V ročníkových nebo diplomových pracích studentů lze až nezvykle často narazit na dvousedadlové městské automobily. Jejich vzorem by mohl být dnes již slavný Smart. "To jsou auta s neuvěřitelnými možnostmi, Smart je toho důkazem," připouští Václav Král. Na něho se obrátil dva roky před tím, než se Smart představil světu, zástupce Nicolase Hayeka, šéfa švýcarské firmy Swatch, která se proslavila výrobou hodinek a spoluprací při vzniku vozítka Smart. "V té době Hayek hledal spojence, se kterým by vyráběl právě tato dvoumístná městská auta," vzpomíná Václav Král. "Nakonec se ale Hayek spojil s obrovským a bohatým koncernem formátu Daimler-Benz. Vymyslet malé auto - to je totiž stokrát složitější a dražší než realizace těžkého, velkého vozidla." Královi studenti navrhli hned několik dvoumístných vozů. Jeden z nich nese název Škoda Lucia, ostatní nevyužívají jmen renomovaných automobilek. Že by dvoumístná škodovka mohla vzniknout na zakázku mladoboleslavského výrobce? "Ne, název Škoda Lucia je jen nápad studenta," odpovídá Václav Král a přitom zdůrazňuje, že představy jeho studentů musí být technicky stoprocentně schopny realizace. Studovat u Václava Krále může jen hrstka vyvolených. "Zájemci skládají talentové zkoušky, do ročníku jich nevezmeme více než pět," říká Jiří Dunovský, vedoucí katedry, pod niž Králův obor spadá. Adepti automobilového designu si vesměs školu chválí. "Pod Václavem Králem se studuje velmi dobře," říká jeden z vysokoškoláků, Stanislav Hanuš. "Sám jezdil závody, staví auta pro Martina Koloce, všemu rozumí i po technické stránce. Kreslit nefunkční auta, to by mne nebavilo."
Auta do města zajímají i mladé designéry
V ročníkových nebo diplomových pracích studentů lze až nezvykle často narazit na dvousedadlové městské automobily. Jejich vzorem by mohl být dnes již slavný Smart. "To jsou auta s neuvěřitelnými možnostmi, Smart je toho důkazem," připouští Václav Král. Na něho se obrátil dva roky před tím, než se Smart představil světu, zástupce Nicolase Hayeka, šéfa švýcarské firmy Swatch, která se proslavila výrobou hodinek a spoluprací při vzniku vozítka Smart. "V té době Hayek hledal spojence, se kterým by vyráběl právě tato dvoumístná městská auta," vzpomíná Václav Král. "Nakonec se ale Hayek spojil s obrovským a bohatým koncernem formátu Daimler-Benz. Vymyslet malé auto - to je totiž stokrát složitější a dražší než realizace těžkého, velkého vozidla." Královi studenti navrhli hned několik dvoumístných vozů. Jeden z nich nese název Škoda Lucia, ostatní nevyužívají jmen renomovaných automobilek. Že by dvoumístná škodovka mohla vzniknout na zakázku mladoboleslavského výrobce? "Ne, název Škoda Lucia je jen nápad studenta," odpovídá Václav Král a přitom zdůrazňuje, že představy jeho studentů musí být technicky stoprocentně schopny realizace. Studovat u Václava Krále může jen hrstka vyvolených. "Zájemci skládají talentové zkoušky, do ročníku jich nevezmeme více než pět," říká Jiří Dunovský, vedoucí katedry, pod niž Králův obor spadá. Adepti automobilového designu si vesměs školu chválí. "Pod Václavem Králem se studuje velmi dobře," říká jeden z vysokoškoláků, Stanislav Hanuš. "Sám jezdil závody, staví auta pro Martina Koloce, všemu rozumí i po technické stránce. Kreslit nefunkční auta, to by mne nebavilo."
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Prodej bytu 3+1, 77 m2, Kladno, ul. Fráni Šrámka
Fráni Šrámka, Kladno
3 999 000 Kč