Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snažili se nezměnitelné udělat nanovo: třetí Audi TT se představuje

  13:32aktualizováno  13:32
Ženeva (Od zpravodajů iDNES.cz) - TTčko bude už navždycky vypadat takhle. Oblé tvary a dokonalé proporce vymyslel kdysi pro malé kupé Audi Peter Schreyer. Ten sice už dávno v Ingolstadtu nepracuje, musí mít ale radost. Designová genetika auta, které kdysi dělal skoro potají, je vidět i o dvě generace dál.

Audi předvádí na ženevském autosalonu třetí generaci svého kompaktního kupé TT. Přináší aktuální koncernovou techniku, mírně nižší hmotnost a mnohem lepší výbavu než stávající provedení. A také s ním bude zábavnější svezení.

Audi TT je už od první generace v podstatě prototypem stylového kupé pro každý den. TT nikdy nebylo vozem pro puristy, kteří volí spíše "opravdovější" sporťáky jako Nissan 370Z nebo BMW Z4, dynamická jízda mu však nebyla cizí.

Fotogalerie

Nová, třetí generace to v podstatě potvrzuje. Design je evolucí současných tvarů, technikou je koncernový základ MQB a nová řada motorů a uvnitř auta může mít zákazník spoustu moderních prvků. Krom toho umí však nové TT jezdit rychleji a přitom úsporněji než to dosavadní. Výsledkem je praktičtější a přitom i sportovnější auto.

Budí respekt

Už na první pohled si Audi TT svým vzezřením zjednává respekt. Mohutná maska chladiče a úzká čelní světla auto opticky nejen rozšiřují, ale také trochu připodobňují supersportu R8. Boční pohled jasně odhalí, že siluetu zachovává TT stejnou jako doposud, s vysokým pontonem karoserie a rovnou linií v oblasti kabiny. I výrazné lemy blatníků se vlastně nezměnily, detaily však ukazují, že je nové TT mnohem ostřeji řezané než to předchozí.

Může se hodit

Chcete nové auto a líbí se vám audi? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

To se projevuje i na zádi, kde vynikají hranatější a užší světlomety s novou grafikou a výraznější prolis v místě pro registrační značku. Namísto uhlazenosti dosavadní generace tu opět nastupuje drsnější pojetí, byť celkový rozdíl dělají především detaily, původní koncept zůstal zachován. Na zádi opět najdeme vysouvací spojler (zdvihá se při 120 km/h), model TT má dvě koncovky výfuku, TTS pak čtyři.

Aktuální technika

Pod karoserií 4,18 metru dlouhého kupé se ukrývá technika v podobě platformy MQB a odpovídající sady motorů. Díky nové platformě narostl rozvor na 2 505 milimetrů, což je změna o 37 milimetrů. TT tak má nově trochu kratší převisy, protože celková délka se prakticky nezměnila. Na karoserii převládá hliník, pro dosažení maximální pevnosti a ochrany posádky jsou tu také konstrukce z vysokopevnostních ocelí.

Díky nové technice je třetí TT opět lehčí než předchozí generace. V základním provedení s dvoulitrem TFSI je to o 50 kilogramů, novinka má hmotnost 1 230 kilogramů. Motory pod kapotou jsou výhradně čtyřválcové a přeplňované. Nejnižší výkon přináší turbodiesel 2.0 litru – má 135 kW. Spíše než sportovními výkony (akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,2 sekundy) se chlubí nízkou spotřebou 4,2 litru na 100 kilometrů. Benzinovým základem je motor 2.0 TFSI s výkonem 169 kW, verze TTS pak disponuje 228 kW.

Se slabším provedením zvládne kupé s manuální převodovkou sprint na stovku za šest sekund a maximální rychlost je tu už elektronicky omezena na 250 km/h. Provedení s týmž motorem vybaveným dvouspojkovou převodovkou S-Tronic (je šestistupňová) a pohonem všech kol zvládá sprint výrazně rychleji, za 5,3 sekundy. Výkonné provedení TTS zvládne sprint za 4,7 sekundy a to v provedení s manuálem. Pohon quattro je tu standardem.

Lahůdky ve výbavě

Nové Audi TT přináší i novou výbavu, která odpovídá aktuálním technickým možnostem. V základu tak malé kupé se čtyřmi kruhy ve znaku dostane světlomety Xenon plus, za příplatek bude možné zvolit čelní LED světla. Světlomety by měly umět například přisvěcovat automaticky do zatáčky podle dat z navigačního systému, takže oblouk bude vhodně osvětlený ještě před tím, než se do něj auto stočí.

Uvnitř je standardem nový multifunkční přístrojový štít, který je tvořen displejem. Klasické budíky jsou tedy ty tam a displej si může uživatel přizpůsobit svým potřebám. V základu jsou tu dva módy, jeden zaměřen na výkon a požitek z jízdy, druhý pro snazší ovládání funkcí auta. TTS má ještě třetí mód s velkým otáčkoměrem jako hlavním budíkem. Displej má úhlopříčku 12,3 palce a rozlišení 1 440 x 540 pixelů, o běh systému se stará technika Nvidia Tegra, která je podobná té u chytrých telefonů. K ovládání systému slouží krom tlačítek na volantu i ovladač MMI.

TT by mělo být standardně vybaveno SIM kartou s datovým připojením LTE, díky tomu lze v autě vytvořit hot-spot, ke kterému lze připojit smartphony v autě. Řidič si může svůj chytrý telefon uložit do schránky Audi Phone Box v loketní opěrce. Schránka zaručuje lepší příjem signálu i propojení s autem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 053 683 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.