Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Auta s podezřelými TDI vozí rodiny, manažery i sportovce

aktualizováno 
Volkswagen se stále ještě nedopočítal, jakých motorů a aut se celý problém kolem emisí, rozpoutaný americkými úřady, týká. Koncern ví, že jich vyrobil jedenáct milionů a že jde o motory řady EA 189 vyráběné od přelomu let 2007 a 2008. Podívejte se na auta, která mohou TDI, ve kterém v USA vidí problém, mít.

Nová řada motorů je podle prohlášení Volkswagenu „čistá“. | foto: Škoda

Do přehledu jsme vybrali namátkou jen několik známých modelů.

Do řady motorů EA 189 patří kromě dvoulitrů také jedna-šestky.

Čtyřválcové TDI se představilo v roce 2007. Jeho nástupce EA 288 dorazil v roce 2012 společně s platformou MQB.

FOTOGALERIE

Auta, která mohou mít problematické TDI

Škoda Superb
Volkswagen Beetle (8. října 2012, Praha)
Seat Alhambra

V oficiálním prohlášení německého koncernu je do případu zapleteno 11 milionů turbodieselů řady EA 189, to je generace motorů, která předcházela aktuálnímu provedení EA 288. Je třeba vědět, že EA 288 patří k modulární platformě MQB, kterou dnes využívá velké množství aktuálních modelů koncernu Volkswagen.

Michael Franke z tiskového oddělení koncernu Volkswagen pro iDNES.cz uvádí, že starý motor EA 189 nelze z prostorových důvodů zastavět do vozů s platformou MQB. „Všechny vozy na MQB využívají motory EA 288,“ říká Franke.

Podle Frankeho se starý motor EA 189 ještě vyrábí ve velmi malém množství pro Indii a několik dalších zemí. „Od roku 2015 jsou všechny dieselové modely ve Spojených státech vybavené motory EA 288,“ dodává pro iDNES.cz





Nejčtenější

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Fabia II 1,6TDi 66kW...
Škoda Fabia II 1,6TDi 66kW...

r.v. 2012, naj. 161 001 km, diesel
174 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.