Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Auta s podezřelými TDI vozí rodiny, manažery i sportovce

aktualizováno 
Volkswagen se stále ještě nedopočítal, jakých motorů a aut se celý problém kolem emisí, rozpoutaný americkými úřady, týká. Koncern ví, že jich vyrobil jedenáct milionů a že jde o motory řady EA 189 vyráběné od přelomu let 2007 a 2008. Podívejte se na auta, která mohou TDI, ve kterém v USA vidí problém, mít.

Nová řada motorů je podle prohlášení Volkswagenu „čistá“. | foto: Škoda

Do přehledu jsme vybrali namátkou jen několik známých modelů.

Do řady motorů EA 189 patří kromě dvoulitrů také jedna-šestky.

Čtyřválcové TDI se představilo v roce 2007. Jeho nástupce EA 288 dorazil v roce 2012 společně s platformou MQB.

FOTOGALERIE

Auta, která mohou mít problematické TDI

Škoda Superb
Volkswagen Beetle (8. října 2012, Praha)
Seat Alhambra

V oficiálním prohlášení německého koncernu je do případu zapleteno 11 milionů turbodieselů řady EA 189, to je generace motorů, která předcházela aktuálnímu provedení EA 288. Je třeba vědět, že EA 288 patří k modulární platformě MQB, kterou dnes využívá velké množství aktuálních modelů koncernu Volkswagen.

Michael Franke z tiskového oddělení koncernu Volkswagen pro iDNES.cz uvádí, že starý motor EA 189 nelze z prostorových důvodů zastavět do vozů s platformou MQB. „Všechny vozy na MQB využívají motory EA 288,“ říká Franke.

Podle Frankeho se starý motor EA 189 ještě vyrábí ve velmi malém množství pro Indii a několik dalších zemí. „Od roku 2015 jsou všechny dieselové modely ve Spojených státech vybavené motory EA 288,“ dodává pro iDNES.cz





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.