Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta do města zajímají i mladé designéry

aktualizováno 
Městská vozítka, auta pro volný čas, solární mobily, ale i nákladní speciály navrhují studenti automobilového designu na pražském Českém vysokém učení technickém.
Městská vozítka, auta pro volný čas, solární mobily, ale i nákladní speciály navrhují studenti automobilového designu na pražském Českém vysokém učení technickém. Jejich učitelem je známý konstruktér a designér Václav Král, který v minulosti navrhl například supersportovní Tatru a nyní kromě jiného spolupracuje na závodních vozech kategorie Truck pro Martina Koloce.

V ročníkových nebo diplomových pracích studentů lze až nezvykle často narazit na dvousedadlové městské automobily. Jejich vzorem by mohl být dnes již slavný Smart. "To jsou auta s neuvěřitelnými možnostmi, Smart je toho důkazem," připouští Václav Král. Na něho se obrátil dva roky před tím, než se Smart představil světu, zástupce Nicolase Hayeka, šéfa švýcarské firmy Swatch, která se proslavila výrobou hodinek a spoluprací při vzniku vozítka Smart. "V té době Hayek hledal spojence, se kterým by vyráběl právě tato dvoumístná městská auta," vzpomíná Václav Král. "Nakonec se ale Hayek spojil s obrovským a bohatým koncernem formátu Daimler-Benz. Vymyslet malé auto - to je totiž stokrát složitější a dražší než realizace těžkého, velkého vozidla." Královi studenti navrhli hned několik dvoumístných vozů. Jeden z nich nese název Škoda Lucia, ostatní nevyužívají jmen renomovaných automobilek. Že by dvoumístná škodovka mohla vzniknout na zakázku mladoboleslavského výrobce? "Ne, název Škoda Lucia je jen nápad studenta," odpovídá Václav Král a přitom zdůrazňuje, že představy jeho studentů musí být technicky stoprocentně schopny realizace. Studovat u Václava Krále může jen hrstka vyvolených. "Zájemci skládají talentové zkoušky, do ročníku jich nevezmeme více než pět," říká Jiří Dunovský, vedoucí katedry, pod niž Králův obor spadá. Adepti automobilového designu si vesměs školu chválí. "Pod Václavem Králem se studuje velmi dobře," říká jeden z vysokoškoláků, Stanislav Hanuš. "Sám jezdil závody, staví auta pro Martina Koloce, všemu rozumí i po technické stránce. Kreslit nefunkční auta, to by mne nebavilo."

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.