Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi už chystá model R4, 2 650 Nm dodají elektromotory

aktualizováno 
Detroitský autosalon se stal místem premiéry druhého elektrického konceptu Audi. Ten opět nese označení e-tron ale namísto modelu R8 nyní připomíná spíše Audi TT.

Audi e-tron | foto: Audi

Elektrosporťáku od Audi se dočkáme i na silnici. Z detroitského konceptu totiž vzejde v roce 2012 nový model R4. Elektrická verze vznikne v omezené sérii a bude se jmenovat e-Tron, ale "eR-čtyřka" bude k mání i s klasickými spalovacími motory uloženými za zády posádky. Podle všeho by to měl být přeplňovaný pětiválec z TT-RS, mluví se ale i o čtyřválci a snad i o turbodieselu.

Jméno e-tron budou pravděpodobně používat elektrické modely Audi. Loni se na autosalonu ve Frankfurtu představil první koncept, byl to červený supersport, připomínající Audi R8. Více o prvním Audi e-tron čtěte ZDE

Nový koncept Audi e-tron měří 3,93 x 1,78 x 1,22 metru a vzhled vychází z modelu TT. Koncept váží 1 350 kilogramů a dvojice elektromotorů tentokrát pohání pouze zadní 19palcová kola. Celkový výkon elektromotorů je 150 kW (204 koní), točivý moment je opět výjimečně vysoký, jeho hodnota je 2 650 Nm.

Elektrické audi má hliníkovou konstrukci a na stovku zrychlí za 5,9 sekundy. Pružné zrychlení z 60 na 120 km/h trvá pouze 5,1 sekundy. Audi říká, že díky nízké hmotnosti a krátkému rozvoru (2,43 metru) nabízí nový e-tron agilní jízdní vlastnosti a velmi přesné a neutrální chování v zatáčkách. Ke kvalitě jízdních vlastností přispívají i samotné elektromotory, které mají pokročilé řízení distribuce točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h.

Lithium-iontové baterie jsou umístěny za sedadly před zadní nápravou a vozu jsou schopny poskytnout až 45 kW-h energie. Podle konstruktérů má elektromobil dojezd až 250 kilometrů. Baterie váží 399 kilogramů a výraznou měrou se tak podílí na rozložení hmotnosti v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravou. Nabíjení baterií z klasické 230 V zásuvky trvá dlouhých 11 hodin, třífázová zásuvka umožní dobití za pouhé dvě hodiny. Pohonný systém umí rekuperovat energii.

Studie používá řadu moderních technických řešení. Veškerá světla používají LED technologii, pro vyhřívání interiéru slouží tepelné čerpadlo. Světla jsou automaticky řízená a zcela sama se přizpůsobují aktuálním povětrnostním podmínkám. Automatická je funkce dálkových světel nebo třeba přisvětlování do zatáček.





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.