Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta nejbohatších lidí světa: Rolls-Royce, porsche, octavia

  18:44aktualizováno  18:44
Jakými auty jezdí deset nejbohatších lidí světa? V jejich přehledu se objevuje luxusní Rolls-Royce Phantom za deset milionů i Daewoo Matiz za dvě stě tisíc korun.

Škoda Octavia: Jedno z aut zakladatele společnosti IKEA | foto: iDNES

Představte si... Máte majetek převyšující miliardu dolarů a přemýšlíte, jaké auto byste si koupili. Napadají vás značky jako Ferrari, Rolls-Royce, Lamborghini, Porsche nebo Jaguar?

Pak uvažujete správně. Ale pozor, najdou se výjimky, kterým stačí stařičké volvo či nová Škoda Octavia.

Gates má rád porsche
Pokud je řeč o nejmajetnějších lidech světa, nelze začít nikým jiným než Billem Gatesem, spoluzakladatelem a šéfem softwarové firmy Microsoft. Podle časopisu Forbes, který vozový park deseti nejbohatších lidí světa zkoumal, se tento počítačový guru vozí ve dvou autech značky Porsche.

Nejde však o žádné supernovinky. Jedním je klasický model 911 z roku 1999. Ojeté se dnes dá pořídit za milion korun. Větší libůstkou je model 959 z roku 1988. Tohoto auta, které ve své době bojovalo o titul nejrychlejšího sériově vyráběného vozu, se totiž vyrobilo jen 250 exemplářů.

Tím výčet aut časopisu Forbes u Billa Gatese končí. Dá se však předpokládat, že aut bude mít víc. Děti do školy v dvoumístném porsche přece jen neodvezete...

Zabalte mi to dvakrát
Automobilovým požitkářem mezi deseti nejbohatšími lidmi světa je Princ Alwaleed Bin Talal Alsaud, synovec saúdskoarabského krále. V garážích jeho paláců stojí například americká vojenská legenda Hummer H1, Volvo XC90, Rolls-Royce Phantom a - velmi nečekaně - také miniaturní Daewoo Matiz.

Princ má totiž významný podíl v korejské automobilce Daewoo, která je nyní kontrolována koncernem General Motors. Aby těch překvapení nebylo málo, všechny vozy má ve dvou identických provedeních. A důvod? Vždy si kupuje jeden pro sebe a druhý pro své bodyguardy.

I miliardáři šetří
Člověkem, který v autech nehledá nic než užitek, je zřejmě zakladatel švédské nábytkářské společnosti Ikea Ingvar Kamprad. Tento osmdesátiletý muž s jměním ve výši 23 miliard dolarů je totiž hrdým majitelem 13 let starého Volva 240 GL.

Z pohledu České republiky je zajímavé, že kromě auta ze své vlasti si Kamprad nedávno pořídil i Škodu Octavia. „Jsem s ní velmi spokojen,“ řekl v rozhovoru pro loni v lednu.

Kdyby chtěl Ingvar Kamprad za Škodu Octavia utratit všechny své peníze, v základním provedení by si jich odvezl více než 54 tisíc. Jen pro představu: octavií se loni v Česku prodalo 17 500.

Stejně šetrný jako Kamprad je i americký investor Waren Buffet, jenž řídí zcela běžné americké auto Lincoln Town Car z roku 2001. O minimální touze Buffeta utrácet za auta hovoří i to, že na registrační značce jeho lincolnu je napsáno slovo thrifty, tedy spořivý.

Stejnou značku, ale o něco sportovnější model zvolil další z desítky světových boháčů - Steven Ballmer. Ačkoliv spoluvlastník velké části akcií Microsoftu pochází z Detroitu, což je jedno z měst nejvíce spojených s automobily, žádné překvapení se nekoná. Lincoln Continental z roku 1998 moc emocí v duši motoristy nevzedme.

Bentley i Mig-29
Luxusem doma i na cestách se naopak rád obklopuje Lawrence Ellison z
informační firmy Oracle. Stačí vyslovit jméno Bentley. Za dva modely Flying Spur a Continental GT zaplatil minimálně deset milionů korun. Co za tyto peníze získal? V případě Bentleye Continental Flying Spur sloučení luxusní limuzíny a nadupaného sporťáku. Tento vůz má totiž pod kapotou šestilitrový motor s výkonem 552 koní.

Díky tomu zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za pět sekund. Maximální rychlost se mírně přehoupne přes tři sta za hodinu. A pokud ani to nebude rozmařilému miliardáři stačit, může se proletět ve své stíhačce MiG-29.

O hýčkání posádky v autech značky Bentley není pochyb. Interiér je vybaven nejlepšími materiály, které jsou k dostání. Dřevěné obložení se například dělá z jednoho stromu, což zaručuje stejnou texturu, a problematická místa čalounění se sešívají ručně. Na kožená obložení se podle údajů výrobce spotřebuje kůže z jedenácti krav té nejvyšší kvality. A jeden detail na závěr: klíče a vložky do aut značky Bentley pocházejí z České republiky. Dodává je firma FAB.

Automobily bohatých Čechů

A jaká auta mají ti nejbohatší Češi? Například miliardář Zdeněk Bakala má Audi S8 i ferrari. Fotbalista Milan Baroš si nedávno nadělil Ferrari F430 Spider, Lamborghini Murciélago Roadster za osm milionů korun si koupil Radim Passer, jeden z našich největších obchodníků s realitami.
Zálibu v autech má i jeho bratr Zbyněk Passer. Toho ovšem za volantem ferarri nebo lamborghini neuvidíte. „Tyhle značky vám lechtají ego a dávají pocit, že něčím vynikáte nad ostatními. Přitom můžete mít stejně rychlá auta za méně než polovinu,“ říká.

V jeho garáži tak stojí například BMW M3 AC Schnitzer s výkonem 350 koní, Mitsubishi Lancer EVO VII s výkonem 330 koní a pro rodinné účely rovněž výkonově upravený Volkswagen Multivan s výkonem 205 koní. „BMW používám po městě, když nemůžu jezdit na motorce.

S mitsubishi jezdím rallye a okruhové závody. Volkswagen je pro rodinu,“ vysvětluje Passer. Říci částku, kterou do automobilů vložil, odmítá. „Nechci to počítat. Manželka by mi vystěhovala kufry. Třeba jen náklady na provoz mitsubishi jsou větší než u ferrari,“ připouští.

Auta naopak nechávají chladná Martina Kratochvíla, spolumajitele mediálního impéria Bonton. „Pro mě to je jen kus plechu. Víc mě baví cestování a letadla,“ říká muž, který jezdí v osm let starém volvu, které kupoval podle toho, zda se v něm dá pohodlně přespat.


Dědici obrovské sítě obchodů Walmart se vyžívají v typických amerických dodávkách. Jim Walton proto usedá za volant vozu Dodge Dakota. Jeho sestra Alice, která žije na ranči v Texasu, řídí rozměrný Ford F-150 King Ranch, který jí poskytuje ideální směs luxusu a tažné síly.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.