Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TT Coupé vyniká precizní jednoduchostí

  1:43aktualizováno  1:43
Nejnovějším přírůstkem do kategorie sportovních aut je vůz, který svým designem málokoho nechá chladným. Jak jednoduše vznikalo sportovní Audi TT Coupé, předvedl na oficiálním představení tohoto vozu v italském Gubbiu Romulus Rost, šéf mnichovského design studia Audi.

„Úplně jednoduše jsme nakreslili dvě velká kola a přes ně jsme přelili minimální převisy karoserie. A nad základní linii jsme umístili něco jako helmu.“ A ještě neopomněl připomenout, že po celou dobu při kreslení základních křivek poslouchal designérský tým písně Jimmyho Hendrixe.

Plány má automobilka Audi se svým sportovním dítětem velké. Maďarská továrna v Györu, kde se Audi TT Coupé montují, plánuje vyrobit až čtyřicet tisíc vozů ročně. Uvedení na trh plánuje automobilka na měsíc říjen, do konce letošního roku by se první vozy měly dostat i do tuzemských prodejen.

„Odhadujeme, že bychom ročně mohli v Česku prodat třicet až padesát Audi TT Coupé,“ říká tiskový mluvčí automobilky Jan Klíma. Cena v tuzemsku ještě nebyla oznámena, v sousedním Německu stojí nejlevnější Audi TT zhruba 53 000 marek, nejnáročnější provedení je ještě o deset tisíc marek dražší. „My očekáváme zájem spíše o nejdražší verze s pohonem všech kol,“ doplňuje předpoklady Jan Klíma.

Audi TT Coupé dostane do technického průkazu poznámku, že je určeno pro 2+2 cestující. To znamená, že zadní sedadla jsou jen pro nouzové svezení. Jak ukázaly praktické zkoušky, místa vzadu jsou dobrá tak pro dětskou sedačku, prostor pro kolena dospělého cestujícího Audi TT nenabízí.

Nutno dodat, že mezi sportovními vozy téměř nelze najít automobil, který by pojal čtveřici dospělých pasažérů. Konstruktéři Audi však nezapomněli na základní předpoklad zavazadlového prostoru - na jeho praktičnost. TT má totiž zadní sedadla sklápěcí a po jejich sklopení se kufr z 270 litrů rozroste až na 540 litrů (u provedení quattro je o padesát litrů menší).

Motorovou výzbroj tvoří už i v Octaviích zabydlený motor 1,8 turbo. Audi tak nevsadila na velkoobjemové motory jako konkurence, řádně však zvýšila výkon přeplňovaného benzinového motoru. Slabší verze má výkon 132 kW (180 koní), silnější dokonce 165 kW (225 koní). Motor Octavie Combi 188 turbo, která prochází dlouhodobým testem MF DNES, má výkon 150 koní.

Slabší varianta Audi TT Coupé se vyrábí ve dvou provedeních, motor buď roztáčí přední nápravu, nebo všechna čtyři kola. Výkonnější verze pohání obě nápravy a kromě silnějšího motoru má i jeden převodový stupeň navíc.
Testovací jízdy na klikatých italských silnicích ukázaly, že německá automobilka zvládla vývoj sportovního vozu na jedničku.

Motor je o kapánek hlučnější než v Octavii, ale to je u sportovního vozu jeden ze základních předpokladů. Řidič „sporťáku“ totiž často chce rykot motoru po řádném sešlápnutí plynu nejen pocítit, ale i uslyšet. Jízdní vlastnosti Audi TT jsou výborné, ať s pohonem jedné nápravy, nebo u „čtyřkolky“.

A podvozek přitom netrpí zbytečnou tvrdostí, která u některých sportovních aut protřese posádce všechny kosti. O dynamice hovoří údaje o zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině - podle motoru se pohybuje mezi 6,4 a 7,4 vteřiny.

V polovině příštího roku se k Audi TT Coupé připojí otevřený Audi TT Roadster.

Přední a zadní část se u Audi TT příliš neliší, nápovědou je na první pohled jen barva světel a tvar střechy. U kupé však bude odlišení přední masky od zakončení vozu ještě méně nápadné.Víčko nádrže napovídá, jak asi motor s načerpaným benzinem naloží

Autor:


Témata: Audi, Poradna: Masky


Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.