Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Auta s podezřelými TDI vozí rodiny, manažery i sportovce

aktualizováno 
Volkswagen se stále ještě nedopočítal, jakých motorů a aut se celý problém kolem emisí, rozpoutaný americkými úřady, týká. Koncern ví, že jich vyrobil jedenáct milionů a že jde o motory řady EA 189 vyráběné od přelomu let 2007 a 2008. Podívejte se na auta, která mohou TDI, ve kterém v USA vidí problém, mít.

Nová řada motorů je podle prohlášení Volkswagenu „čistá“. | foto: Škoda

Do přehledu jsme vybrali namátkou jen několik známých modelů.

Do řady motorů EA 189 patří kromě dvoulitrů také jedna-šestky.

Čtyřválcové TDI se představilo v roce 2007. Jeho nástupce EA 288 dorazil v roce 2012 společně s platformou MQB.

FOTOGALERIE

Auta, která mohou mít problematické TDI

Škoda Superb
Volkswagen Beetle (8. října 2012, Praha)
Seat Alhambra

V oficiálním prohlášení německého koncernu je do případu zapleteno 11 milionů turbodieselů řady EA 189, to je generace motorů, která předcházela aktuálnímu provedení EA 288. Je třeba vědět, že EA 288 patří k modulární platformě MQB, kterou dnes využívá velké množství aktuálních modelů koncernu Volkswagen.

Michael Franke z tiskového oddělení koncernu Volkswagen pro iDNES.cz uvádí, že starý motor EA 189 nelze z prostorových důvodů zastavět do vozů s platformou MQB. „Všechny vozy na MQB využívají motory EA 288,“ říká Franke.

Podle Frankeho se starý motor EA 189 ještě vyrábí ve velmi malém množství pro Indii a několik dalších zemí. „Od roku 2015 jsou všechny dieselové modely ve Spojených státech vybavené motory EA 288,“ dodává pro iDNES.cz





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.