Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TT dorazí i jako pětidveřový fastback, slibuje pařížský koncept

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Modely TT nabízí Audi už poměrně dlouho. Vždy to bylo kupé a roadster pro maximálně dva plus dva pasažéry, prakticky ale vždy jen pro dva cestující. Jenže doba přeje nejrůznějším crosoverům a tak Audi plánuje i pětidveřový Sportback v řadě TT.

Může se hodit

Měli byste rádi nový vůz značky Audi ve své garáži? Vyberte si ho z mnoha nabídek různých modelů na Automodul.cz.

Vyznat se v modelových řadách německé prémiové trojky je dnes vrcholová disciplína. Schopnost Audi, BMW a Mercedesu vytvářet nové a nové modely a zaplňovat i ty nejmenší skulinky na trhu je v posledních letech až neuvěřitelná. Jestliže ještě před dvaceti lety nabízela primárně každá z automobilek tři řady, tak dnes má v nabídce Audi přes 10 řad, a to počítáme všechny modely Q do jedné.

Audi TT Sportback

Fotogalerie

Navíc se rozšiřují i samotné řady a TT je toho dobrým příkladem. Po tři generace od roku 1998 bylo Audi TT vždy kupé a roadster. Kupé pro dva plus dva pasažéry, roadster jen pro dva. I u kupé ale byla zadní sedadla jen nouzová. U Audi si ale řekli, že sportovně střižený model by se mohl hodit i pro rodiny a tak se nejprve letos na jaře v Pekingu představil koncept TT Offroad a nyní na autosalonu v Paříži koncept TT Sportback.

TT Sportback v Paříži konkuroval příbuznému TT Roadster, který zde měl taktéž premiéru, ale již jako produkční auto. Třetí generace kupé/roadsteru TT přichází na trh letos, kupé se již prodává, premiéru mělo na jaře v Ženevě. Nové deriváty v podobě offroadu a sportbacku jsou zatím jen studiemi, při pohledu na ně je ale jasné, že velmi civilními a že jejich přerod na sériové modely by nemusel trvat dlouho. Podrobnosti ale Audi zatím neprozradilo.

Audi TT Sportback concept

Přerod kupé na výrazně delší sportback nebyl pro Audi velkým problémem. Současná třetí generace TT stojí na modulární platformě MQB (stejně třeba jako aktuální golf nebo octavia), kde je pevně daná jen vzdálenost mezi pedály a přední nápravou. Jednotlivé modely tak lze relativně libovolně natahovat. Sportback je oproti kupé a roadsteru TT delší o výrazných 29 centimetrů, na délku měří 4,47 metru. Překvapivě je sportback o tři centimetry nižší než sériové kupé a také je o šest centimetrů širší.

S délkou logicky narostl i rozvor, který je pro vnitřní prostor podstatný. Aby se do auta vešli pohodlně čtyři pasažéři, narostl rozvor o 12 centimetrů. Auto má výklopné páté dveře, nikoliv jako hatchback ale spíš ve stylu fastbacku jako u octavie. Objem zavazadlového prostoru neznáme, ale obr to nebude. TT Sportback je primárně sportovní stylovka a tomu odpovídá i zavazadelník. Kufr je mělký a nákladová hrana přímo obrovská. Mějme však na paměti, že zatím Audi vystavilo v Paříži koncept a tak je na něj nutné nahlížet.

Pro pohon konceptu Audi vybralo to nejlepší, co se do takového auta hodí a co má na skladě. Pohání ho dvoulitrové TFSI, tentokrát ale naladěné na skvělých 294 kW, což je z daného objemu fantastická hodnota. Litrový výkon je 147 kW, tedy rovných 200 koní. Audi přiznává, že motor je výrazně přepracovaný s blokem s vysokopevnostní slitiny, hliníkovými písty a upravenou hlavou.

Audi TT Sportback

Maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 450 Nm a motor lze točit až do 7 200 otáček za minutu. Na stovku se auto rozjede za 3,9 sekundy. V Paříži vystavený koncept má pohon všech kol Quattro, výkon na ně přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Sportovnímu naturelu konceptu odpovídá i interiér se čtyřmi samostatnými sportovními sedadly a výraznou středovou konzolí přecházející mezi přední i zadní řadou sedadel. Praktickou stránku věci ale Audi neopomenulo, opěradla zadních sedadel jsou sklopná, aby šlo lépe využít zavazadlový prostor. Na převoz ledničky to však určitě nebude.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.