Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi v Paříži slaví. Připravilo bílý dort jménem Quattro

aktualizováno 
Bílé žihadlo na stánku Audi je v Paříži permanentně obsypané návštěvníky. Už tak agresivní RS5 vyšlechtili do ozdoby celého autosalonu a vymámili z přeplňovaného pětiválce z Audi TT-RS 408 koní. Je to pěkný narozeninový dárek, který se možná dočká výroby.

Kdyby Stig Blomquist dnes závodil ve svém pekelném stroji na tratích světových rallye (řádil ve skupině B v první polovině 80. let) , určitě by chtěl, aby jeho speciál vypadal takhle.

Quattro, tak se koncept jmenuje, je totiž dárkem, který si ingolstadtská značka dává k třicátinám rallyeové legendy Audi Quattro.

Mezi stále stejnými tvářemi audin, působí quattro na stánku jako zjevení. Hranaté tvary naroubovali designéři na karoserii Audi RS5, quattro je ale o 38 centimetrů kratší (konečných 428), je o centimetr širší (nově 186) a o čtyři nižší (133 cm). Hliníkový prostorový rám karoserie doplnili karbonem - z lehkého materiálu je kapota, víko kufru, spojler a nárazníky. S 1300 kily hmotnosti nebude mít 408 koní moc práce. Přeplňovaný dvouapůllitr z Audi TT-RS má v quattru podobný poměr hmotnost/výkon jako desetiválec v supersportovní R8: 3,18 kg/koně.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Z nuly na sto se tenhle narozeninový dortík rozdovádí za 3,9 sekundy. Audi udává kombinovanou spotřebu 8,5 litru, tomu věří ale snad jenom ti, kdo vymýšlejí metodiku měření spotřeby.

Oslava quattra se bez quattra (rozuměj pohonu všech kol) obejít nemůže. V pařížském konceptu putuje přes šestistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola 480 newtonmetrů přes tři diferenciály (zadní samosvorný). Více síly jde za normálních podmínek na zadní nápravu (poměr 40:60). Všechno to krotí karbokeramické brzdy.

Audi Quattro

Interiér je sportovní i luxusní. Zadní sedadla chybí, ta přední vystřídala závodnická Recara. Nechybí multimediální centrum MMI v přístrojovce a sada originálních luxusních kufrů pod skloněným oknem víka zavazadlového prostoru. Zadní sedadla chybí, místo nich tam trůní dvě karbonové helmy pro posádku jednoho z nejvýraznějších konceptů letošní "paříže".

Kapitán Volkswagenu Martin Winterkorn se navíc nechal slyšet, že by rád viděl quattro ve výrobě. Dorazit by mělo do tří let.

Audi Quattro
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.