Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TT dorazí i jako pětidveřový fastback, slibuje pařížský koncept

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Modely TT nabízí Audi už poměrně dlouho. Vždy to bylo kupé a roadster pro maximálně dva plus dva pasažéry, prakticky ale vždy jen pro dva cestující. Jenže doba přeje nejrůznějším crosoverům a tak Audi plánuje i pětidveřový Sportback v řadě TT.

Může se hodit

Měli byste rádi nový vůz značky Audi ve své garáži? Vyberte si ho z mnoha nabídek různých modelů na Automodul.cz.

Vyznat se v modelových řadách německé prémiové trojky je dnes vrcholová disciplína. Schopnost Audi, BMW a Mercedesu vytvářet nové a nové modely a zaplňovat i ty nejmenší skulinky na trhu je v posledních letech až neuvěřitelná. Jestliže ještě před dvaceti lety nabízela primárně každá z automobilek tři řady, tak dnes má v nabídce Audi přes 10 řad, a to počítáme všechny modely Q do jedné.

Audi TT Sportback

Fotogalerie

Navíc se rozšiřují i samotné řady a TT je toho dobrým příkladem. Po tři generace od roku 1998 bylo Audi TT vždy kupé a roadster. Kupé pro dva plus dva pasažéry, roadster jen pro dva. I u kupé ale byla zadní sedadla jen nouzová. U Audi si ale řekli, že sportovně střižený model by se mohl hodit i pro rodiny a tak se nejprve letos na jaře v Pekingu představil koncept TT Offroad a nyní na autosalonu v Paříži koncept TT Sportback.

TT Sportback v Paříži konkuroval příbuznému TT Roadster, který zde měl taktéž premiéru, ale již jako produkční auto. Třetí generace kupé/roadsteru TT přichází na trh letos, kupé se již prodává, premiéru mělo na jaře v Ženevě. Nové deriváty v podobě offroadu a sportbacku jsou zatím jen studiemi, při pohledu na ně je ale jasné, že velmi civilními a že jejich přerod na sériové modely by nemusel trvat dlouho. Podrobnosti ale Audi zatím neprozradilo.

Audi TT Sportback concept

Přerod kupé na výrazně delší sportback nebyl pro Audi velkým problémem. Současná třetí generace TT stojí na modulární platformě MQB (stejně třeba jako aktuální golf nebo octavia), kde je pevně daná jen vzdálenost mezi pedály a přední nápravou. Jednotlivé modely tak lze relativně libovolně natahovat. Sportback je oproti kupé a roadsteru TT delší o výrazných 29 centimetrů, na délku měří 4,47 metru. Překvapivě je sportback o tři centimetry nižší než sériové kupé a také je o šest centimetrů širší.

S délkou logicky narostl i rozvor, který je pro vnitřní prostor podstatný. Aby se do auta vešli pohodlně čtyři pasažéři, narostl rozvor o 12 centimetrů. Auto má výklopné páté dveře, nikoliv jako hatchback ale spíš ve stylu fastbacku jako u octavie. Objem zavazadlového prostoru neznáme, ale obr to nebude. TT Sportback je primárně sportovní stylovka a tomu odpovídá i zavazadelník. Kufr je mělký a nákladová hrana přímo obrovská. Mějme však na paměti, že zatím Audi vystavilo v Paříži koncept a tak je na něj nutné nahlížet.

Pro pohon konceptu Audi vybralo to nejlepší, co se do takového auta hodí a co má na skladě. Pohání ho dvoulitrové TFSI, tentokrát ale naladěné na skvělých 294 kW, což je z daného objemu fantastická hodnota. Litrový výkon je 147 kW, tedy rovných 200 koní. Audi přiznává, že motor je výrazně přepracovaný s blokem s vysokopevnostní slitiny, hliníkovými písty a upravenou hlavou.

Audi TT Sportback

Maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 450 Nm a motor lze točit až do 7 200 otáček za minutu. Na stovku se auto rozjede za 3,9 sekundy. V Paříži vystavený koncept má pohon všech kol Quattro, výkon na ně přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Sportovnímu naturelu konceptu odpovídá i interiér se čtyřmi samostatnými sportovními sedadly a výraznou středovou konzolí přecházející mezi přední i zadní řadou sedadel. Praktickou stránku věci ale Audi neopomenulo, opěradla zadních sedadel jsou sklopná, aby šlo lépe využít zavazadlový prostor. Na převoz ledničky to však určitě nebude.

Autor:




Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 110...
Škoda Octavia 2.0 TDI 110...

r.v. 2013, naj. 146 000 km, diesel
329 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.