Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta budoucnosti: Toyota sází na šlapadla, VW věří vědě

  14:49aktualizováno  14:49
Auto složené z miniaturních nanočástic, s vodíkovým pohonem a čtyřmi elektromotory umístěnými přímo u jednotlivých kol. Nebo silniční šlapadlo, které se na běžné auto promění se zapnutím elektromotoru. Takto si auto budoucnosti představují designéři Volkswagenu a Toyoty.

Toyota - Toyota sází na pedály | foto: Toyota

Volkswagen Nanospyder a Toyota RLV patří mezi osm studií, jež se utkávají v soutěži kalifornských designérských studií o nejzdařilejší studii vozu pro příští generace nazvanou LA Design Challenge.

Už potřetí tato soutěž doprovází Auto Show v Los Angeles, která začne na přelomu listopadu a prosince.
Právě Kalifornie je designu aut zaslíbená, řada velkých automobilek včetně evropských má jedno ze svých vývojových pracovišť právě na západním pobřeží Spojených států.

A právě i Nanospyder vznikal v kalifornském studiu Volkswagenu. Jeho designéři ho poskládali z několika miliard nanočástic, každá je velká ve svém průměru okolo půl milimetru. Počítači řízené nanočástice mohou měnit svou strukturu. V případě nehody tak některé ztuhnou a zabrání zranění řidiče a jeho spolujezdce.

Zajímavou vizi mají designéři Toyoty. Do designérské soutěže vyslali auto s kombinovaným pohonem. Na silnicích kola roztáčí elektromotor s výkonem 110 koní.

Ale jakmile tato studie vjede například do pěší zóny, motor řidič vypne a opře se do pedálů. S jejich pomocí se může přesouvat za volantem svého miniauta rychlostí do 8 km/h.

Designéři Toyoty a Volkswagenu se u svých příspěvků do kalifornské designérské soutěže shodují v pohledu na design auta budoucnosti. Podle obou skupin půjde o velice jednoduchá a lehká vozítka se dvěma sedadly. Jen Toyota posadí oba cestující za sebe, a Volkswagen vedle sebe.

Volkswagen z nanočástic

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.