Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Audi TT RS | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Audi si na autosalon v Pekingu pošetřilo premiéru opravdové libůstky, nové generace dvoudveřového TT RS. Nejostřejší verze stylové audiny opět existuje jako kupé i roadster a od ostatních sporťáků se i nadále odlišuje motorem – má benzinový pětiválec s turbem.

Fotogalerie

Takový motor je jednak odkazem na kultovní speciály Audi Sport Quattro, které se v osmdesátých letech proháněly po rallye tratích, a jednak má živější reakce a více síly než obvyklejší čtyřválcový dvoulitr.

Řečí konkrétních čísel: z 2,5 litru objemu konstruktéři vydolovali rovných 400 koní, tedy 294 kW, a k tomu 480 Nm v rozmezí 1 700 až 5 850 otáček. To je zatím nejvíce ze všech sériových pětiválců. Pro srovnání, předchozí TT RS mělo 340 koní a současné modely RS 3 Sportback a RS Q3 performance mají 367 koní. Na rozdíl od předchůdce (a stejně jako u RS 3 a RS Q3) bude standardem dvouspojková převodovka S tronic se sedmi stupni.

Audi TT RS

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, za příplatek se posune na 280 km/h. Naopak akcelerace nijak omezena není a díky pohonu všech kol vystřelí TT RS na stovku za 3,7 sekundy. Desetiválcový supersport R8 sprintuje stejně rychle.

Standardem pro TT RS jsou 19palcová kola, vepředu se totiž za disky musí vejít brzdy s kotouči o průměru 370 mm. Ty zadní mají „jen“ 310 mm, ale i to je více, než má většina normálních aut na přední nápravě. Brzdové disky mohou být za příplatek z keramiky s příměsí karbonových vláken.

Audi TT RS

Frajeřinkou pro milovníky elektroniky jsou zadní světla, která u Audi poprvé využívají princip OLED. Výhodou organických diod je, že vydávají homogenní vysoce kontrastní světlo, které nepotřebuje odraznou plochu uvnitř světlometu, není ovlivněno stíny a nabíhá i zhasíná plynule.

Mimochodem, Němci pojali premiéru novinky v neobvyklém stylu. Zatímco kupé vjelo na pódium firemní expozice na pekingském autosalonu, v Londýně se ve stejnou dobu odhalil roadster. Verze bez střechy je vůbec prvním modelem Audi, který měl světovou premiéru v Británii. Automobilka ostrovní zemi touto cestou odměnila za vynikající prodejní výsledky – polovina TT prodaných v Evropě míří právě sem.

Autoři:




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Jste na silnici nebezpeční? Podívejte se pravdě do oka

Každý druhý řidič vidí špatně a většinou o tom neví, nebo si to nechce připustit. Vyzkoušejte si, jak jste na tom vy. Redakce iDNES.cz vám přináší domácí test...  celý článek

Crashtest karavanu
Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval...  celý článek

Škoda představuje koncept elektromobilu jménem Vision E.
Představuje se Vision E, v roce 2020 z něj bude první škodovka na baterie

Šanghaj je 24milionové město, kde slunce neviděli hodně dlouho. Celé město totiž do pošmourna halí smog. A tak je na tom snad každé město v Číně. Právě tady má...  celý článek

Ferrari Testarossa Monodado
Ferrari Testarossa Monodado

r.v. 1987, naj. 38 100 km, benzín
2 837 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.