Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Audi TT RS | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Audi si na autosalon v Pekingu pošetřilo premiéru opravdové libůstky, nové generace dvoudveřového TT RS. Nejostřejší verze stylové audiny opět existuje jako kupé i roadster a od ostatních sporťáků se i nadále odlišuje motorem – má benzinový pětiválec s turbem.

Fotogalerie

Takový motor je jednak odkazem na kultovní speciály Audi Sport Quattro, které se v osmdesátých letech proháněly po rallye tratích, a jednak má živější reakce a více síly než obvyklejší čtyřválcový dvoulitr.

Řečí konkrétních čísel: z 2,5 litru objemu konstruktéři vydolovali rovných 400 koní, tedy 294 kW, a k tomu 480 Nm v rozmezí 1 700 až 5 850 otáček. To je zatím nejvíce ze všech sériových pětiválců. Pro srovnání, předchozí TT RS mělo 340 koní a současné modely RS 3 Sportback a RS Q3 performance mají 367 koní. Na rozdíl od předchůdce (a stejně jako u RS 3 a RS Q3) bude standardem dvouspojková převodovka S tronic se sedmi stupni.

Audi TT RS

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, za příplatek se posune na 280 km/h. Naopak akcelerace nijak omezena není a díky pohonu všech kol vystřelí TT RS na stovku za 3,7 sekundy. Desetiválcový supersport R8 sprintuje stejně rychle.

Standardem pro TT RS jsou 19palcová kola, vepředu se totiž za disky musí vejít brzdy s kotouči o průměru 370 mm. Ty zadní mají „jen“ 310 mm, ale i to je více, než má většina normálních aut na přední nápravě. Brzdové disky mohou být za příplatek z keramiky s příměsí karbonových vláken.

Audi TT RS

Frajeřinkou pro milovníky elektroniky jsou zadní světla, která u Audi poprvé využívají princip OLED. Výhodou organických diod je, že vydávají homogenní vysoce kontrastní světlo, které nepotřebuje odraznou plochu uvnitř světlometu, není ovlivněno stíny a nabíhá i zhasíná plynule.

Mimochodem, Němci pojali premiéru novinky v neobvyklém stylu. Zatímco kupé vjelo na pódium firemní expozice na pekingském autosalonu, v Londýně se ve stejnou dobu odhalil roadster. Verze bez střechy je vůbec prvním modelem Audi, který měl světovou premiéru v Británii. Automobilka ostrovní zemi touto cestou odměnila za vynikající prodejní výsledky – polovina TT prodaných v Evropě míří právě sem.

Autoři:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.