula s raketově rostoucí oblibou hot-hatchů, po třech letech logicky následovala vrcholná verze S3 s vysoce přeplňovanou pětiventilovou osmnáctistovkou (154, od roku 2001 165 kW), šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol přes spojku haldex.

Jízdní vlastnosti pak šlechtila zadní víceprvková náprava, která dodávala oproti vlečeným ramenům předokolek více jistoty v zatáčkách.

Protože se tento recept osvědčil, konstruktéři jej prakticky beze změny použili letos znovu. Opět vzali nejvýkonnější, turbobenzinovou verzi třídveřového hatchbacku s pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou, a s pomocí rozsáhlých mechanických úprav z ní vychovali ostrou šelmu.

Motor 2.0 TFSI,
přeplňovaný přímovstřikový čtyřventilový čtyřválec, který se ve verzích 136, 147 a 162 kW již druhý rok objevuje v koncernových modelech kompaktní a střední třídy, dostal větší turbodmychadlo s plnícím tlakem až 1,2 bar, silnější mezichladič stlačeného vzduchu, odolnější pístní čepy a ojnice, vyztužený blok motoru a kvalitnější materiál hlavy válců.

Větší množství paliva dopravují vstřikovače s posíleným průměrem a do válců vpouštějí ventily s upraveným časováním. Výsledkem je 195 kW při 6000 ot./min. a zejména 350 Nm/2500 – 5000 ot., což Audi S3 stačí ke sprintu na stovku za 5,7 s a dosažení maximálky 250 km/h; výkony, které jsme byli donedávna zvyklí číst ve specifikacích vozů jako Subaru Impreza WRX STi či Mitsubishi Lancer Evo.

Ve srovnání s nimi ale audi stačí méně benzínu – průměrně 9,1 l/100 km – a také mezinápravová spojka haldex místo poctivého torsenu.

Na trhu se ingolstadtská novinka utká samozřejmě hlavně se stejně výkonným BMW 130i, proti němuž sice postaví o něco vyšší základní cenu (35.150 proti 32.750 eur), avšak jako odškodnění nabídne pohon všech kol, který Mnichovanovi chybí, a také o něco lepší výbavu.

Zbytek už je na imagi značky a bitva mezi dvěma bavorskými velkoměsty a rozdílnými koncepcemi může začít. Na výběr je mezi klasikou s podélně uloženým atmosférickým šestiválcem a přeplňovanou čtyřválcovou modernou s pohonem všech kol.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.